Žánr hry Zero-G Marines není snadné přesně určit. Nejblíže pravdě by mělo být označení "first-person vesmírná střílečka", což ale nezní jako nic známého a většina z nás si podle toho žádnou konkrétní představu neudělá. Nezbude tedy, než podívat se na jednotlivé kousky hry podrobněji a popořadě.
Příběh
Píše se rok 2353 a z tajných laboratoří na Jupiterově měsíci Europě hrozí Zemi záhuba. Protože příslušná místa na Zemi ztratila s příslušnými místy na Jupiteru veškerý kontakt, ví se jen to, že neznámý virus infikoval všechny osadníky a změnil je na fanatické maniaky, kteří nejdřív obsadili všechny dostupné vesmírné stanice a teď dokonce vyhrožují Zemi zničením. Jediné, na co se Země zmůže, je vyslání skupinky lidí, kteří tomu mají zabránit. Tu skupinku tvoříte vy - chlapík jménem Christopher Kane - a vaše jednotka vesmírných mariňáků. Vaším úkolem je odhalit příčinu problémů a zlikvidovat ji. Jedinou výhodou, která vám v té studené vesmírné dálavě zůstala, je supervybavený bojový oblek umožňující vám bezpečný pobyt v jakémkoliv prostředí.
Prostředí
Všechno se bude odehrávat na prostoru mezi šesti vesmírnými stanicemi v naší sluneční soustavě. Bojovat se bude jak na chodbách vesmírných stanic, tak i venku v otevřeném vesmíru či na povrchu planet. Díky použitému Zero-G Enginu bude možné nejen plynule přecházet mezi interiéry a exteriéry, ale i vzhled stanic by měl být stejně úžasný, ať se koukáte z dálky či z blízka (čím blíž přijedete, tím víc detailů na plášti budovy uvidíte).
Hratelnost a to ostatní
Jak už bylo naznačeno někde výše, Zero-G Marines si musíte představit jako mix mezi 3D akcí a bojovým vesmírným simulátorem. Před každým výsadkem si vyberete členy týmu, kteří se budou účastnit, a jednotlivé zbraně, které jim rozdělíte. S tím, co jste si s sebou vzali, si pak musíte poradit a dovést misi k vítěznému konci. Finálním výsledkem by mělo být převzetí všech obsazených stanic a zničení základny, kde se nachází skladiště nebezpečného viru. Vzhledem k tomu, že jde o týmovou akci, připravte se i na nutnost strategického přemýšlení - rozmísťování členů týmu, načasování akcí atd. Důležitý je i výběr pořadí, v jakém budete jednotlivé části stanic osvobozovat, protože někdy může být výhodnější začít od prostor, které vám buďto poskytnou do dalšího boje strategicky výhodnou základnu nebo obsahují důležitý materiál (nové zbraně) či informace (mapy stanice).
Ohledně vydání není známo žádné konkrétnější datum než rok 2001.