Z titulní obrazovky Starfieldu je na sociálních sítích veliké téma

  • 22
Do vydání očekávaného RPG Starfield zbývají již jen dva týdny a hráčská očekávání jsou na maximu. Dokonce i o tak bezvýznamné věci, jakou je titulní obrazovka hry, se vedou dlouhé diskuse. Podle některých je totiž až příliš strohá a neestetická.

Tento rok se ona slavná herní okurková sezona nějak nedostavila. Sotva jsme dokázali vstřebat vynikající Baldur’s Gate 3, už se nám na harddisku roztahuje ještě ambicióznější Starfield. Kvůli přísnému embargu vám o něm zatím nemůžeme nic říct, někteří naši zahraniční kolegové jsou však méně svědomití a tak už internetem kolují uniklé informace.

Největší rozruch se nyní poměrně překvapivě točí kolem vcelku banální věci – úvodního menu hry. Vše začal bývalý vývojář Blizzardu Mark Kern, který na svém soukromém twitterovém profilu zveřejnil názor, podle kterého strohost menu naznačuje, že vývojáři jen zřejmě nestíhali termíny a buď byli přepracovaní, nebo jim na jeho podobě vůbec nezáleželo.

Pravdou je, že titulní obrazovka asi žádné ocenění za originalitu a nevšední design nevyhraje, označit ji za uspěchanou je však možná příliš tvrdé. Jednak jde o neveřejnou verzi hry tak se může ještě změnit, jednak jsou v poslední době v móde dynamická menu, která se mění podle toho, jak hráč postupuje hrou. Důležitá je v tomto případě především funkčnost a přehlednost, což vzhledem ke zvolenému fontu a barevné paletě asi nebude problém.

Bethesda má svá úvodní menu ráda strohá, viz například slavný Skyrim.

Svých vývojářů se v překvapivě vyostřené debatě (původní tweet vidělo přes 9 milionů lidí), zastal i marketingový ředitel studia Bethesda Pete Hines, podle nějž je menu přesně takové, jaké si ho přáli mít. Což se mu tedy dá věřit, podobným způsobem totiž vypadaly i titulní obrazovky několika předešlých her slavného studia.

Více než co jiného tato kauza ukazuje, jak veliký zájem o Starfield je a pod jakým drobnohledem se teď vývojáři krátce před vydáním nachází. Na jednu stranu je to samozřejmě pozitivní, protože o hře se hodně mluví, což je samozřejmě vítaná reklama, na druhou stranu je zde část publika, která si zlomyslně přeje neúspěch. Každý přešlap pak autorům s radostí omlátí o hlavu, jako se to stalo před třemi lety Cyberpunku 2077 (viz náš článek).

Starfield vychází 6. září na PC a xboxech.