Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Plán na mýtné pro osobní auta narazil. Evropská komise žaluje Německo

Evropská komise žaluje Německo u evropského soudu kvůli plánu na silniční mýtné pro osobní auta, které je podle názoru komise diskriminační. Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt krok uvítal. Věří, že soud dá Berlínu za pravdu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

postačí pohrozit Gerxitem a bude klid

0 0
možnosti
AJ

Na to že němci financují stavbu dálnic po půlce EU přes dotace, se do nich EK dost se.e :-)

0 0
možnosti
DP

Souhlasím s logikou EK, že je nutné posuzovat opatření nikoliv samo o sobě, ale se všemi praktickými důsledky. A tato analýza říká, že Němci i Neněmci jsou na tom stejně. Zatímco u první skupiny se placení za dálnice nazývá "silniční daň", u druhé skupiny to bude "dálniční poplatek". Ale princip je u obou skupin stejný.

0 0
možnosti
TR

Nějak vám to nepočítá dobře. Jde o to, že vy jako český řidič si po zavedení budete muset připlatit, zatímco německý řidič bude platit pořád stejně jako dosud (protože se mu o poplatek sníží silniční daň).

0 0
možnosti
VF

myslim ze to neni diskriminacni.

Nemci plati dane v nemecku a z techto dani si zaplati stavbu dalnic.

Cili uz se podileli na platbe za dalnici.

Cizi statni prislusnik nic,jen vyuziva infrastruktury,na kterou primo neprispel.

6 2
možnosti
Foto

Ať platí všichni a je klid..

0 0
možnosti
PO

Oni mají platit všichni ... ale Němci si to budou moci odečíst ze silniční daně.

0 0
možnosti
AH

No a co ve své zemi si můžou nařídit co chtějí.....

2 4
možnosti
PT

P70e70t44r 20T40y16č72k68a

29. 9. 2016 15:04

Nemůžou. Mezinárodní smlouvy jsou nadřazeny místním zákonům. I v Německu i u nás.

2 0
možnosti
ŠT

jediná chyba je v tom, že to chtějí jen na dálnice. Kdyby to zavedli na všechny silnice, jak to platí v dani, tak by platil každej, kdo vjede na území DE poplatek stejný. Oni by snížili daň z aut, ale povinně by ještě platili mýto. Takhle by došli v klidu na stejný ceny. Roční poplatek za auta by se mohl rovnat rozdílu mezi daní a poplatekem za silnici. Takhle, jak to mají napsané, jim to smetou ze stolu...

2 0
možnosti
ŠT

výhodou německa je, že je neobjetitelný

0 0
možnosti
JS

Ideální by v tomto mělo být celoevropské řešení, buduje se zde nákladný systém Galileo, tak proč ho nevyužít na výběr mýta napříč Evropou a to na všech silnicích bez rozdílu. Každý dostane krabičku do auta a hotovo a jednou za čas zaplatí složenku nebo to provozovat na přednabitou kartu, to už jsou drobnosti, důležité, že každý si zaplatí své přesně ujeté km. Systém stejný ve všech zemích EU a s jednou společnou krabičkou. Překážkou jsou nejspíš kšefty ala smlouva s KapschemRv

14 0
možnosti
MP

Tak by se napakoval nekdo jiny ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
JF

Když pominu že jakékoli zpoplatnění osobních vozidel na rychlostních komunikacích je nesmysl z principu věci, tak to, co chtěli prosadit Němci byly jen následky předvolebního populismuRv

12 1
možnosti
JK

J23i44r23i 38K37n91o80t79e10k

29. 9. 2016 14:17

Jako odpůrce centralizace rozhodování !z Bruselu" a naopak zastánce zachování co největších pravomocí (týkajících se vlastního území) v rukou národních států, jsem v této otázce na straně Němců. Proč by měli jejich občané platit za silnice stejně jako cizinci, když cizinci neodvádějí v zemi žádné daně?

8 8
možnosti
PO

Protože jeden ze základních pilířů EU je právě o tom, že nerozlišuje "našince" a "cizince". Všichni jsou občané EU a mezi nimi by státy svou legislativou neměly rozlišovat, mimo několika výjimek (volby a podobně).

12 1
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

Přepych na umělých ostrůvcích. V Dubaji ožívá projekt luxusních vil

5. května 2024

Uměle vybudované souostroví ve tvaru mapy světa se po léta považovalo za symbol excesů, které Dubaj...

Jak se peče uran. Reportáž z hlídané továrny, kde vzniká palivo do elektráren

5. května 2024

Korejská republika vyrobí téměř třicet procent elektrické energie prostřednictvím domácích...

Pár kilometrů, poloviční ceny. Byty na severu Čech jsou dražší než v Německu

5. května 2024

Premium Navzdory zpomalení ekonomiky a vysokým úrokovým sazbám cena nemovitostí na českém trhu za poslední...

Jak uspořit a zabránit impulzivnímu nákupu? Číňanky hledají rady na sítích

4. května 2024

Čínské ženy na sociálních sítích hledají návody na to, jak ušetřit finance. Podporují se také v...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!