- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Praha-Brno má samozřejmě velký potenciál cestujících, nicméně železnice tu tahá objektivně za kratší konec proti silnici. Trať je cca o 50 km delší než silnice a rychlost v úseku Třebová-Brno ne úplně valná. Výsledkem je, že i s Pendolinem bez zastávky (hypoteticky) se nedostanete s jízdní dobou na úroveň auta a konkurovat můžete maximálně autobusům, nicméně se značným handycapem nákladů.
Oproti tomu trasa Praha-Ostrava je po kolejích značně kratší trasa než po rozumné silnici, navíc traťová rychlost je ve většině trasy 120-160 km/h. Takže dohnat Pendolino (nebo Leoexpres) autem se podle pravidel nedá, autobus je zcela nekonkurenceschopný. Ekonomicky je to jasné, kdo chce jezdit bez dotací a vydělávat, začne na trase Praha-Ostrava.
Další potenciál mají mezinárodní trasy, ale to bude papírově asi ještě výživnější.
Tento příspěvek měl být reakcí na Jana Mazúrka (klikl jsem na reagovat), nechápu, proč není ve vláknu. Mušky je třeba vychytat :-)
Je svěží jitro. Před hájovnou stojí zaražený pilot.
stadler za nic nemůže, s polákama je těžké se domluvit, nebot v polsku jsou jiné předpisy než u nás.Jsem fakty zvědavej, za mlada vždy jsem stál v ikarusu v tom měchu, protože to tam skřípalo a vrzalo a na to jsem zvědav, jak to bude vypadat při 160km/hod v -25
jen škoda že je to pro mně k ničemu
vlaky nestaví ve stanici Česká Třebová
- která je křižovatkou směrů Praha x Olomouc x Brno
.... snad by to vyřešila "záchraná brzda"
Jo vlak neni auto,abyste mohl cestovat kdy chcete, kam chcete, zastavit si jak potrebujete a hlavne nemuset se trmacet na nejake zastavky ci nadrazi a doufat, ze nepotkate nekoho s chripkou bez kapesniku apod.
tak konečně to pojede, už se nemůžu dočkat. věřím že to bude dokonalý zažítek. židličku u okna už mám připravenou.
Podobné vlaky jezdí jako příměstské třeba v Německu či Rakousku a tady jako dálkové
Samozřejmě fotky můžou mást,ale interiér vlaku moc pohodlně nevypadá na čtyřhodinovou cestu.
No počkáme si na první postřehy cestujících..
Prostě a jednoduše, švýcarský poštovní holub zajišťující přepravu příslušných dokumentů měl vlivem nepříznivých povětrnostních podmínek (silný protivítr, špatná viditelnost) zpoždění ...
Tak přeju hodně štěstí (i když osobně se mi tyto vozy na dálkovou dopravu příliš nezdají). Škoda jen, že všichni dopravci se snaží zaujmout cestující pouze v největších městech (alespoň tedy ČD mají své vícezastávkové expresy, i když kvůli D1 Expresům vyměnili na některých z nich lepší vozy za horší).
Proč novinář pan Sůra psal že nemají zkoušky, přitom to bylo zcela jinak?! Jen malý počet lidí věděl, jak to skutečně s ne-vyjetím na trasu je. Ale iDNES si to zase vyložil zcela dle svého že?
a jak to tedy skutecne je? tak se nestyd a rekni nam to, ne?
A co tu v článku opět pisou ze mel výrobce zažádat o zkoušky? To se nam snazite opět namluvit, ze neměl zkouzky a zazadal o ne ted a za tri dny je udělal? ... ja myslim ze tezko,...on jen zazadal o doklad a předal protokol....