V historických, zeleno-bílých proužkovaných uniformách z března 1992 vítal ve čtvrtek zákazníky personál restaurace McDonald’s ve Vodičkově ulici v Praze. Právě zde otevřela před 25 lety první provozovna fastfoodového řetězce v Česku. Oproti tehdejší době si však zákazníci dnes už nemusí vystát dlouhou frontu.
Řetězec k výročí přichází s novinkou, startuje prodej burgerů, které si budou moci zákazníci sami podle libosti sestavit.
„V horizontu pěti týdnů budou mít ve vybrané restauraci zákazníci možnost otestovat sestavení burgeru dle vlastních chutí. V případě, že se volnost výběru ingrediencí do burgerů u Čechů dobře chytí, hodláme ji zavést i do dalších restaurací,“ prohlásil generální ředitel McDonald’s pro Česko a Slovensko Tomasz Rogacz.
Ve které konkrétní restauraci bude možné vlastní volbu surovin vyzkoušet jako první, nechtěl zatím specifikovat (rozhovor s Rogaczem o novém konceptu čtěte zde).
Dát si kafe není složité, tvrdí reklama řetězce:
McDonald’s v Česku20.3. 1992 - otevřela první restaurace McDonald’s v Praze ve Vodičkově ulici. 1993 - Na D1 u Velkého Meziříčí začal fungovat první Drive Thru, kde řidiči mohli nakoupit, aniž by museli vystoupit z auta. 1995 - Přichází Happy Meal, menu s hračkou. 2009 - V Průhonicích začíná fungovat první kavárna McCafé. 2015 - Řetězec mění koncept a otvírá první restauraci nové generace, kde se jednotlivé hamburgery začínají připravovat až poté, co si je někdo objedná. Zároveň je vybavena samoobslužným kioskem. |
Společnost loni začala s přestavbou restaurací, které mimo jiné začala vybavovat samoobslužnými kiosky. Právě na nich je možné individuální burger navolit. Konečná cena se bude odvíjet od ceny jednotlivých surovin. „Člověk si navolí jednotlivé části a hned uvidí cenu. Pokus se mu to bude zdát moc, bude si moct něco zase odebrat,“ dodala ředitelka PR komunikace Zuzana Svobodová.
Přichází hermelín i pálivé jalapeňos
Možnost sestavit si vlastní jídlo nabídl McDonald’s podle Rogacze jako první v Austrálii, testuje se i v dalších evropských zemích. Fastfood zároveň přichází s novými surovinami. Jde například o papričky jalapeňos, mexické nachos, grilovaný hermelín či červenou řepu.
McDonald’s za uplynulých dvacet pět let investoval v Česku přes pět miliard korun. Letos se firma plánuje soustředit na dokončení modernizace prodejen, v příštím roce jsou v plánu investice cílené především na rodiny s dětmi. Podle Rogacze jsou v plánu stoly s projekcí interaktivních her, dotykové panely s nabídkou her na stěnách či hostesky, které budou mít za úkol děti zabavit.
Video: Ve zmrzlině a shaku z McDonald’s je hlavně slovenské mléko a cukr: