Začátek letošního roku byl po byznysové stránce v herním průmyslu naprosto přelomový. Take-Two koupilo Zyngu, Sony koupilo Bungie, ovšem o největší šok se postaral Microsoft, když koupil vydavatelství Activision-Blizzard. Je to vůbec největší spojení firem v dějinách herního průmyslu. Ukázalo se, že prakticky nic na herní scéně není mimo dosah bezedných peněženek velkých korporátů. A hned vyvstala další otázka: kdo bude další na řadě?
Odpověď nabídl přímo sám ředitel Ubisoftu, Yves Guillemot, který se při konferenci k hospodářským výsledkům firmy nechal slyšet, že firma zcela jistě může i nadále zůstat nezávislá. Na druhou stranu ovšem připustil, že kdyby nějaká nabídka dorazila, rada firmy by ji pečlivě zvážila a brala by v tomto rozhodování i ohled na své investory.
Na jednu stranu je to celkem neutrální prohlášení. Jenže vzhledem k aktuální situaci na herním trhu i historickému postoji Ubisoftu k pokusům o odkoupení firmy to přeci jen o něčem vypovídá. V první řadě musí být celkem jasné, že ohromná suma peněz, kterou Microsoft dovedl nabídnout Activision-Blizzardu, mohla leckterým ředitelům ostatních studií otevřít oči. Třeba právě i samotnému Guillemotovi.
Největší obchod v herní historii mění všechno. Co to znamená pro hráče |
Zadruhé je to poněkud zajímavé vyjádření i v kontextu toho, že se Ubisoft ještě před čtyřmi lety urputně bránil odkupu francouzským mediálním konglomerátem Vivendi. Nakonec se však Ubisoftu povedlo odkoupení zabránit, a firma si tak udržela svou nezávislost. Vzhledem k tomu, že na odporu vůči Vivendi měl lví podíl i Guillermot, je poměrně zajímavé, že nyní sám připouští, že by nabídky na odkoupení striktně neodmítal.
Každopádně to nejspíše není žádný důvod k poplachu, velkých ryb je na herním trhu stále dost. Ubisoft je se svou tržní valuací něco přes 6 miliard dolarů stále výrazně menším soustem, než třeba Bandai Namco (15 miliard dolarů), Take-Two Interactive (18 miliard dolarů) nebo Electronic Arts (36 miliard dolarů). O pozornost velkých kupců by se případně přel spíše s podobně ohodnocenými firmami jako je Square Enix, Capcom či CD Projekt.
Assassin’s Creed je jednou z nejcennějších značek Ubisoftu