O tom, že je něco ve vzduchu ve spojitosti s prvním dílem kovbojky Red Dead Redemption (číst dobovou recenzi), si v posledních týdnech štěbotali ptáci na střeše. Když přišlo oficiální oznámení, zklamání hráčů nemohlo být větší.
Zatímco většina fanoušků se domnívala, že studio Rockstar chystá remaster, a někteří doufali i v remake, výsledkem je pouhý port. A to ještě na dnes již výběhové konzole a bez PC.
Zatímco majitelé Switche mohou být spokojeni, že se hra z éry Xboxu 360 / PlayStationu 3 podívá i na handheld, vydání na PlayStation 4, téměř tři roky po uvedení PlayStationu 5, působí jako špatný vtip, který korunuje vysoká cena – 50 euro, v Česku 1 249 korun.
Pikantní je, že původní verze pro Xbox 360 běží díky režimu rozšířené zpětné kompatibility na Xboxu Series X parádně ve 4K již nyní (viz třeba toto video).
Boss vydavatelství Take-Two, pod které spadá i Rockstar, ovšem cenu obhajuje. „Právě to je cena, o které se domníváme, že je komerčně odpovídající,“ odpověděl Zelnick na dotaz IGN. Na doplňující dotaz, zda důvodem vysoké ceny je přídavek Undead Nightmare, dodal:
„Přídavek byl při svém původním vydání sám o sobě skvělou samostatnou hrou, takže máme pocit, že jde o skvělý bundle, který má pro zákazníky rozhodně velkou hodnotu.“ Na závěr už jen řekl, že vždy záleží na vizi tvůrčího týmu, a pokud nějaká silná chybí, mohou hru vydat v původní podobě.
Port Red Dead Redemption přitom nezpracovává Rockstar, ale externí studio Double Eleven. A jak nám naposledy ukázala odfláknutá GTA Trilogy, Zelnick má pravdu a po byznysové stránce to pravděpodobně bude fungovat. Prodeje GTA Trilogy totiž „předčily očekávání“. Red Dead Redemption sice není tak silná značka, ale pořád může vydavateli přinést do kasičky při minimální námaze spoustu peněz. Což se zřejmě také stane.