Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuse

Silent Hill 2 - tušení stínů a souvislostí

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

KUFI ---

16. 2. 2003 1:13
Poděkování

Nečtěte pokud jste nedokoncily hru !!!

Zdarne jsem dokoncil SH2 a musim ventilovat svoje pocity z teto pecky.Jiz podruhe jsem si prozil psychicky teror a jiz podruhe moje soukrome hodnoceni zni - 10/10 ,100% ,5/5 proste je maximalni !!! Nutne se mi nabizi srovnani s SH1.Kazdy z dilu ma neco lepsiho nez ten druhy.V pripade SH1 to LEPSI bylo - vice halucinogeni/tripové blouzneni (prirovnal bych to k tomu jako kdyz narkoman ocekava s novou davkou slastne uvolneni ,prezene to a namisto toho si prozije tu nejhorsi nocni muru) ,casto jste nevedeli co je pravda a co jen pouhy vyplod Harryho znaveneho mozku ,vice prechodu mezi "other worldem" a normalnim realitou a take zlomove okamziky podle kterych se urcuji ruzna zakonceni hry (napr.zachrana/zabiti Cybil) ,ve dvojce se to urcuje dle meho neprirozenym a mene logickym zpusobem (treba schazeni z trasy či neleceni zraneni).Proste me docela zklamalo kdyz jsem zjistil ze jsou vsechny sceny pevne dány (hlavne nemoznost uchranit Marii pred Pyramidem pri uteku k vytahu) a nejdou vyresit jinym zpusobem- čimz je hra vicemene vnuceně primocara :-( Take "other world" byl zpracovan o tridu lepe nez ve druhem dilu ,prisel mi vice tryznivejsi ,mučivejsi , a pocitoval jsem k nemu nesrovnatelne vetsi odpor.Asi to bylo tim ze SH1 byl hlavne o te druhe "realite" ,kdezto druhy dil vsadil vice na pribeh,emoce ,lasku a hříchy.

SH2 je lepsi oproti prvnimu dilu ve vice prokreslenemu pribehu ,v hlubsim proniknuti do smýšlení dějovych charakterů ,silnější sblížení či naopak zanevřeni nad nimi ,disponuje podle mne nejlepsim (nejen) herním soundtrackem vůbec ,zvuková kulisa nemá konkurenci ,take nepřátelé jsou dokonale zvráceně bizarní (nezapomenu na to kdyz jsem poprve vstoupil do tretiho patra mezi nemocnicni sestry-srdce i mozek mi byli na poplach) ,a hlavne mnohem silnejsi emotivni podtext.Momenty jako utek pred nelitostnym katem Pyramid headem do spasneho vytahu ,kdy jsem uvnitr sebe sameho kricel nad svou neschopnosti zachranit Marii ,pote..pote po vyjeti vytahu do prizemi mi krvacelo srdce....finale kdy (dokoncil jsem na In water) Mary cte se slzami na krajicku a zalykajicim se hlasem Jamesovi dopis ve vecnem tichu pritulneho lůna vně jezera Toluca se mi ...ano drali SLZY do oci ,a ja si nahle vylekaně uvedomil ze neco takoveho se mi u hry stalo poprve...V porovnani s timto jsou zavody v grafickych orgiich bezpredmetne a zbytecné ,smesne pote vyznivaji pojmy jako bump-maping ,anisotropni filtrovani apod. pokud neslouzi pouze jako nastroj k intenzivnejsimu navozeni vyse zminenych emoci.Vzdyt co jineho je napr. takovy Unreal 2 ? Oproti Silent hillu je to pouho pouha duhova nicotnost bez jakehokoli naznaku citu ,citu ktery ze Silent hillu prýští vsemi smery.Vim ze spousta hráčů se mnou nemusi souhlasit, ale ja to tak citim.Prozatim se mych emoci takto silne dotklo pouze par filmu (Prelet nad kukaccim hnizdem ,Klepani na nebeskou branu ,Posledni hodina...) ,ale ani JEDNA JEDINA HRA.Upřímě receno ja nehral ,ja tu hru žil a cítil.

Série Silent hill pro mne jiz pri zahrani prvniho dilu prestala byt "pouhou" hrou a stala se fenomenem.Docela zavidim lidem kteri dosud neokusily špíny Silent hillu a maji šanci ji ochutnat poprvé.

Rada pro ty kteri se nemuzou ponorit do atmosfery - skuste se uzavrit do sebe ,vypudit z hlavy jakekoli starosti a hrat pouze v noci s volume on high.Pokud to nezabere pak je vam sladce bolestny svet SH uzavren.

Silent hill 2 ve me zanechal jiz po druhe prazdnou temnotu a zcernale srdce napumpoval spinou tlejicich zvratku.Donutil me prehodnotit sve smysleni o svete a za to chci podekovat tymu lidi kolem Takayukia Kobayashiho a vubec všem z KONAMI kteri se na vzniku tohoto skvostu podilely stejne jako Creature labs kteri se postarali o konverzi na PC.Dekuji take ArcadeVelmistrovi za vycerpavajici anabazi Silent hillu - Dekuji.

Budu se modlit nekolikrat dene smerem k Japonsku aby konvertovali nadchazejici SH3 (uz jsem zaregistroval dění ohledne SH4 !!) ,jinak budu nucen si koupit PS2 ,nebot neni konzole kvuli ktere bych si koupil hru ,ale hra kvuli ktere bych si koupil konzoli.

A tak to ma být.... KUFI

0 0
možnosti

Michael Cole

17. 3. 2003 10:57
souhlas

Ahoj KUFe,

naprosto souhlasím s tvým hodnocením série Silent Hill. Dokonale jsi vystihl tu báječnou atmosféru, ve které se fantasticky mísí nejrůznější emoce. Strach, smutek, radost, hrůza. Silent hill se vždy vyznačoval působivým filmovým zážitkem s perfektní příběhem, který (a to je podle mě velmi důležité) vyvolává řadu nezodpovězených otázek a nutí tak hráče nad hrou přemýšlet. Skvěle se tu kloubí s bojovými scénami i perfektně vymyšlené hádnky a puzzly. Myslím, že Silent hill perfektně vyvažuje akční složku s tou adventurní a nezvrhá se (jako některé jiné survival horory) v akční řež. Navíc několik různých zakončení je výborný nápad, který donutí nejednoho hráče aby hru opakoval.

SH2 jsem hrál na PS2, a tak nevím jak hra vypadá na PC, ale podle toho, jaký popisuješ ze hry zážitek, to bude kvalitně odvedená práce. A to je dobře, protože z některých konverzí na PC se mi dělá opravdu špatně a byla by veliká  škoda, kdyby PC hráči nemohli v plné míře okusit jednu z nejlepších her PS2.

Co se týče konverze SH3 na PC tak myslím, že se nemáš čeho obávat. Byla 1, 2, tak nevidím důvod. proč by nebla i trojka.

Mimochodem včera (16.3) jsem dohrál Silent Hill 3 a pokud jsi ji ještě nehrál, tak se připrav na další fantastický zážitek, který v dějinách hraní nemá obdoby. Vím, mluvil jsi o tom, že grafika není vše (souhlasím), ale když se ke skvělému příběhu, parádním puzzlům a tradičně vybroušené atmosféře přidá grafika, která je jasně to nejlepší v dějinách hraní vůbec (opravdu nepřeháním), tak potom není co řešit. Absolutní hodnocení je tu zcela na místě.

Jen doufám, že to na PC dopadne stejně tak dobře.

NO_NYM

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

IKEA otvírá pobočku v Robloxu, zaměstnancům nabízí 340 korun za hodinu

novinky 5. 6. 2024 15

Švédská společnost IKEA chce oslovit i mladé zákazníky a tak se jim snaží přiblížit skrz populární...

Herní krásky, které berou dech. A jeden krasavec k tomu

magazín 2. 6. 2024 31

Ač se puritáni a politicky hyperkorektní lidé snaží bojovat proti sexy postávám na každém kroku,...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Vyděrač už dva roky každý den zabíjí jedno NPC, chce pokračování Skyrimu

novinky 1. 6. 2024 17

Od vydání zatím posledního dílu série The Elder Scrolls už uplynulo víc než dvanáct let a...

Byla oblíbená, teď však 17 let starou hru zasypala negativní hodnocení

magazín 7. 6. 2024 9

Hra Team Fortress 2 patřila dlouhé roky k oblíbencům v multiplayerovém žánru. V posledních letech...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Taková břečka dostala zelenou? Hráči si ohledně novinky neberou servítky

magazín 4. 6. 2024 7

Minulý týden PlayStation odhalil nové informace ohledně chystaných her a jedna z nich vyčnívá v ne...

V novém traileru na Kingdom Come: Deliverance 2 se souloží, popíjí i lynčuje

novinky 8. 6. 2024 6

Vrcholem páteční prezentace Summer Game Fest byl, alespoň tedy pro české publikum, nový trailer z...

Summer Game Show ukázal novou Civilizaci i hry ze světa Harry Pottera a Duny

novinky 8. 6. 2024 6

Počátek června platil dlouhé roky za neoficiální svátek hráčů, právě tou dobou se konala výstava...

V nové hře se utká až 200 lidí na bojišti první světové války. Zkuste demo

novinky 8. 6. 2024 1

Over The Top: WWI je další hrou, která případné zájemce vezme se zbraní v ruce na bojiště první...

Exblizzardi představili akční RPG Legacy: Steel & Sorcery, vypadá skvěle

novinky 7. 6. 2024 0

Další studio složené z bývalých zaměstnanců Blizzardu o sobě dává vědět. Legacy: Steel & Sorcery je...

Rozdáváme ortodontické dudlíky MAM zdarma!
Rozdáváme ortodontické dudlíky MAM zdarma!

Už vaše miminko odrostlo dupačkám a začíná objevovat svět? Rostou mu první zoubky a vy přemýšlíte, jaký pokračující dudlík mu pořídit? Máme pro vás...