Největší obchod Číňanů v Praze: CEFC kupuje od Penty komplex Florentinum

  14:25aktualizováno  14:25
Potvrzeno: Čínská skupina CEFC koupila jednu z nejlukrativnějších komerčních budov v České republice - komplex Florentinum. Číňané podepsali smlouvu s investiční skupinou Penta, která budovu postavila. Cena se podle neoficiálních informací pohybuje v přepočtu kolem 7,6 miliardy korun.

Florentinum, Praha - Florenc | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Čínská skupina CEFC, která získala ve svém bleskovém akvizičním tažení v Česku podíly v mnoha firmách včetně pivovarů Lobkowicz, leteckého dopravce Travel Service nebo fotbalové Slavie, se koupí Florentina postarala o jeden z největších realitních obchodů tohoto roku v Praze.

Potvrdil se tak mimo jiné i neobvyklý tah na branku Číňanů, kteří se s rozhodováním o akvizičních cíleh příliš „nemažou“. Nyní se tak ukázalo, že díky tomu dovedou v soutěžích velmi rychle překonat i zavedenější hráče.

O tom, že se zajímají o Florentinum poprvé informoval iDNES.cz 10. října, tedy v době, kdy bylo Florentinum oficiálně na prodej pět měsíců a několik měsíců kolem něj kroužil třeba obří fond pojišťovny Allianz. Už v té chvíli ale měli Číňané ke koupi nejblíže.

To se potvrdilo o necelé tři týdny později, kdy na účet Penty přišla nevratná záloha (psali jsme zde). Nyní tak už jen obě strany obchod oznámili oficiální cestou.

Hodnotu transakce firmy nezveřejnily, ale podle informací ČTK se cena pohybuje kolem 283 milionů eur, tedy přes 7,6 miliardy korun. CEFC ve finálovém rozstřelu porazila právě německou Allianz.

„Zájem o Florentinum překročil hranice Evropy. Z řady nabídek zůstalo v užším výběru pět, ve finále skončili dva zájemci. Renomovaného německého investora překonala až v posledních týdnech nabídka skupiny CEFC,“ uvedl partner Penty Marek Dospiva.

Fotogalerie

„Florentinum je pro nás více než jen vynikající obchodní příležitostí. Je součástí naší strategie vybudovat v České republice evropskou centrálu. Areál Florentina chceme dál rozvíjet a vytvářet co nejlepší podmínky jak pro vlastní zázemí CEFC, tak pro všechny jeho nájemce,“ poznamenal prezident CEFC China Chan Chauto.

Penta představila svůj první realitní projekt administrativního paláce s obchodní pasáží, nádvořím a zahradou v lednu 2012, do provozu byl uveden po 20 měsících stavby ke konci roku 2013. Celková investice se pohybovala kolem 200 milionů eur, tedy asi 5,5 miliardy korun.

PŘEHLED: Která top česká kancelářská a nákupní centra jsou na prodej

Benefitem při prodeji bylo, že budova je obsazená nájemníky. Z těch nejvýznamnějších zde sídlí například poradenská firma Ernst & Young, největší tuzemská advokátní kancelář Havel, Holásek & Partners, Veolia, Bank of China, HSBC Bank, Hospodářská komora ČR a také Dr.Max, Fortuna a Penta Investments.

Prodej odpovídal strategii Penty, která se svých projektů po čase se ziskem zbavuje. Prostor kolem Masarykova nádraží však tímto obchodem z investičního hlediska neopouští. V okolí má velké plány s výstavbou velkého komplexu několika administrativních a obchodních budov za miliardy korun. Podle mluvčího má být projekt s restauracemi i parkem podle návrhu světoznámé architektky Zahy Hadid chloubou Prahy. (více čtěte zde)

Penta dlouhodobě usilovala o získání lukrativních pozemků od Českých drah, podařilo se jí to letos v lednu. Jak bude vypadat plánovaný projekt, se podívejte na následujícím videu:

Autoři: ,

24. - 25. 5. proběhnou volby do Evropského parlamentu v České republice.
Celkem kandiduje 39 uskupení. S výběrem vám může pomoci volební kalkulačka.
Inventura hlasování zjistí, ke kterému současnému poslanci máte nejblíže.

Nejčtenější

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Další z rubriky

Papírových letáků s nabídkou slev je moc, obchody je chtějí omezit

Ilustrační snímek

Papírové letáky jsou nejsilnější zbraní obchodů při lovu zákazníků. Počet letáků zaplavujících české domácnosti je...

Postihy pro řetězce. Inspektoři udělují vysoké pokuty za klamání zákazníků

Ilustrační snímek

Inspektoři tvrdě trestají za rozdílné ceny v regálech a u pokladny. V loňském roce dostalo šest největších řetězců...

Příliš sexy letuška. Lidé kritizovali Wizz Air za sexistický manuál

Wizz Air

Uživatelé sociální sítě Twitter obviňují nízkonákladového dopravce Wizz Air ze sexismu. Na kartě, která informuje...

Najdete na iDNES.cz