Apex Legends už vydělaly padesát miliard. A to teprve míří na mobily

  • 1
Battle royale střílečka Apex Legends je i po třech letech stále na vrcholu. Meziročně zaznamenala čtyřicetiprocentní nárůst zisků, její poslední dvanáctá sezona pak byla tou nejúspěšnější vůbec. Další výrazný nárůst popularity se navíc dá očekávat s uvedením verze pro mobilní telefony.

Apex Legends vtrhly do herního průmyslu ve velkém stylu, když jen za první měsíc dokázaly přilákat padesát milionů hráčů. Raketové tempo růstu se pak samozřejmě postupně zpomalilo, přesto se po dvou letech tvůrci mohli pochlubit rovnou stovkou milionů.

Kolik jich je nyní, sice přesně nevíme, zato známé v mnohém ještě víc vypovídající statistiku. Celkem už hra totiž vydělala dvě miliardy dolarů, tedy něco kolem padesáti miliard korun, což už je částka, která snese srovnání s nejúspěšnější hrou dneška, kterou je Fortnite (viz náš článek).

Vydavatelství Electronic Arts se tak podařilo vytvořit skutečně fungující live service hru, která generuje příjmy v dlouhodobém měřítku, nikoli jen pár měsíců po vydání jako většina „klasických“ single-playerových titulů. Co víc, křivka zájmu je stále stoupající a nedávno skončená dvanáctá sezona byla tou nejúspěšnější v historii hry.

A to se dá v nejbližší době předpokládat ještě skokový nárůst – již příští týden, 17. května, Apex Legends konečně vyjdou i na mobilních zařízeních s Androidem a iOS. I když se tam jistojistě budou ovládat i vypadat hůř než na počítačích a herních konzolích, čeká tam na ně mnohem početnější publikum.