Jsou tomu již tři týdny, kdy jsem se rozhodl poslat Bethsedě email s dotazem, jak je to s pokračováním Daggerfallu, o kterém se mluvilo již před několika lety. V odpovědi mi pak přišla pouze informace o tom, že do měsíce uvedou na svých stránkách oficiální zprávu o připravovaném třetím díle The Elder Scrolls nazvaném Morrowind. A tak jsem čekal. Skoro každý den jsem se koukal na jejich stránky a mé očekávání dosáhlo takového stádia, že jsem oprášil krabici s Daggerfallem, abych zavzpomínal na staré dobré časy. A pak to přišlo.
Zmiňovat se zde o tom, jak vypadal starý dobrý Daggerfall, je, myslím si, zbytečné a ti, kteří nevědí, o co tady běží a z čeho že jsem jako u vytržení, ať si přečtou příslušný článek v rubrice klasika. Já se teď obracím spíše k těm, kteří u Daggerfallu strávili dny, měsíce či možná roky (to přeháním :-)) a na třetí díl se těší stejně jako já.
První velký a to hodně velký rozdíl je grafika. Hra bude podporovat nejmodernější grafické akcelerátory, které v nynější době nejsou ani v obchodech. Můžete se těšit na skvělou mimiku obličejů, na real-timové stínování, na překrásně udělané počasí, které, jak autoři slibují, bude nejpropracovanější, jaké se kdy v počítačové hře objevilo.
Jak plně doufám a autoři slibují, hra se nezvrhne v bezduchou akční hru (i když bojů si užijeme dost), ale bude z části tvořená rozhovory s "NPCéčkama", která budou na vaše otázky a přání reagovat podle toho, jaká je vaše pověst. Samozřejmě, že když budete zabijákem na volné noze a přijdete do chrámu se slovy, že se chcete stát věřícím, tak vás nejspíše vyhodí. Ale takový Cech vrahů vás uvítá s otevřenou náručí a pokud budete opravdu dobří, třeba i postoupíte na post šéfa cechu. Prostě, autoři se v Morrowindu budou snažit dotáhnout nápad s vaší pověstí, který z části nakousli v Daggerfallu, k dokonalosti.
Po světě Morrowindu, což je země Temných Elfů, se budete pohybovat buď tak, že se přidáte k nějaké karavaně nebo třeba najmete lodičku, což nejvíce užijete hlavně ve městě Vivec, které je stejně jako Benátky tvořeno propletencem vodních kanálů.
A teď taková malá ukázka, kterou autoři přiložili k jednomu z obrázků. Pohodlně se tedy usaďte a s myšlenkou, že něco takového budete za rok a něco hrát, se ponořte do světa Morrowindu:
Právě zuří pouštní bouře a vy následujete průvodce, který vede obrovitého guara, jenž na zádech nese hromadu těžkých zavazadel. Bouře nabírá na síle a vám se ve víru písku a prachu ztrácí průvodcovy obrysy. Nacházíte se v Morrowindu, ve světě, kde je počasí stejně ukrutné jako ta největší monstra, ve světě, který na vás čekal celé čtyři roky...