Kromě rozšiřování počtu spojů stojí za nárůstem přepravených cestujících i zavedení segmentu levnějšího cestování v tarifu low-cost, který nabízí základní servis spojený s přepravou, ale už ne například služby stevardek či stevardů. Cena je přitom o zhruba pětinu nižší než u tarifu standard.
Loňský zhruba 26procentní meziroční nárůst počtu cestujících se žlutým vlakům v letošním roce podaří překonat a to mimo jiné kvůli zavedení nové linky do Vídně. Tu od loňského prosince využilo na 100 000 cestujících, uvedla společnost.
Daří se i konkurenci
Zhruba sedmiprocentní nárůst počtu přepravených cestujících za loňský rok oznámil i další soukromý železniční dopravce, společnost Leo Express. Ten podle mluvčí Kateřiny Veitové loni přepravil 1,5 milionu cestujících. Do přepravních výsledků se však negativně projevila nehoda, která dlouhodobě vyřadila jednu z pěti vlakových souprav.
Nárůst cestujících v řádu milionů očekávají za loňský rok i České dráhy. Celostátně působící dopravce však zatím cestující za loňský rok sečteny nemá. Očekává ale, že konečná čísla bude znát v příštím týdnu, uvedl mluvčí drah Radek Joklík.
Meziroční nárůsty počtu cestujících jsou na české železnici patrné od roku 2010. V roce 2016 ČD přepravily 171,5 milionu cestujících, což představuje nárůst o 1,8 milionu.