Fanoušci motoristických sportů si možná ještě vzpomenou na amerického pilota s velmi závodnickým jménem Scott Speed, který v letech 2006 a 2007 reprezentoval tým Toro Rosso ve Formuli 1. Nijak výrazně se sice do jejích análů nezapsal, nezískal ani bod a jeho největším úspěchem jsou dvě devátá místa, ale už jen samotná účast v nejprestižnějším závodním podniku na světě je jasným důkazem, že jde o skutečného profesionála.
Jenže i profesionál se někdy může nechat unést a poté, co Speed po drobném kontaktu s profesionálním závodníkem Jackem Hewlettem skončil mimo trať, strávil zbytek závodu tím, že se ho snažil nabourat. Naštěstí to nebylo v reálném světě, ale pouze v počítačové simulaci iRacing. Proč o tom píšeme? Podobné „oplátky“ jsou přeci v počítačových hrách běžné chování, na který musí být každý virtuální závodník zvyklý.
@scottspeed @iRacing @iRacingMyers https://t.co/K1DHLLbbHZ
— Andrew Fawcett (@Andrewtfawcett) 1. února 2018
Jenže iRacing není mainstreamová kratochvíle pro široké masy. Jde o opravdový simulátor v každém slova smyslu, ve kterém závodí profesionálové o skutečné peníze. Speed samozřejmě nikoho neohrozil na životě, ale jinak je důsledek jeho chování stejný, jako kdyby se tak zachoval ve skutečnosti. A proto dostal od provozovatelů hry dočasný zákaz závodění.
Speed svůj trest přijal a za své chování se omluvil, přesto nedokázal skrýt své znechucení a dokonce nabídl svoje vybavení pro virtuální závodění k prodeji, s tím, že se raději vrací k opravdovému závodění.