Středa 8. července 2020, svátek má Nora
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 8. července 2020 Nora

McDonald's nabídne menu podle počasí i doby, rozhodovat bude počítač

  18:09aktualizováno  18:09
Restaurace McDonald’s dostane nový mozek. Jeho jméno je Dynamic Yield. Firma, kterou síť amerických restaurací kupuje, bude rozhodovat o tom, co se objeví před zákazníkem na jídelníčku. Záviset bude i na počasí nebo denní době.

Služba drive-thru společnosti McDonalds | foto: Profimedia.cz

McDonald’s v posledních letech uzpůsobuje koncept rychlého občerstvení moderním technologiím a online prostředí. Přišel už s kiosky na objednávky, tablety s menu nebo rozvážkou do domu pomocí UberEats. Teď půjde ještě dál díky ovládnutí izraelské technologické společnosti Dynamic Yield.

Investice do této společnosti má tradičnímu fastfoodu zvýšit šance na to, aby obstál v boji s menší, ale dravou konkurencí v náročném prostředí gastronomie. Ta ho nutí přicházet stále více s výhodnými nabídkami a zvyšovat investice do digitálních a donáškových služeb.

Fotogalerie

Technologie Dynamic Yield pomáhá lépe přizpůsobovat nabídky zákazníkům. Podle listu The Wall Street Journal za ni McDonald’s zaplatí více než 300 milionů dolarů (6,8 miliardy Kč), což z koupě děla největší akvizici firmy McDonald’s za poslední dvě desetiletí.

Řetězec rychlého občerstvení dostane do rukou zajímavý nástroj, jak zákazníkům nabídnout to, co chtějí a ne to, co nechtějí.

McDonald’s plánuje využít tuto technologii už letos v digitálních obrazovkách s nabídkou menu v USA u takzvaných drive-thru, tedy nákupů přímo z auta. Digitální menu by měla zobrazovat nabídku přizpůsobenou denní době, počasí, aktuálnímu provozu v restauraci a trendovým nabídkám. Obrazovky mohou také doporučit další položky podle toho, co už si zákazník objednal.

Pokud například počítač vyhodnotí, že se zmrzlina na jedné z poboček v Kalifornii lépe prodává, když venku neprší a je od 21 do 35 stupňů Celsia, může jí dát přednost v menu před jinou položkou z nabídky. Když bude kuchyně vytížená, objeví se v menu přednostně pokrmy, které jsou rychleji připraveny. A naopak. Pokud se kuchaři budou nudit, zákazník dostane na výběr hlavně z náročnějších pokrmů s vyšší marží.

McDonald’s, který obsluhuje globálně 68 milionů zákazníků denně na 38 tisících místech, chystá novinku pro řidiče představit v USA už letos, následně se objeví i v zámoří. Později by se měla objevit na chytrých telefonech a v restauracích. Postupně chce firma rozšířit využití na další trhy a začlenit technologii do své digitální nabídky, jako jsou například samoobslužné kiosky.

Specialista na personalizovaný obsah

Společnost Dynamic Yield vznikla před sedmi lety. Za tu dobu se stala respektovaným specialistou na strojové učení a nabídku personalizovaného obsahu. Firma zaměstnává v Tel Avivu dvě stovky lidí. Izrael je proslulou světovou líhní nadějných technologických firem.

Mezi zákazníky Dynamic Yield patří mimo jiné IKEA, URBN, Forever 21 či Fendi. Firma pomáhá obchodníkům poskytovat personalizované digitální propagační akce.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Velká část českých potravin není ve skutečnosti česká, říká šéf Globusu

Návrh na povinný podíl českých potravin by z regálů vymetl i některé české výrobky, říká v rozhovoru pro MF DNES...

Výpovědi už se nevyhnete. Nový zákoník práce přinese i spravedlivější dovolenou

Premium Poslední velká novela zákoníku práce za uplynulých devět let začne z podstatné části platit od začátku příštího roku, v...

Exodus firem z Hongkongu pokračuje, kufry balí i technologičtí giganti

Obavy z nového bezpečnostního zákona v Hongkongu si dál vybírají svou daň. Kromě zatýkání místních aktivistů totiž...

Kvůli propouštění přibývá cizinců, kteří rázem zůstali v Česku bez peněz

Některé fabriky na Tachovsku stále ještě po nouzovém stavu na plno neobnovily výrobu. Jako první přitom dostali výpověď...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Doba pojištění pro získání důchodu bude mírnější, řekla Maláčová

Ministerská Komise pro spravedlivé důchody pracuje na změkčení důchodové reformy. Podle doporučení studie OECD vymýšlí...

Největší slabiny ojetých dodávek. Přinášíme přehled nejporuchovějších vozů

Premium Dodávky byly stvořeny pro práci. Najedou mnohem více kilometrů než osobní auta, a to v náročných podmínkách. Ne všechna...

Schizofrenní žena, nechtěná emigrace. Zachránila ho Nemocnice na kraji města

Premium Kde je hranice skutečné lásky? Kdy končí vztah a začíná tyranie? Ladislav Chudík na tyto otázky dlouhé roky marně...

VELKÝ TEST ZOO: přehled cen, zvířat i atrakcí. Přijeďte, pomůžete!

Premium Mají otevřeno 365 dní v roce, ať praží slunce, nebo se žení čerti. Na několik týdnů je zavřel až koronavirus. Chcete...

  • Další z rubriky

Kanadští cirkusáci Cirque du Soleil požádali o ochranu před věřiteli

Kanadská zábavní společnost Cirque du Soleil požádala o soudní ochranu před věřiteli. Kvůli pandemii nemoci covid-19...

Končí část obchodů s outdoorovou módou. Prodejce JKL je v konkurzu

V konkurzu kvůli šestnáctimilionovým dluhům skončila společnost J.K.L. Trade, která téměř deset let provozovala obchody...

VIDEO: Proč třídit papír? Takto z odpadu vyrábějí tašky i bílé papíry

Řada z nás třídí papír s tím, že tím chrání planetu a papír se snad nějak využije. Co se s ním ale stane konkrétně?...

Kellnerova PPF se zbavila části akcií ruského těžaře zlata za 5,8 miliardy

Finanční skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera prodala část akcií ruské firmy Polymetal. Za akcie utrží téměř...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz