"Když jsme se rozhodli investovat do železnice, věděli jsme, že to nebude snadné – není to komerční prostředí, na které je normální smrtelník zvyklý, má spoustu specifik, která nás denně překvapují," řekl k rozpačitému startu zakladatel a generální ředitel Leo Express Leoš Novotný.
Černozlaté vlaky budou v pilotním provozu od úterka do pátku. Po finálním schválení bude následovat 9. prosince ostrý start - mezi Prahou o Ostravou pojede šestnáct spojů denně. Na pilotní testování prodává Leo jízdenky v rezervačním systému na svém webu.
Jízdenky prodával i před prvním neúspěšným pilotním startem, který nevyšel kvůli tomu, že dopravce nedodal Drážnímu úřadu dokumenty o technické způsobilosti zabezpečovacího a elektrického zařízení (čtěte Leo Express ve středu nevyjede, nemá povolení).
15. října 2012 |
Leo Express si dokumenty po tomto zjištění opatřil za tři dny. Za nevydařenou premiéru může i společnost Stadler, tvrdil dopravce. Výrobce vlaků měl prý o potřebné zkoušky zažádat.
V pilotním provozu nasadí Leo Express čtyři spoje denně, dva ve směru z Prahy na Ostravu a dva opačným směrem.