Vypadá to, že unikátní sběratelské předměty digitální povahy, kterým se říká NFT (non-fungible token, česky nezaměnitelný token) budou letos tím nejžhavějším trendem vydavatelů videoher. A to navzdory faktu, že o ně sami hráči příliš nestojí, jak ukázala například nedávná kauza autorů chystané střílečky S.T.A.L.K.E.R. 2 (viz náš článek).
Jenže dokud se najdou lidé, kteří za ryze virtuální umělecká díla hodlají utrácet spoustu peněz, budou jim je herní vydavatelství samozřejmě nabízet. A pořádně na nich vydělávat.
Zatímco třeba Ubisoft s podobným plánem zatím pohořel, japonská Konami, díky prodeji čtrnácti „obrázků“ vytvořenými ku pětatřicátemu výročí oblíbené herní značky Castlevania, totiž prakticky bezpracně utržila 162 000 dolarů, tedy bezmála 3,5 milionu Kč.
A co za tuto nemalou částku kupující dostali? Tak za první na rozdíl od vás, kteří se na okolní obrázky mohou jen tak dívat, oni k nim vlastní nezaměnitelný elektronický klíč a tak je teoreticky v budoucnu znovu prodat se ziskem. Navíc budou ještě jejich jména po deset měsíců zvěčněna na této pamětní internetové stránce.
Až čas ukáže, jestli šlo o chytrou investici anebo vyhození peněz.