- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No, termín ještě překročen nebyl ...
S tap jsme meli podobny problem, akorat to bylo zpozdeni 25 hodin, vse jsme resili prez urad pro civilni letectvi, tam trvalo vyrizeni odskodneho dva mesice a za odskodne jsme si udelali jeste vylet do chorvatska
zde zjevně nejde o odškodné, ale o samotnou cenu letenky
V článku se nepíše několik podstatných informací, ale obecně: Není důležité, kdy si letenku koupil, ale kdy byla zrušena a kdy klient požádal o refundaci. Taky je rozdíl, jestli byla zaplacena hotově, převodem, nebo vlastní platební kartou. Zejména v posledním případě je refundace plně v režii letecké společnosti. V tomto případě zrušeného letu měl klient doložit potvrzení letecké společnosti o zrušeném letu a že své letenky nevyužil - to je běžné potvrzení, které každá společnost v těchto případech vystavuje (výjimky se najdou ). Po několika dnech nemusí být v rezervačních systémech informace k původním letům, ani k rezervaci k dispozici a věřte, že cestující občas "neříkají pravdu". Pokud takovéto potvrzení klient nemá - doba vyřízení refundace se může změnit z minut až na týdny - letecká společnost se požádá o autorizaci plné refundace (podle ceny byly tyto letenky nevratné) a teprve po ní vrací peníze společnost letenky za prodejci (7-14 dnů) a ten pak cestujícímu. Vůbec bych si neodvážil tvrdit, že "letuska.cz" svévolně klientovi zadržovala vyplacení refundace - jde o licencovanou "IATA agenturu" (ne o nějakého přeprodejce na webu, která má TV reklamu). Postupy a pravidla jak tyto situace řešit jsou jasně daná a dodržují je všechny licencované agentury - jinak to totiž ani nejde.
Kromě plné refundace ceny letenky má pak klient nárok i na finanční kompenzaci za zrušený let (pokud byly naplněny důvody) ve výši 400€ (Praha-Lisabon je 2237km) za každou osobu - o to měl požádat přímo leteckou společnost - jeho kladné vyřízení mohlo sloužit jako potvrzení pro refundaci letenky.
Je mi líto rozčíleného zákazníka, který očekával vyplacení zrušených letenek ihned - ale budiž mu "náplastí" finanční kompenzace, která je asi dvojnásobná, než cena jím zaplacené letenky.
A vždycky platí že stačí jen trocha víc spolupráce - z obou stran !!!
a nevzniklo to tim, ze se zachoval zakaznik nestandardne? Myslim tim, ze normalne clovek pozada o nahradni let. Cimz nechci omlouvat, ze to vyrizeni trva tak dlouho.
Vidíte cekal bych zasah ombunsmanky..ale tam jsou v jinem kalupu
Uz se mi mockrat stalo ze me vysli letenky podstatne levneji kdyz jsem je objednal primo u letecke spolecnosti a jedno jestli se jednalo o Lufhansu, zrusenou Air Berlin, TAP, etc. a byly to lety jak napr. Lissabom, Ankara, San Francisco, etc.
Pri reseni eventuelnich problemu to pak je take daleko jednodussi.
Já letenky kupuji často a ještě jsem neviděl, že by vyšli levněji u dopravce než u zprostředkovatele
Klasika záporné cash flow je fuj. Klient to nějak zkousne. Nehorázné chovani Letusky.cz
Pokud jim aerolinka nepotvrdila, že letenky nebyly využity, nechápu, proč by jim měla letuška.cz vracet peníze????
Stane se. Důležité je, že to letuška přežije s malou skvrnou a může napálit i někoho dalšího. Kdo kupuje u letušky má, co si zaslouží.
a jak, ole, letuška někoho napálila?
Málo kdy se v diskusi vyjádří ke kritice společnost, které se to týká. Určitě se stala nepříjemná věc, ale klobouk dolů panu Trejbalovi, že se k tomu vyjádřil zde v diskusi.
Dobrý den všem,
kdo budete mít zájem dozvědět se skutečný důvod toho, proč letecká společnost doposud nepotvrdila refundaci, napište prosím na můj e-mail: j.trejbal@letuska.cz
Záležitost je v řešení ze strany LETUŠKY.CZ i TAP PORTUGAL a nikdo nestrkáme hlavu do písku. Pokud zjistíme, že pochybení je na naší straně (tedy letecké společnosti a nás jako prodejce), postavíme se k tomu čelem.
Na autorizaci ze strany aerolinky se musí čekat z toho důvodu, že většinou je zrušení letu, ke kterému dojde v den odletu, řešeno poskytnutím místa na dalším spoji. V takovém případě má zákazník nárok na odškodnění, nikoliv na navrácení ceny letenky.
Rozumím vám a chápu, proč je třeba potvrzení od letecké společnosti. Na druhou stranu pokud ta není schopna za více než dva měsíce zjistit, zda klient využil nějakého náhradního řešení, nebo ne a má nárok na vrácení peněz, tak je někde něco dost špatně.