Glum byl nejenom obří propadák, následnou omluvu měl vygenerovat ChatGPT

  • 0
Květnové dobrodružství The Lord of the Rings: Gollum se řadí k největším herním propadákům letošního ruku. Pohled za oponu přinášejí bývalí zaměstnanci studia Daedalic.

„I ti největší fanoušci Tolkienova díla by se měli nové hře o Glumovi vyhnout. Bez nejmenšího přehánění lze konstatovat, že se jejím autorům nepovedlo vůbec nic,“ napsali jsme v recenzi. Chyba ovšem nakonec není ani tak v neschopnosti tvůrců, jako ve špatném managementu a plánování.

Společnost Daedalic Entertainment, která spadá od loňska pod Nacon, krátce po vydání Gluma své vývojářské studio uzavřela a dále se soustředí pouze na vydavatelskou činnost. Německý youtubový kanál Game Two vyzpovídal několik bývalých vývojářů, kteří umožnili nahlédnut za oponu. Video se jmenuje „Proč Glum musel selhat“.

Podle informací, které v něm zazněly, se rozpočet pohyboval okolo patnácti milionů euro, což je na AAA hru spíše menší částka. Ve hře chybí řada scén, animací a dokonce i postav. Ačkoliv například byl nahrán rozhovor mezi hlavními postavami, nevznikly k tomu žádné animace.

The Lord of the Rings: Gollum
The Lord of the Rings: Gollum

Ukázka, jak měl morální systém vypadat a v jaké podobě byl nakonec ve hře realizován. Tvůrci přiznávají, že na poslední chvíli vytvořili náhradní řešení.

Jedním z taháků měl být mechanismus, kdy se hráč rozhoduje, zda v dané situaci zvítězí Sméagol, nebo Glum. To mělo mít další dopady na herní svět. Vývojáři ovšem přiznávají, že systém nebyl nikdy dokončen a to, s čím se hráči setkávají ve hře, je na poslední chvíli vytvořené náhradní řešení.

Omluva, kterou měl podle zdrojů Game Two vygeneroval AI nástroj ChatGPT

Pomyslnou třešničkou na dortu je omluva vývojářů, která vyšla krátce po vydání. Ačkoliv je pod ní podepsán Daedalic, studio o ní nic nevědělo – vytvořil a zveřejnil ji vydavatel Nacon. Podle zdrojů Game Two ji vygeneroval AI nástroj ChatGPT a nikdo ji ani nezkontroloval. Hned v prvním řádku se například píše The Lord of Ring: Gollum, místo Rings.

Ať už to bylo jakkoliv, snaha dělat AAA hru podle známé licence za málo a nakonec ji narychlo vydat rozbitou, dobrá cesta rozhodně není. To si Glum nezasloužil.

Zk*****á noční můra. Kultovní propadák Super Mario Bros. nenáviděli i herci