- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nakonec z toho budou přinejlepším kulisy, přinejhorším v Číně zmizelý prachy... 🙄
Titanic repliku už měl, dokonce dvě. Olympic a Britanic😀
Katastrofa Titanicu byla souhrou několika nepříznivých okolností:
1. Snaha překonat dosavadní rekord o nejrychlejší překonání Atlantiku a nedbali varování před ledovci. 2. Hlídka na „vraním hnízdě“ neměla dalekohledy, kterými by byla viděla ledovec včas. 3. Nezvykle klidné moře, takže nebylo možno spatřit ani příboj okolo ledovce. 4. Loď měla malé kormidlo. 5. Příkaz zpětného chodu byl chybný, loď nedokázala zastavit ani zatáčet, protože kormidlo nebylo obtékané vodou při zpětném chodu. 6. Pokud by loď pokračovala vpřed, stihla by včas se vyhnout. 7. V případě čelního nárazu by nedošlo k podélnému rozpárání lodi o ledovec. 8. Vodotěsné přepážky nesahaly až do stropu podpalubí. Bylo jich zaplaveno sedm. S šesti zatopenými komorami by loď zůstala na hladině, plout mohla dokonce se čtyřmi zatopenými komorami. 9. Nekvalitní sirnatá ocel použitá při stavbě lodi a požár ve skladišti uhlí. 10. Vystřelené bílé světlice považovala nedaleko plující loď za zábavný ohňostroj.
Tyto faktory se sečetly dohromady a katastrofa byla hotová.
1. "nepříznivé okolnosti" bych nazval spíše nebetyčným lajdáctvím
2. jako vždy, katastrofa nemívá pouze jednu jedinou příčinu...
problem bude nějaký ledovec dotáhnout na to správné místo
Sice replika, ale s nejmodernejsim vybavenim zajistujici bezpecnou plavbu. Rekl bych ze uz nebudou potrebovat plavcika, ktery sedi v kukani na stozaru a vyhlizi kry, ktere stejne hlasil az na posledni chvili, kdy se lod spatnym manevrem snazila kre vyhnout, tim se rozparal jeji bok a zaplavily se komory, ktere mely zajistovat lodi jeji nepotopitelnost.
Je dokazano, kdyby se byvali nesnazili kre vyhnout a plnou silou narazili predkem kru, tak jak se stalo pozdejsim lodim, ktere z mista narazu odjely pouze s poskozenym predkem, ale dojely do mista urceni.
Jenom by bylo zajimave, kolik bude stat jizdenka na prvni plavbu teto lodi Titanik II
Asi podle třídy. Salónní kajuta tehdy 4 350 USD, v dnešních cenách 128 000 USD.
Ale proč ne. Pokud to budou financovat ze soukromých zdrojů a vyplatí se jim provoz, může to být pro spoustu lidí zajímavé retro.
No uvidime kolko ich bude:
https://www.idnes.cz/xman/styl/cech-chce-postavit-repliku-titaniku.A170706_214155_xman-styl_fro
V clanku je aj uvedene:
Již v roce 2012 ohlásil záměr postavit Titanic II australský milionář Clive Palmer. Podle původních plánů měla loď vyplout v roce 2016. V roce 2015 se začaly množit známky, že celý projekt šel k ledu. O rok později likvidátoři zbankrotované Palmerovy firmy Queensland Nickel ohlásili, že v předchozích dvou letech společnost nedala na projekt Titaniku žádné finance.
Lidé jsou nepoučitelní, příroda a realita řekla že takto ne. Ne s takovým názvem a takovou nabubřelostí.
Nic proti snům, ať si to klidně postaví, ale myslím si, že s Titanicem to bude společné jen exteriér (v rámci možností) a pár nejvíc profláklých místností. A jméno samozřejmě.
Ledaže by prodal 200 vstupenek s velkou slevou a dotyční cestující by mohli u lodního dna přehazovat plastový uhlí
Jakou zvolit loděnici? No jedině Harland & Wolff v Belfastu.