Mnozí starší a zkušenější hráči sice hrou Fortnite nepokrytě opovrhují, i ti největší odpůrci ovšem musí uznat, že se Epicu jednoduše povedla.
Už po téměř pět let se drží na samém vrcholu popularity, a přestože od té doby vyšlo bezpočet zajímavých, originálnějších a lépe vypadajících her, s hráčskou základnou Fortnite se srovnávat nemohou ani omylem. A co je možná ještě důležitější, Epic umí svoji obrovskou hráčskou základnu správně monetizovat, a tak si mimo jiné může dovolit rozdávat ve svém obchodě každý týden nějakou zajímavou hru zdarma.
O tom, jak moc Fortnite vlastně vynáší, jsme mohli donedávna jen spekulovat. Právě ukončená charitativní akce nás ovšem nechala nahlédnout pod pokličku a dala nám aspoň rámcovou představu, o jak velké cifry se ve skutečnosti jedná. A výsledek překonal i naše nejdivočejší odhady.
Epic totiž slíbil, že veškeré zisky za čtrnáct dnů od spuštění aktuální tematické sezony půjdou na pomoc humanitárním organizacím na Ukrajině. Nakonec se tato částka zastavila na 144 milionech amerických dolarů, což je něco přes 3,1 miliardy korun. To je mimochodem víc, než Ukrajincům přispěly některé státy.
Velmi zjednodušujícím způsobem pak můžeme odvodit, že Fortnite vydělá ročně zhruba sto miliard, což je pro představu zhruba třetina předpokládaného schodku veřejných financí na letošní rok.