Diskuse k článku
Patříte mezi šťastlivce, kteří mají PS5? Tak pozor na tento problém
![]() |
J63a74n 70P20o96l33a36n95s19k48ý 4612497663871Já jsem se takto podobně nachytal na Series X s NBA 2K21, kde pozadání NBA 2k nevyskočí next gen, ale current gen verze. Po 5 minutách jsem si toho všiml (vysloveně jsem vyhlížel Raytraicing - který se nekonal..). Naštěstí po několika mailové výměně jsem dostal peníze od MS zpět.. Co bych ale rád vyzdvihl - a je jedno jestli PS5 nebo XBOX je, jak jsem si zvykl na 60 fps. Všechno co má lock na 30 jsem vyzkoušel a dále nehrál.. Hry s dynamickým rozlišením a uvolněným frame lockem jako Zaklínač 3, Sekiro, Titanfall 2, Hellblade, Doom Eternal, Wolfenstein Young Blood , nebo přímo optimalizované NBA 2k21, Forza Horizon 4, Warzone, Fortnite, Tetris! (tak primitvní hra, a přitom je to vysloveně HDR orgie) - vše krásně 4k/60 fps/HDR - neskutečná nádhera. Člověk musí vidět naživo, aby pochopil neskutečný posun, který tak nějak z těch recenzí vyčíst nelze, kdy jsme limitování bitratem Youtube, případně screenshoty bez pohybu.. A proti tomu třeba Assassin Odysea, Destiny 2 - na kterou jsem se těšil na Series X nejvíce jede v 30 locku - absolutní nezájem z mé strany, protože je to takový rozdíl.. Myslím, že next gen nebude definovat nějaký velký posun v grafice jako takové, jako spíš uvědomnění si kvality animací a pohybů při 60 fps, kdy prostě už není cesty zpět k 30 FPS - něco co bylo ještě minulý měsíc standard a člověk si říkal, jak je to super, se vám vyslovevně hnusí hrát.. Destiny 2 4k60 fps má dorazit s krajem prosince a doufám, že v tomto trendu budou odblokovány všechny AAA hry, tak aby všichni hráči dokázali ocenit práci vývojářů her - i několik let starých. Například jednoduchý unlock 4k/60fps v případě Assassins Creed Unity, přidat pár moderních efektů, a máte next gen takového rázu, který by se jen tak nepodařilo překonat ještě řadu let.. |
![]() |
G16a21b51r90i17e48l13a 14K34o55b14l37í56ž52k39o39v57á 5594276296893,,Až zhruba po pěti hodinách jsem si v menu povšiml, že chybí některé pokročilejší funkce nastavení obrazu." to jen dokazuje, že při kvalitní hře nejsou potřeba žádné super grafické ,,fičury". |
![]() |
D67a97v47i67d 38K16ř44í32s57t31e86k 5145618732804Tohle mi akorát potvrdilo fakt, že 4K a 8K na běžně velkých monitorech a TV je jenom takový "reklamní tahák". Když si člověk po 5 hodinách hraní nevšimne rozdíl v kvalitě obrazu. Nemyslím to vůbec zle. Když máte plátno, tak tam to poznat asi už bude. |
![]() |
V83á56c78l90a89v 16R32u40b79á49š 4726199763280To přece záleží na vzdálenosti od obrazovky. U 4K můžete sedět blíž. Třeba u 50" televize vidíte z 1m dokonalý obraz, ale u HD potřebujete koukat z 2 metrové vzdálenosti.... U monitoru je to propastny rozdíl |
![]() |
K79a63r11e97l 59V10e75s29e43l85ý 3614976525605Jestli nevidíš 4K tak potřebuješ silnější brejle. Mam 4K monitor uř 4 roky a je to asi největší obrazovej upgrade jakej jsem zažil, oproti rozpixelovanýmu FHD uplně krásně jemnej obraz a ve hrách skoro žádnej aliasing i když je AA vypnutej, což je super protože moderní postprocessingový antialiasingy dost rozmazávaj obraz. Jako jasný, na hraní na TV z gauče to 4K asi nebude taková bomba, ale u PC na monitoru co je blízko je to vidět extrémně. |
![]() |
A74d30a79m 76Š61k49a32c35h 5288464783274Jak je to vlastně s FPS? Zvládá to třeba RDR2 na full HD stabilně na 60fps? Někde jsem snad před nějakou dobou četl, že by mělo, ale zajímal by mě nějaký test, protože ani starší konzole mnohdy nedávaly těch 30. |
![]() |
H58o30n29z86a 73S14r46p 9724573542678Spider-Man nabízí volbu 4k s rtx nebo 60 fp, watch dogs mají napevno 4k s rtx, pathless 4k nebo 60 fps. Rdr 2 jsme ještě nezkoušeli |
![]() |
A70d75a21m 81Š40k95a14c69h 5208394703904Tak alespoň, že už je na výběr, protože těch 30fps je fakt hrůza. Leda tak na některé strategie. |
![]() |
H56o24n53z71a 96S10r31p 9424813202848nah, to je o zvyku, hlavní je stabilita... ted jsem po 80+ fps RDR 2 odehrál Spidermana ve 30 a nebyl problém... |
![]() |
A94d39a56m 85Š40k93a37c76h 5488914893824Ok, spiderman možná ještě ano(ikdyž vizuálně to vidět je), ale na FPS hlavně v MP je to prostě málo a člověk má nevýhodu. Tam je potřeba minimálně těch 60 na smoth gameplay. A to říkají i bývalí konzolisté, kteří přesedlali k PC. |
![]() |
H72o90n38z92a 63S37r89p 9644733852338souhlasím, MP je něco jiného... |
![]() |
M29a65r40i32a35n 86B61e25n20č84a45t 4278541635564Musím říct že jsem si dělal rozbor proč je Spiderman tak super.smooth má těch 30fps a jiné hry co ,,jedou na 30fps" tak ne.. A moje technicke zjištění je takové, že kdyby měly rendering ostatní hry stejně dobře optimalizované jako Spiderman na těch 30fps, tak už naprosto nikdo nepláče že potřebuje 60... Je sice hezky ze hry obrazové jsou ,,locknute na 30fps" ale díky nejrůznějším vedlejším jevům je to.realne fps méně.. nedokonalý pacing, čekání na rendering atd... Spiderman prostě ukazuje že kvalitních 30fps je více než 60nedokonalych.. stačí si porovnat 30fps Spidermana s 60fps.demon souls a každý to uvidí. |
![]() |
K21a79r36e65l 78V61e62s59e26l81ý 3424356455195Nevim jak na konzolích, na na PC se při menšim FPS projevuje dost nepříjemný opoždění ovládání který asi souvisí s dlouhym frametimem, ještě při 60 FPS je myš většinou znatelně opožděná a tenhle efekt mizí až tak při 80 a víc FPS. Chová se to tak na konzolích taky? Protože je to hodně o hernim enginu, třeba Stalker (Xray engine) tohle nedělá a neni tam input lag ani při malym FPS což nechápu jak je to možný, většinou to dělaj hlavně hry co vyšly po roce 2010, možná to ňák souvisí s DX11. Samozřejmě vsync vypínam, další čtvrt vteřinu lagu k tomu fakt nechci. :-D |