Velké západní řetězce rychlého občerstvení včetně McDonald’s zaznamenaly převážně spontánní kampaně vyzývající k bojkotu. Důvodem byl jejich vnímaný proizraelský postoj a údajné finanční vazby na Izrael.
Kempczinski zmínil, že dezinformace ohledně značek jako je McDonald’s jsou „deprimující a nepodložené“. „V každé zemi, kde působíme, včetně muslimských zemí, je McDonald’s hrdě zastoupen místními majiteli, ti neúnavně pracují, aby obsloužili a podpořili své komunity, zároveň zaměstnávají tisíce svých spoluobčanů,“ uvedl Chris Kempczinski ve svém příspěvku na LinkedIn.
V říjnu izraelský McDonald’s na sociálních sítích uvedl, že pracovníkům izraelské armády poskytl tisíce jídel zdarma. Vlastníci v muslimských zemích, jako je Kuvajt či Pákistán, následně vydali prohlášení, v nichž se od tohoto kroku distancovali.
VIDEO: Výtržník v britském McDonaldu vysypal živé myši v barvách Palestiny |
Hnutí islámského odporu Hamás 7. října zabilo kolem 1200 Izraelců. Izraelské bombardování od té doby zabilo v Gaze do čtvrtka asi 22 438 lidí.
Od fiskálního roku 2022 měla společnost 40 275 poboček ve více než 100 zemích. Řetězec rychlého občerstvení vykázal za rok celkové roční tržby 23,18 miliardy dolarů.