- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To jako vláda rozumí tratím lépe než SŽDC? Chá! No, že by to uměli lépe podojit nepochybuji, akorát, že by se po tom nedali jezdit a peníze by byly fuč?
"... zároveň se zavázalo, že tratě dokončí do roku 2030."
v 2030 bude teprve u soudu 156. odvolání dětí země, jihočeských matek, příp. jiné teroristické organizace
Jenže ten problém je právě vláda. Ta současná a i všechny předchozí. Více než před 30 lety, kdy někde rychlovaky jezdily a jinde se tratě pro ně budovaly, u nás padlo rozhodnutí jaksi modernizovat na max 160kmh.
K tomu si přidejte rozdávání ze státního rozpočtu na všemožné blbosti, neschopnost udělat zákony, který by ve veřejném zájmu prioritizovaly liniové stavby a stavby kritické infrastruktury a máte tu dnešní Kocourkov.
Naše země žádné rychlovlaky nepotřebuje. Na tak malou zemi stačí když vlaky budou jezdit těch 160 km/h . A případný tranzit není pro naše občany a není ani jeden důvod to stavět pro cizí země.
Pokud může mít vlaky 3x menší nizozemsko, nebo Belgie, tak je pochopitelně můžeme mít i my. A 160km/h opravdu nestačí, tolik jezdi lokalky v Rakousku. Přinejmenším 250km/h, je naprostá nezbytnost.
U nás se již nepostaví nic většího rozsahu. Všichni se řídí heslem všude jinde mimo mého. Každý je odborník čehokoliv. Každý by chtěl sjezd z dálnice popř. zastávku rychlovlaku. Zachraňujeme všechny živočichy a dáváme jim přednost před lidmi. A politika vítězí nad rozumem, protože odmítnout zástupce jednotlivých skupin nejde. Byli by hned nařčení z čehokoliv možného i nemožného. Nenávist mezi jednotlivými politickymi skupinami je velká a protistrana toho využije. Rozum nerozum. A výsledkem problému zde uvedeného bude, že již poněkolikáté provedeme rekonstrukci již rekonstruovaného a zvýšíme rychlost o 20 km/hod.
nemyslím si, že nelze nic postavit. Když budou úředníci rozhodovat dle postupů a zákonů, které nám dala EU, tak v posouzení se musí vybrat to, co je nejméně zatěžující pro životní prostředí. Kdyby se tak postupovalo, tak by posun trasy o desítky metrů neměl smysl, neboť by nová trasa měla horší dopady na životní prostředí. Nicméně v současnosti je to tak, že nerozhodují dopady na životní prostředí, ale to, kdo více uplácí politiky, kteří rozhodují o trase. Pak se sice připraví ZUR, ale to je v rozporu s dopady na životní prostředí a pak na takové plány nelze nic vybudovat s podporou EU. Tedy, schvalme, že odpovědnost politiků je promlčeno až 5 let po dostavbě záměrů. A neplánované odkupy a narovnání dopadů občanům budou platit ti, co to schválili. Pak nebudou problémy s plánováním tras.
Viz ZUR Jmk, tam byly vybrány trasy s nejmenšími dopady na životní prostředí. Avšak předchozí nejlepší trasa nebyla ani volena. Je k popukání, že trasa R43 jdoucí 40 metrů od zástavby v Bystrci se 30 tis. obyvateli má stejné dopady jako trasa vedoucí 500 metrů od vesnice s 30 domky. A když požaduje občan po krajských úřednících výsledky hodnocení, tak data nejsou k dispozici. Jak může být schváleno něco s nejnižšími dopady na zdraví a přírodu, co není možno přezkoumatelně ověřit. Budeme-li se takto chovat, tak ani nové zákony nepomohou, neboť když se to takto vybuduje, tak po těchto záměrech budou moci vlaky jezdit pouze 30 km v hodině z důvodu nadlimitního hluku. Neboť dle zákona, který jsme přijali k 1.4.2004 (stup do EU) musí mít všichni obyvatele zajištěny hyg. limity hluku ve vnitřních prostorech domu. Že to v současnosti není u 50% stavby dodrženo z důvodu chybného postupu a nezákonných rozsudků soudů a nemožnosti dovolat se práva je věc, která se nastranností lidí, kterým jsou ničeny majetky určitě prolomí..... Pak nebudou stačit ani 2 rozpočty ČR na odstranění nezákonných postupů úředníků.
Sprava zeleznic by mela cel ajit na skoleni nekam, kde to funguje
A vláda jako ty zkušenosti má? Kdo konkrétně? Bartoš, Lipavský, Černochová nebo snad sám Fiala? Kolik pozemních staveb kdy postavili? Experti.
U těch pětilhářů rozhodně všichni, jeden éééxpert vedle druhého, ovšem největší jsou Pekarová s tou Adamovou
Mezi Prahou a Běchovicemi se teprve soutěží projektant. Jistě jde o úsek mezi Běchovicemi a Poříčany.
Co to melou o urychlení. Všichni víme jak to bude. Začátek D11 je hotový 4 roky a předpoklad zpřístupnění 3 pruhu je 2028!!! To je 9 let a to jde už o fyzicky hotovou stavbu. Tedy krom protihlukovek ale to je tak na půl stavební sezony.
Rychlovlaky jsou opodstatněné ve velkých státech , ale u nás je to nákladné dokazování, že my to taky máme.... Můj názor.
Tak je snad jasné, že bez nějaké výrazné celoevropské kontinuity jsou ty tratě pro samotnou ČR ekonomický nesmysl.