Sotva jsme si zvykli na rozbité hry, začaly vycházet i rozbité záplaty

  • 9
Nový patch do střílečky Returnal nejen shodil hráčům probíhající hru, ale mnohým z nich i poškodil uloženou pozici. Není to přitom letos poprvé, co zamýšlená záplata přinesla víc škody než užitku.

Nedávná střílečka Returnal vyniká kromě svého fantastického zpracování především nekompromisní obtížností (viz naše recenze). V případě smrti totiž začínáte úplně od začátku, do dalšího hraní si přenesete jen hrstku nasbíraných vylepšení, která vám umožní v příštím průchodu dělat zkratky. Pokud se vám zrovna daří a máte štěstí na dobrou konstelaci náhodných prvků, může jeden takový „run“ zabrat klidně i několik hodin.

Nový patch udělal z Returnal namísto rogulite skutečný roguelike.

Každý konec takto úspěšného průchodu je bolestivý sám o sobě, pokud ale není způsobený vaší chybou, ale neovlivnitelnými okolnostmi zvnějšku, musí to rozhodit i ty největší kliďase. Osobně mi hra spadla jen jednou, a to ještě jen krátce po začátku nové hry, takže jsem naštěstí nemusel volat sklenáře ani kupovat nový gamepad, i tak jsem si ale z plných plic zakřičel.

Nechci ale ani domýšlet, kolik škody celosvětově napáchal včerejší patch 1.3.3. Autoři hry jím chtěli opravit několik méně závažných chyb typu špatně se aktivujících trofejí, výsledek ale dopadl katastrofálně. Pokud hráči dopředu nečetli oficiální kanály a nevypnuli automatické aktualizace na svých playstationech, hra se jim okamžitě po zveřejnění patche sama vypnula. Jakoby to samo o sobě nebylo dost kruté, při opětovném spuštění Returnalu se objevila chybová hláška a nešťastníci přišli i o to málo nasbíraných věcí, které se přenášejí mezi jednotlivými životy. Navíc si pak museli stáhnout celou 50GB hru znovu. 

Ano, hry žánru roguelike jsou jen pro ty nejtvrdší a občas se k vám nezachovají fér, ztráta několika hodin života je ale přece jen příliš krutá. Studio Housemarque sice okamžitě vydalo dočasnou opravu, komu už se ale uložená pozice rozbila, musí si počkat na další veliký patch. A modlit se, aby to tentokrát vyšlo.

Vydávání rozbitých patchů už totiž bohužel není takovou výjimkou, jak bychom si asi všichni přáli. Jen letos jsme se s podobným problémem setkali u „tří áčkových“ her Cyberpunk 2077 (psali jsme tady) a Outsiders (naše recenze). V ní hráči po jedné z mnoha „záplat“  přišli o nasbírané vybavení. Nezbývá než doufat, že se z toho nestane trend.