Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

ČD Cargo možná skončí s přepravou malých zásilek. Jsou ztrátové

ČD Cargo možná skončí s převážením malých zásilek, které rozváží pouze jednotlivými vozy. Zrušení tohoto druhu dopravy zvažuje vedení firmy v restrukturalizačním plánu. Uvedl to místopředseda Odborového sdružení železničářů Radek Nekola.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KN

Trupman

17. 5. 2012 11:32
velmi nerad to rikam

Ale v tomhle musím s Duškem souhlasit. Politicky dosazeni manageri vidí jenom hloupá čísla, která umí jenom zničit a osekat. Že tím zruší polovinu firmy a jednu z podstat železniční dopravy je nezajímá. Kdyby rozhodoval alespoň jeden člověk z oboru, tak může najít věci, které by šlo udělat jinak a třeba i levněji.

0 0
možnosti
P

PIsa.lek

15. 5. 2012 18:35
Žádám tiskového mluvčího ČD Carga,

aby ukázal buď závazný dokument, který skutečně ČD Cargo NUTÍ "tuto přepravu provozovat", nebo svoji pracovní smluvu, kde má přikázáno sprostě llhát.

0 0
možnosti
MZ

Miroslav Zikmund

14. 5. 2012 13:56
když nabízíte příklad z Německa

tak se koukněte, jak je v Německu železnice organizována.

Do organizačního uspořádání železnice tam nežvaní 200 poslanců a 81 senátor schvalující infantilní zákony, co se dělají pod vlivem bruselských byrokratů, kteří si nehrají ani s modelovou železnicí.

Parlamentím "kutilům"  radí různí lobbisté, kteří provozují muzeální a příležitostné jízdy několikrát do roka, ale straší tím, jak výpravčí ve službách ČD bude upřednostňovat vlak "svého zaměstnavatele" před konkurencí, proto se musí oddělit provoz od infrastruktury, mimo jiné proto, že se tím podle ekonomických učebnic zlepší kvalita služeb pro cestující.

Výsledkem je, že provozovatel dráhy i dopravci si hrají na vlastním písečku, jejich zájmy jsou protichůdné, exšéf SŽDC je žalován za předražený nákup elektrické energie apod. Místo generálního ředitele jednotného podniku ČD existuje generální ředitel ČD, generální ředitel = předseda představenstva na ČD Cargo a generální ředitel SŽDC. Na co stačil jeden dělají tři za 3 platy.

1 0
možnosti

aldik7

14. 5. 2012 14:18
Re: když nabízíte příklad z Německa

No to víš, někde se ti všichni lidé z Vš vzdělaním uplatnit musí ;-) a k tomu každý ředitel má minimálně 3náměstky, náměstci 6 zástupců... ;-D

1 0
možnosti
A

arogancemoci16

14. 5. 2012 12:04
Děs

Tak soudruzi odporáři už chtějí i rozhodovat o předmětu firemní činnosti.... A samozřejmě bez nejmenší odpovědnosti za hospodářský výsledek....

1 0
možnosti
1

109e

14. 5. 2012 12:06
Re: Děs

Hospodářský výsledek má zásadní vliv na zaměstnanost.;-)

0 0
možnosti
Z0DND

znám 012 dívku, nemá dukáty

13. 5. 2012 23:04
Svěřili byste přepravu svého zboží vyděračům, kteří vyhrožují stávkou a tedy tím, že v rozporu s přepravní smlouvou může kdykoli vaše zboží někde uváznout?

0 0
možnosti
RJ

turista-

13. 5. 2012 23:05
Re: Svěřili byste přepravu svého zboží vyděračům, kteří vyhrožují stávkou a tedy tím, že v rozporu s přepravní smlouvou může kdykoli vaše zboží někde uváznout?

Myslíte tyhle?

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/stavka-autodopravcu-v-lednu-nebude-dobes-slibil-slevy-726584

4 0
možnosti
SZS

Snajper ze strakovky

13. 5. 2012 19:55
Jsme vážně chudáci, v Německu tohle funguje jinak....

Nikdo nemusí zaměstnávat haldy lidí kolem jednovozových zásilek. U DB (Deutsche Bahn) to funguje jinak, strojvedoucí si vlak sám sestaví (ovládání lokomotivy ve stanici je dálkově přes radiostanici), sám s udělá sestavení vlaku a zároveň redistribuci vozů v určené trase. Je to práce pro jednoho strojvedoucího. Proč ČD Cargo nejde stejným systémem? Úprava vhodných lokomotiv pro rádiové ovládání není dnes problém, proč to u DB jde a u ČD ne? Rovnou vše zrušit, a zase zadělat životní prostředí dalšími tisícovkami už tak nevyhovující D1 RvRv

1 0
možnosti
VN

naroznej

13. 5. 2012 20:06
Re: Jsme vážně chudáci, v Německu tohle funguje jinak....

Tak to znám asi trochu jiné Německo.

Ani v Německu nemají všechny mašiny na radiové řízení . Spíše je to záležitost novějších strojů. Jaké je průměrné stáří mašiny u ČDC ? 30 let ?? Má cenu investovat do strojů , kde je velké riziko , že se v brzké době rozsypou ?

Jinak seřazovací stanice , spádoviště ... to funguje podobně jako v Čechách.

0 0
možnosti
VN

naroznej

13. 5. 2012 19:39
Možný scénář vývoje

SŽDC loni vydělala cca 2 mld CZK. Hlavně i díky přepravě jednotlivých vozových zásilek , která je pro ČDC ztrátová. Takže nastane situace , ČDC přepravu vozových zásilek zruší , tím se dostane  ekonomicky do plusu. Na druhou stranu méně vlaků= menší výběr z poplatků za použití dopravní cestu pro SŽDC. Takže menší tržba pro SŽDC , která se tímto může dostat do ztráty. Nelze tedy vyloučit konečný stav , že vozové zásilky budou zrušeny , kamioů na silnicích významně přibyde a vedle toho bude muset stát finančně dosypávat do rozpočtu SŽDC.

2 0
možnosti
FH

Premiant

13. 5. 2012 18:38
Konečně

někdo pustil do eteru ( myslím z odborářů nebo politiků, můj názor by nikoho totiž nezajímal), že kamioni neplatí skoro nic, jen mýtné na dálnicích a 1. třídy a na železnici musí dopravci platit vše, jelikož je to srovnatelná přeprava ( rozdíl pouze v dopravní cestě,kapacitě a druhu kol) tak bych uvítal aby to bylo pro dopravce finančně stejně nákladné

9 0
možnosti
Z

zorro_rojo

13. 5. 2012 21:18
Re: Konečně

Take jeste plati sinlicni dan. Ktera neni zas tak uplne mala.

Samotna zeleznicni doprava je stale ekonomictejsi, bohuzel u nas je hlavne zoufale nepruzna.. mimochdem, tahat jeden vagon lokomotivou ktera je stavena na vagonu 50 je samo o sobe ponekud plytvani.

0 0
možnosti
ŠF

Gróf

13. 5. 2012 17:09
Stejně tak by měli mýtné platit i osobní automobily.

Proč nesmyslné dálniční známky? Nevidím důvod, aby stejný poplatek za jízdu po dálnici platil ten, kdo ji využije jednou za měsíc, zatímco jiný ji využívá za stejnou cenu a na dlouhé vzdálenosti takřka denně.

1 0
možnosti
VN

naroznej

13. 5. 2012 17:16
Re: Stejně tak by měli mýtné platit i osobní automobily.

Jen si nemyslete , že to nikoho ještě nenapadlo. Ministrestvo dopravy již má zpracovaný manuál ohledně zrušení dálničních známek a zavedení mýta pro osobní auta . Jenže nemá odvahu s tím vyjít na veřejnost. Dle tohoto manuálu by měl osobní automobil platit mýto cca 1Kč/km

0 0
možnosti
N

numo

13. 5. 2012 17:05
Cele vlaky

"Jezdily by jen celé vlaky" - no, ak jazdia prevazne vlaky ako na ilustracnej foto, tak sa necudujem, ze prilis nezarabaju ;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

Amsterdam bojuje proti nerovnosti v močení. Vyčlení miliony na veřejné záchodky

2. května 2024  7:53

Radnice v Amsterodamu po několikaletém nátlaku ze strany žen vyčlenila čtyři miliony eur (přes 100...

Protonová léčba už pomohla tisícům pacientů

2. května 2024

Advertorial Dvanáct let působí v Praze Protonové centrum. Za tu dobu jím prošly tisíce onkologických pacientů....

Evropa se opatrně vrací k ekonomickému růstu. Rizikem je kondice Německa

2. května 2024

Premium Evropské ekonomiky se zotavují z kritických let, kdy je dusil energetický cenový šok, inflace i...

Lesníci se zlobí, stát nakonec miliardy na klima v rozpočtu nenašel

2. května 2024

Přes dva roky stát sliboval peníze na dotace pro lesníky, nakonec je ale nenašel a program na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!