Diskuze
Daň za úspěch firmy Telltale, která pojala hry jako interaktivní filmy
Děkujeme za pochopení.
P55ř62e14m32y20s33l 25V12í91š36k50a
To není žádná záchrana adventur, to jsou spíše právě interaktivní filmy. Zlatá éra adventur byla jen jedna, a to v 90. letech. Bohužel už se nikdy nevrátí, zato nám ale zůstanou super vzpomínky třeba na Kyrandii, Simona kouzelníka atd.
M97i78r39o14s29l39a41v 75S31t68a69s82t71n56y
Tak zlatá éra už sice skončila, ale kvalitních klasických adventur že staré školy vychází pořád celkem dost. Určitě je situace lepší než třeba před 15 lety a to je z mého pohledu malý zázrak.
P59ř80e49m96y71s35l 62V26í27š92k96a
To není záchrana adventur, to jsou právě spíše ty interaktivní filmy. Zlatá éra adventur spadá do devadesátých let a mám pocit, že už se nikdy nevrátí. Vždycky mi ale zůstanou super vzpomínky třeba na Kyrandii, Simona kouzelníka atd.
P65e73t84r 86L81i58n11h13a27r89t
Mě osobně hry od Telltale nevadí. Nemám rád epizodické vydávání, protože i kdyby mezi nimi byla jen měsíční pauza, tak si stejně pár dní po dohrání nepamatuju, o co tam šlo. Nesnáším to i u seriálů v televizi. Ty dělím na dva druhy - takové, kde je možné podívat se na kterýkoliv díl, který je samostatnou kapitolou a je nezávislý na znalostech předchozích dílů (např. Columbo). Pak jsou takové, kde je jeden příběh roztahaný do více dílů a je potřeba to sledovat. Takové se snažím shlédnout v kuse (nebo relativně v kuse - třeba co díl, to den). A něco podobného se snažím dělat i u her.
To, že se z některých her staly interaktivní filmy, mi až tak nevadí. Když je příběh opravdu zajímavý, tak si ho rád užiju a vpodstatě mi to znechucují jen QTE. Stejně tak mám rád i klasičtější adventury, které jdou nejen po příběhu, ale taky mají puzzly a různé logické úkoly.
Důležité ale je, že si každý může vybrat, co se mu líbí. I když je pravdou, že v poslední době hodně ubylo kvalitních logických/puzzloidních adventur a přibylo interaktivních filmů a co hůře, tak tzv. walking simulátorů, kde člověk jen chodí různým prostředím, kde se toho moc neděje a skládá nějaký (často nezajímavý) příběh, většinou formou dopisů. Tohle není můj šálek kávy.
J72a14k46u89b 61B89o12h72o37n85ě79k
Tento přístup do značné míry předběhl dobu a jeho výhody tehdy nedokázal každý ocenit.
Zdroj: https://bonusweb.idnes.cz/telltale-games-0pw-/Magazin.aspx?c=A180410_150209_bw-magazin_srp
Marně nad nějakou výhodou přemýšlím a trochu mi to přijde, že v tom předběhli dobu asi stejným způsobem, jako první hra s mikrotransakcemi. Inovace to je, ale že bych o ni stál se říct nedá.
Ale berte to s rezervou, osobně nejsem ani fanoušek televizních seriálů. Mám rád komplexní a vyvážený příběh, ne zbytečné natahování (ať už děsně rozvleklé epizody nebo čas mezi nimi), takže třeba se opravdu najde dost lidí, co má legitimní důvod pochvalovat si i hry na epizody
M41i75r60o51s74l14a29v 11S87t81a61s46t17n63y
Mně epizodní vydávání nevadí, ale je pravda, že snad skoro ve všech případech jsem čekal na vydání celé sezóny.
Jedinou výjimkou byl Tales of Monkey Island. Výhodu jsem spatřoval třeba v tom, že se tvůrcům dařilo měnit epizodu od epizody styl i prostředí a nepůsobilo to čistě jako kdyby rozsekali hru na jednotlivé kapitoly jako u TWD nebo Vlka.
J64o56s88e49f 19Č67i78h54á65k
Neznám nic nudnějšího než Walking Dead. Hru jsem hrál asi 20 minut a šla z kompu. Prostě tento styl hraní není nic pro mě.
P26e34t97r 34K44o17p53l80í12k
Poté, co mě do hlavy zasáhlo, jako kladivo letící z čistého nebe, naprosto fenomenální Life is Strange, jsem chtěl vyzkoušet i hry v podobném stylu od Telltale, ale po shlédnutí videí ze hry mě to neskutečně odrazuje. Nějaké ty quick elementy v akčních pasážích a hlavně zabijácký časový limit na odpovědi v rozhovorech. Já si ty možnosti chci v klidu přečíst a pouvažovat nad nimi, kterou vybrat a ne je rychle, rychle přečíst a rychle ve stresu nějakou vybrat. Já vím, že není realistické, aby při rozhovoru druhá strana čekala na odpověď půl hodiny, ale u takové hry musí u tohodle prostě realistika stranou. Pak je mi u Walking Dead nesympatická postava hlavního hrdiny. Zřejmě v zájmu politické korektnosti protlačeného černocha, to se s lesbičkama v LiS nedá srovnat. :) A taky se LiS odehrává v normálním, uvěřitelném světě. Mě ty postapo světy s miliony zombií v ulicích prostě lezou krkem. Tam prostě není takové překvapení, že to občas nějaký hrdina odskáče a bude se brečet.
M39i18r21o67s39l36a96v 43S22t33a28s27t11n86y
Když je hlavní postava černoch tak to musí být nutně v zájmu politické korektnosti? Taky dobrej blábol.
IKEA otvírá pobočku v Robloxu, zaměstnancům nabízí 340 korun za hodinu
Švédská společnost IKEA chce oslovit i mladé zákazníky a tak se jim snaží přiblížit skrz populární...
Byla oblíbená, teď však 17 let starou hru zasypala negativní hodnocení
Hra Team Fortress 2 patřila dlouhé roky k oblíbencům v multiplayerovém žánru. V posledních letech...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
V novém traileru na Kingdom Come: Deliverance 2 se souloží, popíjí i lynčuje
Vrcholem páteční prezentace Summer Game Fest byl, alespoň tedy pro české publikum, nový trailer z...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Hráči loňského hitu soupeří, kdo se během hry vyspí s více postavami
Od vydání Baldur’s Gate 3 už uplynulo deset měsíců, do nejmenších detailů propracované RPG ovšem,...
Herní Streamer Agraelus se stal oficiálním ambasadorem fotbalového Liberce
Populární streamer Vojtěch Fišar vystupující pod přezdívkou Agraelus bude nově kromě hraní her i...
Všichni společníci v Dragon Age budou pansexuální. Nahota je samozřejmost
Jak už je u her od Bioware zvykem, zásadní roli v chystaném pokračování série Dragon Age budou hrát...
Vybíráme vítěze a poražené z herního svátku Summer Game Fest
Ačkoli herní akce E3 skončila, hráči o svůj maraton herních oznámení nepřišli. Pojďme se podívat,...
Youtuber počítá, kolik bomb spadlo ve Falloutu či nezaměstnanost ve Skyrimu
Youtuber Any Austin ve svých videích zkoumá fungování virtuálních světů v počítačových hrách....