Student Agency zvedla tržby, autobusy ale už dál rozšiřovat nehodlá. Ilustrační foto

Student Agency zvedla tržby, autobusy ale už dál rozšiřovat nehodlá. Ilustrační foto | foto: Jan Záleský, iDNES.cz

Student Agency zvedla tržby, táhly ji hlavně letenky

  • 11
Student Agency loni zvýšila tržby téměř o třetinu na 3,4 miliardy korun. Na nárůstu se podílel zejména prodej levných letenek. Firma za ně utržila zhruba dvě miliardy korun. Letos chce firma tržby vytáhnout až na čtyři miliardy.

Do skupiny patří i firmy Orbix a DPL real. Orbix se zaměřuje právě na letenky. DPL pak na prodej vstupenek na kulturní akce a autobusových jízdenek Student Agency.

Firma utržila více i za jízdenky ve žlutých autobusech a prodej jazykových a pracovních pobytů za hranicemi. Nárůst byl ale jen desetiprocentní.

Student Agency plánuje v příštích letech vstup do železniční dopravy.
Žlutými rychlovlaky s názvem HighJet chce Českým drahám konkurovat především v rychlosti, ceně jízdenek a luxusními vagóny. - více o žlutých vlacích čtěte zde

. Radim jančura on-line

Šéf Student Agency hostem iDNES.cz

Dopravce plánoval také vybudovat síť čtyřhvězdičkových hotelů ve všech českých městech. První z nich plánoval otevřít již letos v Praze, následovat měly Brno a Ostrava, nakonec ale tento projekt
pozastavil. Jančura už nechce pokračovat ani v expanzi na tuzemských autobusových linkách. Spojení z Prahy do Českých Budějovic, které funguje od letošního března, tak má být poslední z linek mezi metropolí a krajskými městy.

,