Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Starfield je tak odladěný, až se lidem stýská po tradičních bugách od Bethesdy

Na rozdíl od předchozích her společnosti Bethesda nepůsobí jejich aktuální hit Starfield od vydání jako nedodělaný. Objevily se však názory, že hra kvůli tomu ztratila jisté kouzlo a že vývojáři nezamýšlené vtipné scény vygenerované herním enginem vlastně až tak nevadily.

Společnost Bethesda se proslavila svými obrovskými RPG hrami ve fantaskních otevřených světech, v kterých si mohou hráči dělat, co se jim zlíbí.

Ani Starfield se zcela nevyhnul bugům, je jich ovšem mnohem méně, než bylo u her od Bethesdy zvykem. Chybějící hlava proto nikoho nevykolejí.

Tento svobodomyslný přístup má ovšem drobnou nevýhodu v tom, že všechny ty komplexní mechaniky, simulující uvěřitelné fungování okolí, spolu navzájem nahodile interagují, a tak se všechny jejich hry prakticky nedaly pořádně otestovat. Mnozí hráči tak raději s nákupem očekávané novinky několik měsíců otáleli, než vývojáři zvládli zalepit alespoň ty nejhorší průšvihy nalezené komunitou.

Například hry Skyrim nebo Fallout 4 vyšly v takovém stavu, že si z toho lidé dodnes dělají legraci, dalo se tedy předpokládat, že letošní Starfield na tom bude v tomto ohledu podobně.

A on překvapivě nebyl. Viceprezident Bethesdy Peter Hines se nechal slyšet, že testováním hry byl zaúkolován téměř každý zaměstnanec QA oddělení v Microsoftu a na výsledku je to vidět. Vypadá to jako ideální situace, ovšem ne každý z toho má radost.

Vznášející se postavy? Proč ne, vždyť je to sci-fi.

Z námi plánovaného článku o nejvtipnějších chybách ve Starfieldu jsme nakonec museli ustoupit, jednoduše jsme nedokázali najít dostatek zdrojového materiálu. Ed Smith z magazínu PCGamesN pak na rovinu přiznal, že se mu po tradičních „bethesďáckých“ bugách stýská, podle něj totiž byly nezbytným doprovodným efektem toho, že se vývojáři dříve snažili přijít s něčím novým a dosud neviděným. „Nahrazení kazového, ale výjimečného něčím funkčním, ovšem nevýrazným“ se podle něj podepsalo na celkové „mělkosti“ hry.

Podobně na to koukají například i redaktoři populárního youtubového kanálu Writing on Games, kteří dávají Starfield do kontextu například s punkovou hudbou. Jinak řečeno, Bethesda vyměnila syrovost a autenticitu za povrchní dokonalost. Ne, nikdo samozřejmě neříká, že s víc bugy by byl Starfield lepší hrou, ale jen to, že vývojáři hráli zbytečně na jistotu a vytvořili odladěný, ovšem ve výsledku nepříliš podnětný komerční produkt. A to, na rozdíl od technických problémů, už bohužel žádný opravný patch do budoucna nevyřeší.

Fallout 76 to byla jiná káva, tam byl zabugovaný i doprovodný merchandise. Například sběratelská helma zevnitř plesnivěla.

Ostatně, že se s bugy dá užít spoustu legrace, ví i sám Pete Hines, jeden z nich si prý tak oblíbil, že vývojářům zakázal ho opravit. „Na planetě Neon, která je celá pokrytá vodou, jsme měli chybu, kdy se žralok dokázal dostat do výtahu vedoucího na plovoucí město. Pak se na úrovni ulice otevřely dveře výtahu a žralok vyklouzl ven – všichni začali křičet a rozběhli se na všechny strany. Já to do něj peru ze všech zbraní, lidé křičí a stráže se sbíhají,“ líčil se smíchem reportérům z magazínu GamesIndustry, jak o možnost zažít podobnou událost nechtěl ochudit ani ostatní hráče.

Starfield je prostě jednou z těch her, které publikum polarizují. Nám se v naší recenzi líbil, najdou se však i přísnější hodnocení. Aktuálně má hra na Metacriticu od uživatelů hodnocení 6.7 bodů z deseti, na Steamu pak 73 % kladných recenzí, což není žádný zázrak, ale ani průšvih. Dá se navíc předpokládat, že situace se bude postupně vylepšovat s tím, jak budou přibývat uživatelské modifikace. Na ty nejlepší z dosud hotových se můžete podívat v našem přehledu.

Nejčtenější

Amouranth během streamu poprvé ukázala svého manžela, vše mu odpustila

Fanoušci streamerky Amouranth, která na Twitchi a později i na Kicku s oblibou ukazuje své odhalené křivky ,samozřejmě už roky věděli, že je vdaná. Až nyní však dostali možnost pohlédnout jejímu...

Remake legendárního RPG je údajně na spadnutí

Ačkoliv se projekt drží v tajnosti, podle zákulisních informací brzy dorazí remake legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion. Předělávka je již údajně prakticky hotová a vydání by mohlo...

Po tisíci hodinách v Cyberpunku 2077 ho překvapilo tajné tlačítko

Vývojáři rádi schovávají do svých her různé skryté vtípky či narážky a hráči je ještě raději objevují. Jeden takový překvapil i řadu hráčů Cyberpunku 2077, kteří si mysleli, že po stovkách hodin ve...

Masivní patch pro Kingdom Come 2 je venku, přidává holiče

Očekávaný patch pro českou středověkou hru Kingdom Come: Deliverance 2 je venku. Seznam úprav a změn má přes tisíc položek, k dispozici je i nová funkce holiče.

Divoké devadesátky jako hra? Vedle Vivat Slovakia vypadá mírumilovně i GTA

Po roce stráveném v režimu předběžného přístupu již brzy vyjde plná verze nadějné městské akce Vivat Slovakia. I navzdory skromnému rozpočtu ji lze nejlépe popsat jako Grand Theft Auto, jen místo...

Pojede vám PC verze The Last of Us Part 2 Remastered? Omrkněte detaily

PC verze postapokalyptického dobrodružství The Last of Us Part 2 Remastered klepe na dveře, studio Naughty Dog tak představilo všechny nové prvky pro tuto platformu.

22. března 2025 0

Intenzita pohupování prsou, nahota, pekelný pes. Mody do Kingdom Come 2

Okamžitě po vydání české středověké hry Kingdom Come: Deliverance 2 se objevily modifikace, které vylepšují či usnadňují herní zážitek, například možností kdykoli ukládat pozici. Kreativitu hráčů...

22. března 2025 1

Postavte si dinosauří park. Stahujte zdarma Jurassic World Evolution 2

Digitální obchod s hrami Epic Store tentokrát rozdává slušnou budovatelskou strategii Jurassic World Evolution 2, která umožní znovu prožít okamžiky z filmů i alternativní scénáře.

21. března 2025  15:27 0

The Last of Us Part 2 Remastered - PC verze

vydáno 21. března 2025  12:43

Painkiller se vrací. Bezduchá střílečka z pekla láká na nový prvek

Pekelný akční mejdan v očistci Painkiller se letos vrátí a tentokrát se půjde utkat s rozličnými démony až ve třech lidech naráz.

21. března 2025  11:06 6

Je to nakonec hit? Assassin’s Creed Shadows přivítal už přes milion hráčů

Několikrát odložený Assassin’s Creed Shadows, zasazený do feudálního Japonska, je venku, pojďme se proto podívat na první indicie, jak si hra vede po komerční stránce.

21. března 2025  10:14 1

To tu nebudeme tolerovat, opřel se japonský premiér do nové videohry

Společně s vydáním hry Assassin’s Creed Shadows se v japonské vrcholné politice znovu rozhořela debata o virtuálním ničení japonských památek. Ozval se dokonce i premiér, podle kterého je takové...

21. března 2025 22

Kingdom Come: Deliverance 2 vydělal pětkrát více než původní hra

Další pohled na úspěch středověké hry Kingdom Come: Deliverance 2 přinášejí informace o prodejích ve Spojených státech, v nichž si prozatím jen jedna hra vede letos lépe než hit z Česka.

20. března 2025  9:41 12

RECENZE: Split Fiction dál kraluje žánru her pro dva hráče

90 %

Žánr kooperativních her na rozdělené obrazovce dál sebevědomě táhne studio Hazelight. Novinka s názvem Split Fiction opět nabídne rozmanitou hratelnost v nádherných virtuálních světech. S vhodným...

PS5
20. března 2025 1

Split Fiction

90 %

PS5
vydáno 19. března 2025

Po tisíci hodinách v Cyberpunku 2077 ho překvapilo tajné tlačítko

Vývojáři rádi schovávají do svých her různé skryté vtípky či narážky a hráči je ještě raději objevují. Jeden takový překvapil i řadu hráčů Cyberpunku 2077, kteří si mysleli, že po stovkách hodin ve...

19. března 2025  10:36 9

RECENZE: Blesková jízda, rychlá diagnóza. Simulátor saniťáka je drsný

60 %

Po všech těch zmrzačených a zavražděných kakodémonech, přejetých důchodcích v Carmageddonu a zmučených simících nejeden dospěje. Místo toho, aby virtuální životy jen mařil, tak je chce i zachraňovat....

PC
19. března 2025 0