Předchozí tři čtvrtletí hospodařila firma naopak ztrátově. Před rokem dosáhl její čtvrtletní zisk 45,1 miliardy wonů.
Blízká budoucnost je však pro firmu spíše příznivá. Zisk se má v druhé polovině roku dál zlepšovat díky továrně na Slovensku a poklesu wonu vůči euru, který by mohl vyrovnat růst wonu k dolaru. Automobilce by mohl pomoci i rychlejší růst domácí ekonomiky.
Kia se však podle analytiků bude muset vyrovnat i s některými problémy.
Celkové tržby společnosti se zřejmě kvůli pohybu směnných kurzů výrazně nerozhýbou. Kia prodá až osmdesát procent svých vozů v zahraničí. Zisk v dalším kvartále by mohly ohrozit také možné požadavky odborářů na růst mezd.
Kia je dceřinou společností největší jihokorejské automobilky Hyundai Motor. Ta ve středu oznámila, že její čistý zisk v druhém čtvrtletí díky vysoké poptávce na domácím trhu a nižším nákladům stoupl o 52 procent na 611,5 miliardy wonů (13,7 miliardy korun).
Kia loni v prosinci začala sériově vyrábět auta nedaleko slovenské Žiliny. Slovenská továrna kromě sportovně užitkový model (SUV) Sportage vyrábí pětidveřovou verzi rodinného automobilu cee'd i. - více zde
Na plnou výrobu chce automobilka najet do roku 2010, kdy má z továrny vyjíždět asi 300 tisíc aut ročně. Letos má žilinská továrna vyrobit 150 tisíc vozů. Továrna zaměstnává zhruba 2300 z plánovaných tří tisíc lidí. Dodavatelé firmy by měli zaměstnat dalších 7000 lidí.