Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je zázrak, že aktuální videoherní hit vůbec existuje, přiznal šéf studia

Autoři aktuálního hitu na Steamu se v příspěvku na blogu rozpovídali o strastiplné cestě vývoje hry Palworld. Podle jejich slov je to prakticky zázrak, že hra vůbec vyšla a ještě navíc se stala takovým hitem.

Hned prvním měsíc v roce přinesl opravdu mocného vyzyvatele pro všechny připravované hry, které si brousí zuby na to stát se dalším prodejním hitem. Palworld, neboli „Pokémoni se zbraněmi“, už na PC a Xboxu překonal hranici 19 milionů hráčů a nevypadá to, že by se mu chtělo zpomalovat. Jak však z přiznání autorů na jejich blogu vyšlo najevo, cesta k hotové hře nebyla vůbec jednoduchá. „Byla to totální antiteze herního vývoje,“ píší.

Malá japonská firma Pocketpair ještě před počátkem vývoje hry vsadila všechny prostředky na úvodní trailer. Ten vyráběla tři měsíce. „Pokud by byla odezva veřejnosti na trailer špatná, pak by ani nemělo smysl se do toho pouštět,“ přiznává Takuro Mizobe, ředitel Pocketpairu. V tu chvíli dokonce firma ani neměla jasný rozpočet celého projektu, i když Mizobe přiznává, že žádná rozumná společnost by nešla do takového projektu bez rozpočtu. Jenže Pocketpair podle něho není rozumná společnost.

„Bylo nás na to 10 a chtěli jsme mít hotovo za rok. Nechtěli jsme ani, aby to byl velký titul a abychom na něm dělali více let. Peníze jsme měli asi na dva roky, tak jsme prostě začali pracovat a snažili jsme se, aby to bylo hotové co nejrychleji,“ popisuje Mizobe.

Hru, která teď pobláznila herní svět, měl v oku už před lety. Skončila v koši

V Palworldu je asi 100 různých monster, což byla ovšem v úvodu pro designéry velká výzva, neboť nikdo z nich neovládal příliš obratně 3D animaci. „Trvalo mi celý měsíc, než jsem měl hotový jeden 3D model. Když jsme vyvíjeli hru Craftopia (předchozí titul Pocketpairu, pozn. redakce), prostě jsme nakoupili předpřipravené materiály. Nic jsme si do té doby nenavrhovali sami.“

Palworld

„Když přibývali další Pals (herní monstra), začalo nás opravdu děsit, že kostry každé příšerky jsou úplně jiné. Každá z nich potřebuje asi 20 unikátních animací, jako je chůze, běh, skok nebo útok. Průměrná doba práce, která je potřeba na animaci jednoho pohybu, je jeden den. Sto příšer násobeno 20 potřebnými animacemi znamená 2 tisíce dní práce. A to nám došlo až po šesti měsících vývoje.“

Pocketpair nakonec najal veterána oboru digitální animace, který jim naštěstí práci výrazně ulehčil. Jenže to nebyla zdaleka jediná překážka. V počátcích vývoje studio pracovalo v enginu Unity, jenže pak se rozhodlo přejít na Unreal Engine 4. Jenže migrace obsahu mezi jednotlivými herními enginy není vůbec lehká a studiu nakonec nezbylo nic jiného, než velkou část dosavadní práce udělat znovu.

Sestřelí největší hit letoška právníci? „Pokémoni“ se konečně vyjádřili

Nakonec se také přiznal, že designérka, která stojí za podobou spousty herních monster musela o své místo opravdu bojovat. Na úvodním pohovoru neuspěla a nechtěli ji ani nikde jinde. Nakonec zkusila po třech měsících znovu napsat Mizobemu a pokusit se ho ještě jednou přesvědčit. „Nakonec tu práci dostala a je to naprostý génius. Maluje neuvěřitelně rychle. Nevím, co bychom bez ní dělali.“

  • Nejčtenější

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V nové hře podle Pána prstenů se nebude bojovat, ale stavět Hobitín

Chystaná hra Tales of the Shire nás zavede do světa Pána prstenů, tentokrát však nebudeme bojovat...

Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky

I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Byli jsme příliš chudí, abychom měli konzoli, vzpomíná tvůrce herního hitu

Sexy akční hra Stellar Blade je zatím nejpříjemnějším překvapením letošního roku a o jejího...

ANKETA: Jaké je vaše nejoblíbenější videoherní auto?

Máte nějaké oblíbené videoherní vozítko či auto? Napište nám do diskuze pod článkem, které a proč.

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...