Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Motivační programy pomohou firmě zvýšit prodeje

Pro zvýšení loajality zákazníků a hlavně zvýšení prodejů firem se začíná používat nový účinný nástroj – motivační programy. Programy dokáží zvýšit prodeje o více než 30 %, vyžadují ovšem dlouhodobý proces a aktivní účast firmy.
Dobře motivovat je velké umění

Dobře motivovat je velké umění

Mnoho společností začíná více používat motivační programy jako svůj komunikační nástroj v rámci marketingových aktivit. Mají výhodu v tom, že je lze snadno aplikovat pro práci s prodejci (vlastní prodejny nebo partnerské prodejce) i koncovými zákazníky. Správné použití tohoto řešení dokáže zvýšit prodej nejméně o 30 %. Použití motivačního programu je ale záležitost dlouhodobá a vyžaduje od začátku aktivní účast firmy na celém procesu. Nejedná se totiž jen o softwarovou aplikaci, ale soubor řešení, koncepcí a komunikaci s účastníky motivačního programu.

Proč zavést motivační program a budovat loajalitu?
Motivační program pomůže zvýšit prodej a dokáže získat loajalitu prodejců nebo zákazníku vůči firmě, značce nebo produktu. Pomáhá prodávat ve slabších obdobích a upevňuje pozici na trhu i postavení vůči konkurenci.

Je statisticky dokázáno, že firmu stojí v průměru 6x více získat nového zákazníka, než si udržet stávajícího (pravděpodobnost prodeje stávajícímu zákazníkovi je přibližně 60–70%, zatímco pravděpodobnost prodeje novému zákazníkovi je pouze asi 5–20%). Loajalita je proces i vyvíjející se vztah. Na vzniku zákazníkovy loajality se musí tvrdě a systematicky pracovat. Loajální zákazník se nenarodí přes noc, a proto je nutné, v rámci budování vztahu, věnovat dlouhodobě pozornost každé interakci mezi značkou a zákazníkem. Získat si prodavače i zákazníky na svou stranu lze správně nastaveným a nadefinovaným motivačním programem.

 

Hlavní přínosy motivačního programu:
- růst prodejů příslušenství a dalších produktů
- rozsáhlá databáze koncových zákazníků pro dlouhodobé působení na jejich nákupní rozhodování
- zvyšování loajality zákazníka ke značce
- zvyšování loajality partnerů ke značce
- možnost přímo komunikovat na cílové skupiny
- poznání zákazníků a jejich chování
- možnost ovlivňovat nákupní chování zákazníků
- možnost nasměrovat zákazníky k partnerům

Od slev až po IT řešení
Klient si určí, pro koho má být věrnostní program určen, zda pro prodejce, nebo koncové zákazníky, a jakým způsobem bude s účastníky komunikovat. Aplikaci programu předchází analýza cílové skupiny, která doplní informace o potřebách, zájmech, výhodách, věkovém složení a co očekává, že jim přinese účast v programu. Před zahájením probíhá vyhodnocení analýzy, která upřesní směřování i náplň aplikace podle klienta a poznatků z analýzy. Každý program se připravuje na míru podle potřeb klienta.

Řešení motivačního programu lze provozovat v několika formách od systému slev, SMS komunikace, vydáváním bonusových karet s kooperací více firem až po IT řešení.

V poslední době se osvědčuje forma webové aplikace – portálu věrnostního programu. Ten může být umístěn na webových stránkách, kde se po zadání hesla dostane zájemce do registrované části, nebo pokud není registrován, tak získá informace o programu a jeho výhodách i podmínkách účasti v něm. Je to jednoduché a přehledné řešení pro správu klienta i uživatele. Velmi dobře se využívá této formy i v další mediální komunikaci.

Základní principy motivačního programu
Vytvoří se program webového portálu ve schváleném grafickém layoutu podle výběru klienta. Tento portál je hlavním informačním zdrojem programu a jednoduchým způsobem a zábavnou formou oslovuje stávající i nové zákazníky. Přináší informace nejen o produktech společnosti, ale i další zajímavé informace související s produkty (např. nové technologie, ocenění produktů, společenská odpovědnost společnosti – charita, dárcovství, sponzoring atd.). Součástí portálu je i „atraktivní“ e-shop s příslušenstvím a dalšími produkty s cílem zvýšit prodej příslušenství např. až o 30 %.

Prostřednictvím portálu se vytváří rozsáhlá konsolidovaná databáze zákazníků, kterou je možné přímým marketingem efektivněji získávat pro nákup dalších výrobků, a lze také sledovat aktivitu partnerů a zájemce o produkty směrovat na partnerské prodejny.

Jak využít data o zákaznících?
Zapojením zákazníků do motivačního programu lze získat velké množství dat a je nutné se s nimi naučit správně pracovat. Jak taková data využít? Můžete zákazníka přesvědčit k dalšímu nákupu, nabízet mu to, co opravdu chce i vytvářet nabídky přímo „na tělo“, a snížit tak náklady na další prodej, oslovovat je pomocí on-line marketingu, využívat přímého kontaktu pro získání zpětné vazby (např. dotazníkem), ale i rychlé informování zákazníky důležitými zprávami. A v neposlední řadě získáte účinný prodejní kanál pro doprodej produktů.

Hlavně máte možnost získat si zákazníka osobním přístupem, který vyplyne z jeho chování na kontě, z jeho zájmů, z jeho práce atd. Dobrý osobní přístup umožňuje udělat si ze zákazníka tzv. advokáta značky, což je nejvyšší stupeň loajality ke značce.

Po spuštění motivačního programu se doporučuje dělat analýzy efektivnosti při plnění definovaných cílů, které napomáhají k vylepšování a vylaďování nastavení programu pro zvyšování jeho efektivnosti (náklady, přínos programu, atraktivita portálu atd.). V těchto analýzách jsou vždy zhodnoceny dosavadní přínosy daného řešení s doporučeními, jak dosáhnout ještě vyšší efektivnosti. 

Zvětšit obrázek si můžete ZDE.



Autor:
  • Nejčtenější

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

Vzdělání nestačí. O profesní kariéře často rozhodují měkké dovednosti

22. dubna 2024

Pracovní trh se dynamicky vyvíjí a neustále přináší nové výzvy. Zaměstnavatelé v dnešní době...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů

19. dubna 2024

Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...

Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc

26. dubna 2024

Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...

Cestovní kanceláře posilují. Proč dává zájezdům přednost stále více lidí?

26. dubna 2024

Premium Cestování do zahraničí loni poprvé překonalo úroveň před pandemií covidu, čísla se tak dostala na...

Češi stále proudí do IT rekvalifikací. Chtějí do stabilního oboru s vysokými platy

25. dubna 2024

Podle dat ČSÚ za 4. čtvrtletí 2023 byla v IT pracovních pozicích jedna z nejvyšších průměrných...

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...