Placené modifikace na Steamu pomohou hráčům i autorům, tvrdí šéf Valve

  17:21aktualizováno  17:21
Pokud hráči chtějí kritizovat Valve jako zlou korporaci, musí si najít propracovanější teorie. To tvrdí zakladatel společnosti Gabe Newell, který se vyjádřil k funkci placených modifikací. Řada lidí je totiž vnímá negativně.

Ilustrační obrázek z projektu Skywind, který předělává svět Morrowindu do hry Skyrim. | foto: Skywind

Možnost prodávat modifikace vyvolala vlnu kritiky. Tvůrci mají na výběr, zda projekt zůstane i nadále zadarmo, bude dostupný za předem specifikovanou částku, nebo hráčům ponechá svobodu v rámci dárcovského modelu.

S kritikou je spojená řada dezinformací a spekulací. Hráči se například obávají, že v budoucnu budou všechny modifikace na Steamu placené. Kromě toho však někteří lidé poukazují na skutečné problémy, které se Newell v rámci diskuze na serveru Reddit pokusil zodpovědět.

Fotogalerie

Negativně je vnímaná například 75% marže z prodejů, autorovi tedy plyne pouze čtvrtina peněz. Newell však objasnil, že procenta stanovuje výrobce hry.

Někteří autoři modifikací také věří, že by toto odvětví mělo zůstat nekomerční komunitní záležitostí. Například uživatel TheAscend na Redditu napsal: „Z proběhnuvšího dramatu je zřejmé, že rozhodnutí bude pro modifikování jedovaté, a že na něj bude mít negativní dopad.“

Cílem společnosti však je, aby situace pomohla hráčům i autorům obsahu, tvrdí Newell. „Pokud něco nepomůže, zbavíme se toho. V současné době se ale přikláním spíše k tomu, že to bude výhra pro obě strany. Vždy se však řídíme daty.“

Ve Valve totiž Steam vnímají jako sadu nástrojů pro zákazníky i tvůrce obsahu. „Se Steam Workshop jsme již v situaci, kdy komunita oblíbeným autorům platí víc než by si vydělali ve vývojářské společnosti.“ A krok proto ve firmě vnímají pozitivně.

Gabe Newell

Gabe Newell

Hráče nicméně zajímá, jestli placené modifikace budou procházet schvalovacím procesem, který ověří jejich kvalitu a stabilitu. Podle Newella společnost pracuje na krátkodobých záplatách i komplexnějších řešeních. Do jejich zavedení však tato otázka bude představovat problém.

Placení za modifikace pak Newell hájí z pohledu vývojářů. „Zhruba polovina Valve vzešla z modifikační scény. John Cook a Robin Walker vytvořili Team Fortress jako Quake mod. Iceforg vytvořil DOTU jako Warcraft 3 mod. Dave Riller a Dario Casali byli autoři map pro Doom a Quake,“ říká Newell. A vzápětí dodává: „Pracovat v palačinkárně vám nepomůže ve vytváření lepších her.“

Na Redditu se objevily i názory, podle kterých Valve funkci zavedlo jen z hamižnosti. Newell na to reagoval slovy: „Pojďme na vteřinu předpokládat, že jsme stupidně nenasytní. Placené modifikace zatím vydělaly 10 tisíc dolarů. To je zhruba 1 procento ceny za nárůst mailů, které zaměstnanci Valve kvůli službě obdrží. Ano, naštvat internet stojí milion dolarů jen během několika dní.“

„To není stupidně hamižné, to je stupidně stupidní. Pro tvrzení, že Valve je zlé potřebujete propracovanější hypotézu,“ tvrdí Newell.

Autor:

Gamescom 2019

Největší světová herní výstava Gamescom 2019 opět přinesla řadu novinek a ukázek nadcházejících titulů. Velkou pozornost si získaly tituly Death Stranding, Watch Dogs: Legion a samozřejmě Cyberpunk 2077.

Témata: Steam, Valve

Nejčtenější

Dvacet zásadních her roku 1999. Hlasujte, která byla nejlepší

GOTY 1999

Při loňské anketě o nejlepší hru roku 1998 se mohlo zdát, že tehdejší rok neměl v herní historii konkurenci. Letmý...

Excel jako herní platforma, lidé v něm vytvářejí neuvěřitelné věci

Graf v Excelu

Tabulkový procesor od Microsoftu nesmí chybět na žádném pracovním PC a je v podstatě synonymem nudy. Najdou se však...

KVÍZ: Git gut, n00bs sux! Rozumíte mluvě dnešních hráčů?

Grand Theft Auto 5

Stejně jako každá jiná komunita mají i hráči počítačových her svůj vlastní slovník, pro neznalé často nepochopitelný....

VIDEO: Jak by vypadal nový Doom, kdyby vyšel na MS-DOS v roce 1994

DOOM 4 VANILLA

Že se nadšení fanoušci snaží udržet své oblíbené hry při životě a neustále je vylepšují, aby na moderních počítačích...

RECENZE: Blair Witch není horor, ale simulátor nočního venčení psa

Blair Witch

Kultovní filmový horor se ani tentokrát nedočkal adekvátní herní adaptace. Blair Witch obsahuje několik vynikajících...

Další z rubriky

V Japonsku staví hotel zaměřený na hráče videoher

Kocept hotelu pro hráče e-ZONe Hotel

Již příští duben vyroste v japonské Ósace nový devítipatrový hotel, jehož klientelou mají být především e-sportovci a...

RECENZE: Rally WRC 8 přináší nejvíc novinek za poslední léta

WRC 8

WRC přeřadilo na vyšší rychlostní stupeň a přivezlo vůbec největší novinky v sérii. Výsledkem toho je obsahově nabitá a...

NBA 2K20 dokonale ukázalo, jak nemá vypadat vydání hry

NBA 2K20

NBA 2K20 měl být veliký hit, místo toho má aktuálně hodnocení na Steamu 16 % a na Metacriticu dokonce jen 4 %. Na vině...

Po operaci mandlí upadl chlapec do kómatu, začalo trestní řízení
Po operaci mandlí upadl chlapec do kómatu, začalo trestní řízení

Policisté na Královéhradecku zahájili trestní stíhání tří lidí a jedné firmy, kteří údajně nesou odpovědnost za tragédii. Ta se odehrála před dvěma lety, jejímž následkem osmiletý chlapec po operaci mandlí upadl do kómatu.

Najdete na iDNES.cz