Star Citizen neosekáme kvůli podřadné platformě, tvrdí šéf vývoje

aktualizováno 
Nejúspěšnější komunitou sponzorovaný projekt je čistokrevnou PC hrou. Potvrdil to šéf jeho vývoje Chris Roberts. Ten si na PC cení otevřenosti platformy a možnosti reagovat na nové technologie. Jako příklad jmenuje novou vlnu přileb pro virtuální realitu.

Star Citizen

Roberts to odhalil v příspěvku na oficiálních fórech, ke kterému ho motivovaly hysterické reakce hráčů. Ti totiž na pozadí jedné z fotek objevili vývojářskou verzi PlayStation 4. Roberts však popřel, že by vývojáři hru osekávali pro konzole.

"Star Citizen je PC hra. Nikdy ji neosekáme kvůli podřadné platformě," napsal na  webu. A upozorňuje, že PC platforma je skvělá díky její dynamičnosti. "Nemá žádná pravidla a chybí kontrolní orgán, který by rozhodoval, co bude součástí ekosystému," upozorňuje Roberts. Dále slibuje, že titul bude vždy "primárně" PC hrou a bude podporovat nejnovější technologie.

"Co s týče Star Citizen, hra nikdy nevyjde pro PlayStation 3 a Xbox 360. Pro konzole příští generace ZATÍM NEMÁME PLÁNY, ale můj postoj zůstává otevřený a v souladu s řadou rozhovorů, které jsem absolvoval," říká Roberts.

Podporu konzolí by prý zvážil, kdyby jejich výrobci umožnili hru aktualizovat bez jakýchkoliv omezení a zdržování. A museli by komunitě umožnit spolupráci napříč platformami.

Roberts však upozorňuje, že by případné konzolové verze vznikaly jako osekaná verze PC hry. Nikdy by se to prý nedělo naopak.

"Mohli bychom být jako Blizzard či Riot games a vyvíjet hru, která funguje na co největším počtu PC. Ale o tom Star Citizen není. Naše ambice jsou hvězdné jak virtuálně, tak i technologicky," tvrdí vývojář. A říká dokonce, že chce aby Star Citizen nahradil Crysis v pozici titulu, který testuje výkon strojů.

360 milionů korun

K 1. září vybral Chris Roberts na Star Citizen od hráčů již 18 milionů dolarů (cca 360 milionů korun). Za pouhý měsíc tak celková suma vzrostla o 2 miliony dolarů a nezdá se, že by ochota podporovatelů polevovala. Pokoření každé významnější hranice je podtrženo jasně definovaným přídavkem do hry či výhodou pro podporovatele. Pokud se podaří pokořit 19 milionů dolarů, budou se hráči moci stát správci a majiteli vlastní vesmírné stanice. Počet těchto stanic však bude omezen (čtěte preview).

Autor:
 

Nejčtenější

Deset nejvíce frustrujících pasáží z počítačových her

Prey

Počítačové hry jsou výbornou formou relaxace, ovšem stejně jako třeba u sportu se u nich někdy člověk pořádně navzteká....

Začalo to jako vtip, teď kanál o hlazení psů mění počítačové hry

Far Cry Primal

Když byl minulý měsíc založen twitterový účet Can You Pet the Dog?, vypadalo to jako povedený vtip. Jeho autoři si dali...

Ubisoft vyjadřuje podporu Notre-Dame a rozdává Assassin’s Creed Unity

Assassin’s Creed: Unity

Francouzská videoherní společnost Ubisoft se připojila ke stále rostoucímu počtu dárců, kteří se rozhodli přispět...

Vymodelovat virtuální Notre-Dame pro Assassin’s Creed trvalo dva roky

Assassin's Creed: Unity

Stejně jako ve skutečnosti i v počítačové hře Assassin’s Creed Unity byla katedrála Notre-Dam hlavní dominantou Paříže....

KVÍZ: Vyznáte se v nejslavnějších zbraních z počítačových her?

Quake Champions

Herní historie je dlouhá a krvavá, přitom jen málokterá hra dokázala nabídnout skutečně originální a zapamatování hodné...

Další z rubriky

Mají být i obtížné hry přístupné pro každého?

Sekiro: Shadows Die Twice

Anketou navazujeme na aktuální téma, zda mají obtížné hry typu Sekiro obsahovat i snadný režim pro ty, kteří si chtějí...

Virtuální realita od Nintenda je v prodeji, boduje přístupností a hravostí

Nintendo Labo VR Kit

Od pátku je v prodeji sada Labo VR Kit, s níž lze pomocí konzole Switch vstoupit do světa virtuální reality. Určena je...

RECENZE: Episode Ardyn obstojně uzavírá epickou ságu Final Fantasy XV

Final Fantasy XV: Episode Ardyn

Episode Ardyn je čtvrté a poslední z příběhových rozšíření, kterými tvůrci dovysvětlují události hry Final Fantasy XV....

Najdete na iDNES.cz