Marketingové spojení videoher a potravin, ze kterých výživovým poradcům vstávají hrůzou vlasy na hlavě, není žádnou novinkou. Ať už jde o sladké limonády, instantní polévky či třeba rozvozy pizzy, cílové publikum je z velké části stejné. Spolupráce je pak výhodná pro obě strany, ať už v podobě in-game reklamy, nebo naopak různých speciálních obalů s logem hry. Ostatně třeba u nejmenované značky energy drinků to několik let funguje i v Česku.
O něco podobného se nyní v Číně pokusili i autoři oblíbené onlinovky Final Fantasy XIV ze společnosti Sqaure Enix a řetězec rychlého občerstvení KFC. Každá hráčská postava v této populární MMORPG může mít k dispozici tzv. mounta, tedy zvířecího druha. Ten má mnoho různých podob, ale kdo chce, aby vypadal jako tlusté černé kuře, musí vyrazit do KFC. A to nejlépe s partou přátel.
Kostým Fat Black Chocoba lze totiž v této zemi oficiálně získat jen k nákupu obřího rodinného menu. A to opravdu není svačinka, se kterou by se dokázal vypořádat jeden člověk.
Co obsahuje tzv. Chocobo menu? |
Samozřejmě nikdo nevyžaduje, aby se zakoupené jídlo skutečně snědlo. Zhruba 300 Kč, které menu stojí, však není pro mladé lidi úplně zanedbatelná položka.
Původně bylo oznámeno, že kódů bude k dispozici jen 300 000, což způsobilo menší paniku, a tak čínští hráči vzali KFC útokem. Získání Chocoba mnozí pojali jako speciální herní misi (raid), na kterou se musí s kolegy dlouhodobě připravit.
Vzhledem k úspěšnosti celé marketingové akce bylo nakonec rozhodnuto, že bude platit až do odvolání. Celá záležitost se však rychle stala na čínských sociálních sítích cílem mnoha vtipů, z nichž ty nejlepší posbíral pro síť reddit člověk s přezdívkou Cozywolf.
Ať už si o této kampani myslíte cokoliv, KFC se snaží jít s dobou. Při své propagaci neváhá spoléhat ani na virtuální realitu, robotické servírky či bitcoiny.