McDonald's nabídne menu podle počasí i doby, rozhodovat bude počítač

  18:09aktualizováno  18:09
Restaurace McDonald’s dostane nový mozek. Jeho jméno je Dynamic Yield. Firma, kterou síť amerických restaurací kupuje, bude rozhodovat o tom, co se objeví před zákazníkem na jídelníčku. Záviset bude i na počasí nebo denní době.

Služba drive-thru společnosti McDonalds. | foto: Profimedia.cz

McDonald’s v posledních letech uzpůsobuje koncept rychlého občerstvení moderním technologiím a online prostředí. Přišel už s kiosky na objednávky, tablety s menu nebo rozvážkou do domu pomocí UberEats. Teď půjde ještě dál díky ovládnutí izraelské technologické společnosti Dynamic Yield.

Investice do této společnosti má tradičnímu fastfoodu zvýšit šance na to, aby obstál v boji s menší, ale dravou konkurencí v náročném prostředí gastronomie. Ta ho nutí přicházet stále více s výhodnými nabídkami a zvyšovat investice do digitálních a donáškových služeb.

Fotogalerie

Technologie Dynamic Yield pomáhá lépe přizpůsobovat nabídky zákazníkům. Podle listu The Wall Street Journal za ni McDonald’s zaplatí více než 300 milionů dolarů (6,8 miliardy Kč), což z koupě děla největší akvizici firmy McDonald’s za poslední dvě desetiletí.

Řetězec rychlého občerstvení dostane do rukou zajímavý nástroj, jak zákazníkům nabídnout to, co chtějí a ne to, co nechtějí.

McDonald’s plánuje využít tuto technologii už letos v digitálních obrazovkách s nabídkou menu v USA u takzvaných drive-thru, tedy nákupů přímo z auta. Digitální menu by měla zobrazovat nabídku přizpůsobenou denní době, počasí, aktuálnímu provozu v restauraci a trendovým nabídkám. Obrazovky mohou také doporučit další položky podle toho, co už si zákazník objednal.

Pokud například počítač vyhodnotí, že se zmrzlina na jedné z poboček v Kalifornii lépe prodává, když venku neprší a je od 21 do 35 stupňů Celsia, může jí dát přednost v menu před jinou položkou z nabídky. Když bude kuchyně vytížená, objeví se v menu přednostně pokrmy, které jsou rychleji připraveny. A naopak. Pokud se kuchaři budou nudit, zákazník dostane na výběr hlavně z náročnějších pokrmů s vyšší marží.

McDonald’s, který obsluhuje globálně 68 milionů zákazníků denně na 38 tisících místech, chystá novinku pro řidiče představit v USA už letos, následně se objeví i v zámoří. Později by se měla objevit na chytrých telefonech a v restauracích. Postupně chce firma rozšířit využití na další trhy a začlenit technologii do své digitální nabídky, jako jsou například samoobslužné kiosky.

Specialista na personalizovaný obsah

Společnost Dynamic Yield vznikla před sedmi lety. Za tu dobu se stala respektovaným specialistou na strojové učení a nabídku personalizovaného obsahu. Firma zaměstnává v Tel Avivu dvě stovky lidí. Izrael je proslulou světovou líhní nadějných technologických firem.

Mezi zákazníky Dynamic Yield patří mimo jiné IKEA, URBN, Forever 21 či Fendi. Firma pomáhá obchodníkům poskytovat personalizované digitální propagační akce.

Autoři: ,

Nejčtenější

Pilot otočil let v půlce Atlantiku zpět do Bruselu. Do cíle to měl stejně daleko

Airbus A330-301 společnosti Brussels Airlines na letišti v Bruselu

Na první pohled je to těžko pochopitelný manévr. Pilot airbusu aerolinek Brussels Airlines v polovině trasy téměř...

Penze v 67 letech. Experti ministerstva spočítali vyšší důchodový věk

Ilustrační snímek

Čtyřicátníci by měli jít do důchodu o rok a pětadvacátníci dokonce až o dva roky později, než je dnes nastavený...

Americký sen Made in China končí. Kvůli obchodní válce výroba ze země mizí

Ilustrační snímek

Kvůli obchodní válce Čína přestává být „továrnou“ USA a Donald Trump částečně dosáhl svého cíle. Byť celní válkou...

Kdo „podojil“ Slušovice. O konci družstva s kriminálním pozadím se mlčí

JZD Slušovice - socialistický zázrak 80. let

Konec známého socialistického jednotného zemědělského družstva v obci Slušovice na počátku 90. let měl kriminální...

Propuštěn po 30 minutách. Agrofert mění šéfa pekáren United Bakeries

Ilustrační snímek

Agrofert ihned po skončení převzetí pekáren United Bakeries propustil ředitele firmy Ivana Fleka. V čele pekáren byl...

Další z rubriky

Soud se zastal společnosti FAU, uspěla se čtyřmi žalobami vůči státu

Logo opavské společnosti FAU obchodující s pohonnými hmotami

Opavská společnost FAU uspěla u soudu se čtyřmi z pěti žalob proti rozhodnutí finanční správy a celníků. Pátou žalobu...

Hutě a kovárny Pilsen Steel jdou do konkurzu, nevyrábí už od ledna

Krajský soud v Plzni prohlásil konkurs na firmu Pilsen Steel (na snímku ze 14....

Krajský soud v Plzni prohlásil konkurz na firmu Pilsen Steel. Předlužené plzeňské hutě a kovárny jsou podle březnového...

Bezos sesadil Apple s Googlem. Amazon se stal nejhodnotnější značkou světa

„Amazon: and you’re done“ lze přeložit jako „a máte hotovo“, nebo „a jste...

Americký internetový obchod Amazon se podle studie BrandZ stal nejhodnotnější značkou světa. Pokořil tak technologické...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz