Začátek našeho článku zahájíme jako vždy výčtem článků z Magazínu a novinek ze žurnálu. V sobotu jsme publikovali první obrázky z připravované vesmírné arkády Space X, která vychází z legend, jako je třeba R-Type nebo Xenon. O den později jste měli možnost se blíľe seznámit se hrou Knedlík Pů od Anbysoftu, jakousi variací na Sokobana, díky několika obrázkům a hratelné demoverzi. Nasledujícího dne jsme vám předložili předběžný program letošního prvního ročníku Game Developers Session, které se uskuteční za dva týdny v Uherském Hradišti. V úterý jsme vám přinesli preview na novou verzi zajímavě vypadajících Formulek na Papíře a také první informace o on-line strategii World War. Nedlouho na to vyšla zmínka o nové verzi rpg hry SubQuest a editoru pro tuto hru, pomocí něhož lze tvořit nové mapy. Ve čtvrtek jsme zveřejnili krátkou zprávičku o týmu Deltasoft a jeho připravovaných projektech. A v pátek jsme vám přinesli první dojmy z české hry Space Control a rovněž v krátkosti jsme vás také informovali o vznikající hře Becher Race 2003.
The Book of Spells 2 - dobrodružství pokračuje
Jak název sám napovídá, adventura jménem The Book of Spells 2 je pokračováním o několik měsíců starší stejnojmenné hry, kterou jsme na Plných Hrách rovněž publikovali. A jelikož tato hra zaznamenala mezi adventurně pozitivními hráči poměrně velký úspěch, rozhodl se autor vytvořit pokračování. Nutno podotknout, že se celý tento sequel nese plně v duchu předchozího dílu a až nějak nápadně se mu podobá a na první pohled byste například po stránce zpracování nezaznamenali nějakou změnu. Je tomu bohužel škoda, neboť až na grafiku, s níž je hra skutečně na štíru, lze o ní mluvit pouze v superlativech, protože vám nabídne vskutku neotřelý humor, spoustu komických situací a zajímavý a také docela dlouhý příběh, který vás zcela jistě ke hře dokáže připoutat na dlouhou dobu.
Surfer - dobrodružství na moři
Pokud by se dělaly nějaké statistiky o tom, jaké sportovní hry vznikají nejčastěji, jedno z nejnižších míst na pomyslném žebříčku popularity by obsadil pravděpodobně surfing, protože za svůj život jsem hrál pramálo her, v nichž byste se mohli vydat s prknem na rozbouřené moře a předvádět tam nejrůznější kejkle. Každou takovou hru s radostí kvituji, protože originálních a neotřelých her není nikdy dost. Surfer sice není ukázkovým příkladem, jak ztvárnit realističnost ve hrách, protože působí spíše zábavně. A originální také, bohužel, moc není. Vaším úkolem je skákat z jednoho ostrůvku na druhý, přičemž každý z nich se postupně zmenšuje a vy na něm nesmíte zůstat dlouho, neboť byste se mohli utopit. Přesně ten samý námět měla o mnoho let starší hra nazvaná Perestroika či též Toppler. Takže Surfer sice svou úlohu splní a pobaví, ale po několika minutách jej asi odložíte.
Tank - drtivé souboje
Již v minulosti jste měli na Plných hrách možnost si stáhnout nějakou hru, v níž hlavní či vedlejší roli zastával tank. Jen pro příklad a připomenutí uvedu tyto: Tank Combat, Tank Offensive, Tank Arena a mnohé další. Jak vidno, tank je vehikl oblíbený, proto se nelze divit tomu, že téměř neustále vznikají nějaké hry, v niž se toto bojové vozítko objevuje. V úterní hře je tomu také tak a na vás vedle deathmatche, v němž se budete moci utkat s několika dalšími soupeři, čeká také několik zajímavých módů, jako je třeba Fortress nebo Mine Field. Možniostí je tu opravdu nepřeberné množství a pokud si hru vyzkoušíte, lze předpokládat, že si ji po chvíli zamilujete, neboť hratelnost, kterou nabízí, je vskutku na velmi slušné úrovni. Ale co bych vám povídal, nejlepší bude, když si to vyzkoušíte sami!
Bugz - odporní parazité
Pokud se u hry Surfer o několik odstavců výše dalo říct, že trochu připomíná starší hru Perestroika, v případě Bugz musím říct, že podobnosti s ještě starší hrou nazvanou Space Invaders by si nevšiml pouze slepý, poněvadž vše nasvědčuje tomu, že autor, známý francouzský tvůrce Martin Bérubé, se jí inspiroval více než dost. Opět přijde na řadu invaze z vesmíru, ale nebude se jednat o nějaké "eMZáky", ale tu čest budete mít s velkým množstvím prapodivného a rychle se množícího hmyzu, který pomalu ale jistě napadá naši matičku Zemi a pokud tomu někdo neudělá přítrž, brzy vše živé na naší planetě zmizí. Tím někým budete samozřejmě vy a to, jak se s tímto veledůležitým úkolem vypořádáte, bude záviset pouze na hbitosti a rychlosti vašich prstů, protože čas je v této hře opravdu nedostatkovým zbožím. Přeji hodně štěstí.
The Journey Home - trnitá cesta domů
Jste-li příznivci volně šiřitelných adventur a trochu je občas sledujete, jistě mi dáte za pravdu, že drtivá většina z nich jsou humorné kousky a jen pramálo z nich má trošku vážněji pojatý námět. Netuším, zdali je to dobře či špatně, ale mně osobně se více zamlouvají hry spadající do druhé skupiny a je opravdu škoda, že jich je nedostatek. The Journey Home opět nevychází z průměru a jedná se sice o dlouhou adventurku s vtipným příběhem a několika málo originálními myšlenkami a inovacemi, ale to, co ji sráží na kolena, je opět grafické zpracování, které se v poslední době stává největším kamenem úrazu u her tohoto typu. Sice se to v tomto případě dá vcelku snadno překousnout, ale stále při hraní budete cítit, že to není to pravé ořechové a že grafická stránka není taková, jak byste si ji představovali. Avšak máte-li rádi adventury, jistě víte, že hry nejsou pouze o grafice a že velkou roli hraje i příběh a ostatní aspekty, tudíž za pokus opravdu nic nedáte.
Eagle Lander 3D - přistání na Měsíci
Stejně jako u několika případů výše, ani u pátečního Eagle Landera 3D není námět moc původní a pokud mě paměť neklame, bylo tu již několik desítek her s podobným tématem. I já s kamarády na základní škole udělal jednu takovou podobnou, a to už je co říct ;-). Jestliže jste mezi několika málo lidmi, co princip této hry neznají, osvětlím vám jej. Ovládate tu modul přistávající rakety na Měsíci, přičemž váš úkol spočívá ve správném nastavení motorů, letové dráhy a několika dalších nezanedbatelných faktorů. Napsané to tu vypadá hodně jednoduše, ale praxe je jiná, mnohem složitější a určitě počítejte s tím, že než poprvé přistanete, několikrát těleso za několik milionů dolarů rozbijete o měsíční povrch. Grafika je kompletně v 3D a vy můžete raketu sledovat z několika možných úhlů, což hru činí zajímavější. Rozhodně vám tuto hru doporučuji, i pokud nejste zrovna dvakrát technicky nadaní.