Diskuze

S rychlotratí nemá Správa železnic zkušenosti, míní experti. Svěřili by ji vládě

Vezměte Správě železnic přípravu vysokorychlostních tratí, navrhují experti. Největší dopravní projekt za poslední desetiletí by místo sedmdesáti úředníků organizace, která se stará o údržbu kolejí, měl podle nich vykonávat orgán s mnohem většími pravomocemi pověřený přímo vládou. Ten by měl mít navíc poslední slovo třeba v případě, kdy se sousední obce nedokážou dohodnout, na kterém katastru koleje povedou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LP

To jako vláda rozumí tratím lépe než SŽDC? Chá! No, že by to uměli lépe podojit nepochybuji, akorát, že by se po tom nedali jezdit a peníze by byly fuč?

0 0
možnosti
MN

"... zároveň se zavázalo, že tratě dokončí do roku 2030."

v 2030 bude teprve u soudu 156. odvolání dětí země, jihočeských matek, příp. jiné teroristické organizace

3 0
možnosti
JF

Jenže ten problém je právě vláda. Ta současná a i všechny předchozí. Více než před 30 lety, kdy někde rychlovaky jezdily a jinde se tratě pro ně budovaly, u nás padlo rozhodnutí jaksi modernizovat na max 160kmh.

K tomu si přidejte rozdávání ze státního rozpočtu na všemožné blbosti, neschopnost udělat zákony, který by ve veřejném zájmu prioritizovaly liniové stavby a stavby kritické infrastruktury a máte tu dnešní Kocourkov.

4 0
možnosti
RM

Naše země žádné rychlovlaky nepotřebuje. Na tak malou zemi stačí když vlaky budou jezdit těch 160 km/h . A případný tranzit není pro naše občany a není ani jeden důvod to stavět pro cizí země.

2 6
možnosti
Foto

Pokud může mít vlaky 3x menší nizozemsko, nebo Belgie, tak je pochopitelně můžeme mít i my. A 160km/h opravdu nestačí, tolik jezdi lokalky v Rakousku. Přinejmenším 250km/h, je naprostá nezbytnost.

4 0
možnosti
IM

I90v68o 50M64ü24l33l23e41r

14. 8. 2023 9:06

U nás se již nepostaví nic většího rozsahu. Všichni se řídí heslem všude jinde mimo mého. Každý je odborník čehokoliv. Každý by chtěl sjezd z dálnice popř. zastávku rychlovlaku. Zachraňujeme všechny živočichy a dáváme jim přednost před lidmi. A politika vítězí nad rozumem, protože odmítnout zástupce jednotlivých skupin nejde. Byli by hned nařčení z čehokoliv možného i nemožného. Nenávist mezi jednotlivými politickymi skupinami je velká a protistrana toho využije. Rozum nerozum. A výsledkem problému zde uvedeného bude, že již poněkolikáté provedeme rekonstrukci již rekonstruovaného a zvýšíme rychlost o 20 km/hod.

6 0
možnosti
LD

L34i82b55o29r 43D82o38l91á23k

14. 8. 2023 15:37

nemyslím si, že nelze nic postavit. Když budou úředníci rozhodovat dle postupů a zákonů, které nám dala EU, tak v posouzení se musí vybrat to, co je nejméně zatěžující pro životní prostředí. Kdyby se tak postupovalo, tak by posun trasy o desítky metrů neměl smysl, neboť by nová trasa měla horší dopady na životní prostředí. Nicméně v současnosti je to tak, že nerozhodují dopady na životní prostředí, ale to, kdo více uplácí politiky, kteří rozhodují o trase. Pak se sice připraví ZUR, ale to je v rozporu s dopady na životní prostředí a pak na takové plány nelze nic vybudovat s podporou EU. Tedy, schvalme, že odpovědnost politiků je promlčeno až 5 let po dostavbě záměrů. A neplánované odkupy a narovnání dopadů občanům budou platit ti, co to schválili. Pak nebudou problémy s plánováním tras.

Viz ZUR Jmk, tam byly vybrány trasy s nejmenšími dopady na životní prostředí. Avšak předchozí nejlepší trasa nebyla ani volena. Je k popukání, že trasa R43 jdoucí 40 metrů od zástavby v Bystrci se 30 tis. obyvateli má stejné dopady jako trasa vedoucí 500 metrů od vesnice s 30 domky. A když požaduje občan po krajských úřednících výsledky hodnocení, tak data nejsou k dispozici. Jak může být schváleno něco s nejnižšími dopady na zdraví a přírodu, co není možno přezkoumatelně ověřit. Budeme-li se takto chovat, tak ani nové zákony nepomohou, neboť když se to takto vybuduje, tak po těchto záměrech budou moci vlaky jezdit pouze 30 km v hodině z důvodu nadlimitního hluku. Neboť dle zákona, který jsme přijali k 1.4.2004 (stup do EU) musí mít všichni obyvatele zajištěny hyg. limity hluku ve vnitřních prostorech domu. Že to v současnosti není u 50% stavby dodrženo z důvodu chybného postupu a nezákonných rozsudků soudů a nemožnosti dovolat se práva je věc, která se nastranností lidí, kterým jsou ničeny majetky určitě prolomí..... Pak nebudou stačit ani 2 rozpočty ČR na odstranění nezákonných postupů úředníků.

0 0
možnosti
LM

Sprava zeleznic by mela cel ajit na skoleni nekam, kde to funguje

3 1
možnosti
Foto

A vláda jako ty zkušenosti má? Kdo konkrétně? Bartoš, Lipavský, Černochová nebo snad sám Fiala? Kolik pozemních staveb kdy postavili? Experti.

7 0
možnosti
JH

U těch pětilhářů rozhodně všichni, jeden éééxpert vedle druhého, ovšem největší jsou Pekarová s tou Adamovou

6 1
možnosti
MG

Mezi Prahou a Běchovicemi se teprve soutěží projektant. Jistě jde o úsek mezi Běchovicemi a Poříčany.

1 0
možnosti
VF

Co to melou o urychlení. Všichni víme jak to bude. Začátek D11 je hotový 4 roky a předpoklad zpřístupnění 3 pruhu je 2028!!! To je 9 let a to jde už o fyzicky hotovou stavbu. Tedy krom protihlukovek ale to je tak na půl stavební sezony.

5 0
možnosti
HS

Rychlovlaky jsou opodstatněné ve velkých státech , ale u nás je to nákladné dokazování, že my to taky máme.... Můj názor.

3 6
možnosti
VP

Tak je snad jasné, že bez nějaké výrazné celoevropské kontinuity jsou ty tratě pro samotnou ČR ekonomický nesmysl.

0 2
možnosti