- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Šestnáct nákladních vagonů vykolejilo a zničilo takřka osm kilometrů železničního svršku" Nejde o to, že koloťuci se na kontrolu před vjezdem vlaku do tunelu jistě vykašlali, ale jet s vykolejenými vagóny osm kiláků, to už je výkon i na mašinfíru. Nebo se to řítilo dolů z pořádnýho kopce?
Klidně může být, že při cestovní rychlosti nějakou dobu trvalo nehodu zaregistrovat a pak celou soupravu zastavit. Osm kilometrů pak nakonec nemusí být tak moc.
Hm, opravit 8 km koleje v tunelu za skoro čtvrt roku..... Neuvěřitelné...
"Tunel je důležitou dopravní tepnou pro zboží i náklad..." - Zajímavá tautologie, marně jsem přemýšlel, jak ji strejda Gůgl vymyslel při překládání z němčiny.
Basis je základ, proto je taky základní poznatek Haupterkenntnis.
Ne že bych z toho měl radost, ale nezbývá mi nic jiného, než co nejdřív vyrazit na Scheitelstrecke s kamerou a foťákem. Taková příležitost už se (doufám) nebude opakovat
Jinak všimněte si, že se v článku nic nepíše o nějakých vysokorychlostních vlacích. NÁKLADNÍ DOPRAVA je ten hlavní důvod, proč byl tunel postaven, a nákladní doprava ho taky platí. Rychlejší osobní doprava je jen takový "bonus" navíc.
Pokud je třeba ve státě rozlohou srovnatelném s ČR (což je případ právě Švýcarska či Rakouska) zrychlit dálkovou osobní dopravu, je třeba zejména zapracovat zejména na propustnosti dopravních uzlů, tj. na zabezpečovacím zařízení. Úseková traťová rychlost až takovou roli nehraje, těch 230 či 250 km/hod, kterou se jezdilo v v Basistunelu, Švýcarům bohatě stačilo.
Ovšem v ČR, kde je úmyslný vjezd na obsazenou kolej stále považován za rizikovou nouzovou operaci, a v dopravních uzlech se ruší nezávislé průtahy (viz Brno), se mohou stavět VRT i ze zlata, a stejně bude výsledná cestovní rychlost srovnatelná s rychlejším koňským povozem :-).
Propustnost zvýšíte i zkrácením traťových úseků a tím pádem i zkrácením následného mezidobí mezi jednotlivými vlaky. Minulý týden jsem pobýval ve Švýcarsku a fascinovalo mě, že v Curychu na neuvěřitelné vytíženém průjezdním hlavním nádraží i na stanici Stadelhofen zastavovaly rychlé patrové jednotky v rozmezí pouhých pár minut - v rozmezí obdobném jako u pražského metra ve špičce...
Nejen naprostá novinka, ale ještě nesmyslný titulek. Tunel je teď už skoro týden zavřený, jeden tubus zůstane ještě čtvrt roku zavřený, do druhýho se během pár dní snad vrátí nákladní doprava a snad i osobní.
Tak ještě že původní (dnes vyhlídkovou) trasu stále udržují i provozují.