Prémiové služby, které šetří čas nebo nervy cestujících v letecké dopravě přitom nejsou zrovna lacinou záležitostí. Přednost ve frontě na odbavení (takzvaný Fast Track) stojí obvykle jednoho pasažéra 150 korun, za využití VIP salonků musí sáhnout do peněženky pro 720 korun. Za služby státem vlastněného letiště ale nemusí platit nejen Klienti Kiwi, ale i firma samotná. Výhody proti ostatním prodejcům má na základě barterové smlouvy, podle které za to letišti poskytuje na svých prodejních stránkách reklamu.
Období, kdy bylo brněnské Kiwi jediným partnerem letiště, by ale mělo co nevidět skončit. „Budeme v této možnosti pokračovat i v příštím roce, jednáme i s dalšími obchodními partnery, nicméně tato jednání zatím nebyla dokončena,“ řekla MF DNES mluvčí letiště Klára Divíšková.
Pro klienty je prodejce, který se na trhu etabloval díky schopnosti kombinovat více letů nespolupracujících aerolinek, velká výhoda. Mnozí totiž často musí během přestupu opustit prostor pro transferové cestující, protože mají fakticky dvě nenavazující letenky, jít si na výdej vyzvednout zavazadla a s nimi se poté odbavit na další let. Povolené předbíhání šetří čas.
Využívání VIP salonků se potom hodí ve chvíli, kdy je na navazující let potřeba čekat delší dobu. Salonky nabízejí větší pohodlí s občerstvením nebo třeba možností použít sprchu.
Na rozdíl od velkých mezinárodních letišť je Praha zaměřena především na lokální cestující, kteří na Ruzyni svou cestu začínají nebo končí. Od ledna do října letiště odbavilo jen zhruba 11 tisíc tranzitních cestujících a dalších necelých 11,5 tisíce transferových cestujících. Ti na rozdíl od první kategorie na pražském letišti nepřestupují do jiného letadla, ale pokračují po odletu dále stejným strojem.
Zatímco u tranzitních cestujících zaznamenalo letiště 17 procentní meziroční růst, počty lidí ve druhé skupině se propadly o 64 procent. Ani celkově se letištní rok na největším tuzemském letišti nevyvíjí lépe než ten předešlý, během něhož rekordní nárůsty přepravených cestujících utnul covid. Za prvních deset měsíců přepravilo letiště na tři a půl milionu lidí, to je ve srovnání s rokem 2020 čtyřprocentní pokles.