Diskuze
ČD Cargo možná skončí s přepravou malých zásilek. Jsou ztrátové
Děkujeme za pochopení.
Trupman
velmi nerad to rikam
Ale v tomhle musím s Duškem souhlasit. Politicky dosazeni manageri vidí jenom hloupá čísla, která umí jenom zničit a osekat. Že tím zruší polovinu firmy a jednu z podstat železniční dopravy je nezajímá. Kdyby rozhodoval alespoň jeden člověk z oboru, tak může najít věci, které by šlo udělat jinak a třeba i levněji.
PIsa.lek
Žádám tiskového mluvčího ČD Carga,
aby ukázal buď závazný dokument, který skutečně ČD Cargo NUTÍ "tuto přepravu provozovat", nebo svoji pracovní smluvu, kde má přikázáno sprostě llhát.
Miroslav Zikmund
když nabízíte příklad z Německa
tak se koukněte, jak je v Německu železnice organizována.
Do organizačního uspořádání železnice tam nežvaní 200 poslanců a 81 senátor schvalující infantilní zákony, co se dělají pod vlivem bruselských byrokratů, kteří si nehrají ani s modelovou železnicí.
Parlamentím "kutilům" radí různí lobbisté, kteří provozují muzeální a příležitostné jízdy několikrát do roka, ale straší tím, jak výpravčí ve službách ČD bude upřednostňovat vlak "svého zaměstnavatele" před konkurencí, proto se musí oddělit provoz od infrastruktury, mimo jiné proto, že se tím podle ekonomických učebnic zlepší kvalita služeb pro cestující.
Výsledkem je, že provozovatel dráhy i dopravci si hrají na vlastním písečku, jejich zájmy jsou protichůdné, exšéf SŽDC je žalován za předražený nákup elektrické energie apod. Místo generálního ředitele jednotného podniku ČD existuje generální ředitel ČD, generální ředitel = předseda představenstva na ČD Cargo a generální ředitel SŽDC. Na co stačil jeden dělají tři za 3 platy.
aldik7
Re: když nabízíte příklad z Německa
No to víš, někde se ti všichni lidé z Vš vzdělaním uplatnit musí a k tomu každý ředitel má minimálně 3náměstky, náměstci 6 zástupců...
arogancemoci16
Děs
Tak soudruzi odporáři už chtějí i rozhodovat o předmětu firemní činnosti.... A samozřejmě bez nejmenší odpovědnosti za hospodářský výsledek....
znám 012 dívku, nemá dukáty
Svěřili byste přepravu svého zboží vyděračům, kteří vyhrožují stávkou a tedy tím, že v rozporu s přepravní smlouvou může kdykoli vaše zboží někde uváznout?
turista-
Re: Svěřili byste přepravu svého zboží vyděračům, kteří vyhrožují stávkou a tedy tím, že v rozporu s přepravní smlouvou může kdykoli vaše zboží někde uváznout?
Myslíte tyhle?
Snajper ze strakovky
Jsme vážně chudáci, v Německu tohle funguje jinak....
Nikdo nemusí zaměstnávat haldy lidí kolem jednovozových zásilek. U DB (Deutsche Bahn) to funguje jinak, strojvedoucí si vlak sám sestaví (ovládání lokomotivy ve stanici je dálkově přes radiostanici), sám s udělá sestavení vlaku a zároveň redistribuci vozů v určené trase. Je to práce pro jednoho strojvedoucího. Proč ČD Cargo nejde stejným systémem? Úprava vhodných lokomotiv pro rádiové ovládání není dnes problém, proč to u DB jde a u ČD ne? Rovnou vše zrušit, a zase zadělat životní prostředí dalšími tisícovkami už tak nevyhovující D1
naroznej
Re: Jsme vážně chudáci, v Německu tohle funguje jinak....
Tak to znám asi trochu jiné Německo.
Ani v Německu nemají všechny mašiny na radiové řízení . Spíše je to záležitost novějších strojů. Jaké je průměrné stáří mašiny u ČDC ? 30 let ?? Má cenu investovat do strojů , kde je velké riziko , že se v brzké době rozsypou ?
Jinak seřazovací stanice , spádoviště ... to funguje podobně jako v Čechách.
naroznej
Možný scénář vývoje
SŽDC loni vydělala cca 2 mld CZK. Hlavně i díky přepravě jednotlivých vozových zásilek , která je pro ČDC ztrátová. Takže nastane situace , ČDC přepravu vozových zásilek zruší , tím se dostane ekonomicky do plusu. Na druhou stranu méně vlaků= menší výběr z poplatků za použití dopravní cestu pro SŽDC. Takže menší tržba pro SŽDC , která se tímto může dostat do ztráty. Nelze tedy vyloučit konečný stav , že vozové zásilky budou zrušeny , kamioů na silnicích významně přibyde a vedle toho bude muset stát finančně dosypávat do rozpočtu SŽDC.
Premiant
Konečně
někdo pustil do eteru ( myslím z odborářů nebo politiků, můj názor by nikoho totiž nezajímal), že kamioni neplatí skoro nic, jen mýtné na dálnicích a 1. třídy a na železnici musí dopravci platit vše, jelikož je to srovnatelná přeprava ( rozdíl pouze v dopravní cestě,kapacitě a druhu kol) tak bych uvítal aby to bylo pro dopravce finančně stejně nákladné
zorro_rojo
Re: Konečně
Take jeste plati sinlicni dan. Ktera neni zas tak uplne mala.
Samotna zeleznicni doprava je stale ekonomictejsi, bohuzel u nas je hlavne zoufale nepruzna.. mimochdem, tahat jeden vagon lokomotivou ktera je stavena na vagonu 50 je samo o sobe ponekud plytvani.
Gróf
Stejně tak by měli mýtné platit i osobní automobily.
Proč nesmyslné dálniční známky? Nevidím důvod, aby stejný poplatek za jízdu po dálnici platil ten, kdo ji využije jednou za měsíc, zatímco jiný ji využívá za stejnou cenu a na dlouhé vzdálenosti takřka denně.
naroznej
Re: Stejně tak by měli mýtné platit i osobní automobily.
Jen si nemyslete , že to nikoho ještě nenapadlo. Ministrestvo dopravy již má zpracovaný manuál ohledně zrušení dálničních známek a zavedení mýta pro osobní auta . Jenže nemá odvahu s tím vyjít na veřejnost. Dle tohoto manuálu by měl osobní automobil platit mýto cca 1Kč/km
numo
Cele vlaky
"Jezdily by jen celé vlaky" - no, ak jazdia prevazne vlaky ako na ilustracnej foto, tak sa necudujem, ze prilis nezarabaju
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy
Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...
Amsterdam bojuje proti nerovnosti v močení. Vyčlení miliony na veřejné záchodky
Radnice v Amsterodamu po několikaletém nátlaku ze strany žen vyčlenila čtyři miliony eur (přes 100...
Protonová léčba už pomohla tisícům pacientů
Advertorial Dvanáct let působí v Praze Protonové centrum. Za tu dobu jím prošly tisíce onkologických pacientů....
Evropa se opatrně vrací k ekonomickému růstu. Rizikem je kondice Německa
Premium Evropské ekonomiky se zotavují z kritických let, kdy je dusil energetický cenový šok, inflace i...
Lesníci se zlobí, stát nakonec miliardy na klima v rozpočtu nenašel
Přes dva roky stát sliboval peníze na dotace pro lesníky, nakonec je ale nenašel a program na...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!