Sedačka určená pro ekonomickou třídu obsahuje recyklovanou pěnu ze starých matrací, područky obsahují dřevo a korkovou směs. Na zadní části sedačky je kapsa vyrobená ze síťoviny.
Generální ředitel společnosti Recaro Mark Hiller při rozhovoru na letošní letecké události Singapore Airshow uvedl, že sedačky by měly být komerčně dostupné už v letošním roce a první dodávky se očekávají nejpozději v roce 2025. Zmínil také, že některé komponenty je ještě potřeba certifikovat.
Aerolinky inzerovaly „udržitelné létání“. Greenwashing, rozhodl regulátor |
Sedadla vyrobená z recyklovaných materiálů umožňují dopravcům vyjádřit své ekologické ambice. Kaktusová „kůže“ se objevila jako alternativa k plastové nebo zvířecí kůži. Jedním z požadavků na design bylo, aby nové sedadlo nebylo těžší než klasické sedadlo a nepřispívalo ke spotřebě paliva letadla. „Jinak to nepomůže,“ řekl Hiller. „Díly musí mít stejnou hmotnost, nebo dokonce nižší,“ doplnil.
Podle společnosti Recaro, mezi jejíž zákazníky patří americká nízkonákladová společnost Southwest Airlines či třeba indická společnost Air India, pochází 80 procent sedadla ze znovu použitých materiálů a sedadlo samotné je zcela recyklovatelné.