Kauza s úpravou loga začala před týdnem. Karlovy Vary tehdy v chomutovském azylu zvítězily nad Litvínovem, a zatímco samy v přímém souboji na závěr základní části slavily postup do předkola, jejich soupeři skončila sezona.
Po utkání se pak na twitterovém účtu Energie objevil příspěvek, prostřednictvím kterého Západočeši „darují“ svému pokořenému rivalovi nové logo. Na rozdíl od klasického litvínovského loga na něm chybí nápisy. Zůstalo pouze písmeno L, které je obecně symbolizací porážky.
„My se na vaši úroveň nesnížíme a gratulujeme vám k postupu,“ reagoval litvínovský klub.
V Česku nebývá podobné pošťuchování mezi jednotlivými sportovními organizacemi běžné, jde spíš o výjimku. I proto byly reakce často hodně negativní. Zatímco část fanoušků tleskala, ta další přála Varům za krutý žertík rychlý výpadek z předkola.
Přijde vám vtípek karlovarského klubu na adresu Litvínova povedený?
Na podobné vtipy si na svých sociálních sítích potrpí zejména kluby NHL, třeba Carolina je na zámořském poli v tomto ohledu jedničkou. Platí však nepsané pravidlo, že do cizích log se „nesahá“. Zaprvé kvůli zachování úcty, zadruhé pak kvůli ochranným právům.
Je však pravda, že podobný případ, který byl minimálně na hraně, se už v extralize jednou objevil. Mladá Boleslav tehdy do libereckého loga nezasáhla, Bílé Tygry ovšem označila za odpad. A na sítích to tehdy také pořádně schytala...
Mladoboleslavský žert přišel ve chvíli, kdy se klub potácel u dna tabulky, zatímco Liberec extraligu vedl. Severočechy tak popíchnutí nemuselo příliš trápit. Zato Litvínov měl za sebou porážku, která pro něj byla skutečně bolestivá. A sůl přisypaná do čerstvého boláku moc nepomohla.
Možná si tím Karlovarští proti sobě poštvali vyšší moc, jejich série v předkole s Pardubicemi totiž neměla dlouhého trvání. Dynamo zvítězilo ve všech třech zápasech, čímž si zajistilo postup do čtvrtfinále. Energii tak skončil ročník jen o týden později než Vervě.
Poslední prohru oznámil karlovarský správce sociálních sítí jednoduchým vzkazem: 0:3 na zápasy. K tomu ovšem připojil upravené logo svého celku, které nyní vypadalo jako písmeno L.
Tentokrát už žádné výčitky, Karlovy Vary se dočkaly za své gesto od hokejových fanoušků uznání.
Bude zajímavé sledovat, jestli se české kluby „opřou“ do podobného vzájemného popichování výrazněji než dosud. Energie totiž prostřednictvím svých příspěvků získala pozornost, což je primárním účelem klubových komunikačních kanálů.