„Průběžně vylepšujeme uživatelské prostředí v našem e-shopu. Semafor je dalším nástrojem, který umožní cestujícím v dálkové dopravě lépe si naplánovat svou cestu a vyhnout se například nepříjemnostem s plně obsazenými místy k sezení ve vlaku,“ říká generální ředitel Českých drah Michal Krapinec. Dodává, že semafor má lidem pomoci už během tradičně vytížených Velikonoc.
Indikátor obsazení spoje má tři základní varianty. Zelená barva označuje spoj s předpokládaným nízkým obsazením. Oranžový stav upozorňuje zákazníka na předpokládanou střední obsazenost, kdy se doporučuje pro pohodlnou cestu pořízení místenky. Pod červenou barvou se pak vyskytují ty vlaky, u nichž se předpokládá velký počet cestujících. Typicky jde o vlaky mezi velkými městy v časech dopravních špiček. V případě, že je kapacita vlaku již téměř naplněna, může se cestující setkat ještě s ikonou a nápisem „Téměř vyprodána místa k sezení“.
Tak například u rychlíku z Prahy do Ostravy na středeční odpoledne „svítil“ semafor po poledni oranžově. Tedy doporučoval místenku. U rychlíku do Ústí nad Labem pak u rychlíku Krušnohor předpovídal nízké zatížení, u rychlíku Labe o dvacet minut později hlásil červeně vysokou obsazenost.
„Předpokládané využití kapacity je indikováno pro konkrétní vyhledaný úsek. Pokud si tedy cestující vyhledá například vlak Praha–Ostrava, systém zohlední nejvíce obsazený úsek a podle něj je indikováno předpokládané obsazení vlaku. Při vyhledání spojení s přestupem se zobrazí předpokládané obsazení nejvíce vytíženého vlaku ze spojení. Při otevření detailu spojení se semafor zobrazuje pro každý použitý vlak samostatně,“ uvedly ČD ve zprávě.
Novinka je od středy v pilotním provozu dostupná na webu, postupně se bude uživatelům objevovat i v mobilní aplikaci Můj vlak.