Diskuze

Dovolená se rozplynula v tahanicích o peníze za zrušený let. Čekali měsíce

Obrnit trpělivostí se musel David Horák s rodinou, když čekali na peníze za letenky ze zrušeného červnového letu do Portugalska. Nakonec jim došla a obrátili se na redakci iDNES.cz. Na platbu čekali dva a půl měsíce. Případ, jehož řešení vypadá banálně, je stál hodně nervů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RN

No, termín ještě překročen nebyl ...

0 1
možnosti
MB

S tap jsme meli podobny problem, akorat to bylo zpozdeni 25 hodin, vse jsme resili prez urad pro civilni letectvi, tam trvalo vyrizeni odskodneho dva mesice a za odskodne jsme si udelali jeste vylet do chorvatska

0 0
možnosti
VL

zde zjevně nejde o odškodné, ale o samotnou cenu letenky

0 0
možnosti
LS

V článku se nepíše několik podstatných informací, ale obecně: Není důležité, kdy si letenku koupil, ale kdy byla zrušena a kdy klient požádal o refundaci. Taky je rozdíl, jestli byla zaplacena hotově, převodem, nebo vlastní platební kartou. Zejména v posledním případě je refundace plně v režii letecké společnosti. V tomto případě zrušeného letu měl klient doložit potvrzení letecké společnosti o zrušeném letu a že své letenky nevyužil - to je běžné potvrzení, které každá společnost v těchto případech vystavuje (výjimky se najdou :-(). Po několika dnech nemusí být v rezervačních systémech informace k původním letům, ani k rezervaci k dispozici a věřte, že cestující občas "neříkají pravdu". Pokud takovéto potvrzení klient nemá - doba vyřízení refundace se může změnit z minut až na týdny - letecká společnost se požádá o autorizaci plné refundace (podle ceny byly tyto letenky nevratné) a teprve po ní vrací peníze společnost letenky za prodejci (7-14 dnů) a ten pak cestujícímu. Vůbec bych si neodvážil tvrdit, že "letuska.cz" svévolně klientovi zadržovala vyplacení refundace - jde o licencovanou "IATA agenturu" (ne o nějakého přeprodejce na webu, která má TV reklamu). Postupy a pravidla jak tyto situace řešit jsou jasně daná a dodržují je všechny licencované agentury - jinak to totiž ani nejde.

Kromě plné refundace ceny letenky má pak klient nárok i na finanční kompenzaci za zrušený let (pokud byly naplněny důvody) ve výši 400€ (Praha-Lisabon je 2237km) za každou osobu - o to měl požádat přímo leteckou společnost - jeho kladné vyřízení mohlo sloužit jako potvrzení pro refundaci letenky.

Je mi líto rozčíleného zákazníka, který očekával vyplacení zrušených letenek ihned - ale budiž mu "náplastí" finanční kompenzace, která je asi dvojnásobná, než cena jím zaplacené letenky.

A vždycky platí že stačí jen trocha víc spolupráce - z obou stran !!!

9 0
možnosti
JM

a nevzniklo to tim, ze se zachoval zakaznik nestandardne? Myslim tim, ze normalne clovek pozada o nahradni let. Cimz nechci omlouvat, ze to vyrizeni trva tak dlouho.

1 0
možnosti
PB

P37e41t70r 78B52í95l13e24k

21. 8. 2018 9:10

Vidíte cekal bych zasah ombunsmanky..ale tam jsou v jinem kalupu

2 0
možnosti
GK

Uz se mi mockrat stalo ze me vysli letenky podstatne levneji kdyz jsem je objednal primo u letecke spolecnosti a jedno jestli se jednalo o Lufhansu, zrusenou Air Berlin, TAP, etc. a byly to lety jak napr. Lissabom, Ankara, San Francisco, etc.

Pri reseni eventuelnich problemu to pak je take daleko jednodussi.

1 0
možnosti

Já letenky kupuji často a ještě jsem neviděl, že by vyšli levněji u dopravce než u zprostředkovatele

0 0
možnosti
JH

Klasika záporné cash flow je fuj. Klient to nějak zkousne. Nehorázné chovani Letusky.cz

2 4
možnosti
RN

Pokud jim aerolinka nepotvrdila, že letenky nebyly využity, nechápu, proč by jim měla letuška.cz vracet peníze????

4 1
možnosti
Foto

Stane se. Důležité je, že to letuška přežije s malou skvrnou a může napálit i někoho dalšího. Kdo kupuje u letušky má, co si zaslouží.

1 4
možnosti
RN

a jak, ole, letuška někoho napálila?

1 1
možnosti
KT

Málo kdy se v diskusi vyjádří ke kritice společnost, které se to týká. Určitě se stala nepříjemná věc, ale klobouk dolů panu Trejbalovi, že se k tomu vyjádřil zde v diskusi.

3 0
možnosti
JT

Dobrý den všem,

kdo budete mít zájem dozvědět se skutečný důvod toho, proč letecká společnost doposud nepotvrdila refundaci, napište prosím na můj e-mail: j.trejbal@letuska.cz

Záležitost je v řešení ze strany LETUŠKY.CZ i TAP PORTUGAL a nikdo nestrkáme hlavu do písku. Pokud zjistíme, že pochybení je na naší straně (tedy letecké společnosti a nás jako prodejce), postavíme se k tomu čelem.

Na autorizaci ze strany aerolinky se musí čekat z toho důvodu, že většinou je zrušení letu, ke kterému dojde v den odletu, řešeno poskytnutím místa na dalším spoji. V takovém případě má zákazník nárok na odškodnění, nikoliv na navrácení ceny letenky.

21 1
možnosti
PD

Rozumím vám a chápu, proč je třeba potvrzení od letecké společnosti. Na druhou stranu pokud ta není schopna za více než dva měsíce zjistit, zda klient využil nějakého náhradního řešení, nebo ne a má nárok na vrácení peněz, tak je někde něco dost špatně.

8 0
možnosti