Z průzkumu vyplývá, že 85 procent tázaných považuje vinařství a vinohradnictví za součást kulturního dědictví. Dále se ukázalo, že při nákupu vína za srovnatelnou cenu dává nadpoloviční většina lidí přednost tuzemského vínu, zatímco pouze šest procent preferuje zahraniční produkci. Čtvrtina lidí pak nemá konkrétní preferenci a zbylých 16 procent se nerozhoduje podle země původu.
„Pokud jde o maximální částku za 0,75 litrovou láhev vína k běžné konzumaci, jen 21 procent lidí je ochotno zaplatit více než 150 korun. Opět se potvrzuje, že čeští spotřebitelé jsou velmi citliví na cenu produktů,“ říká prezident Vinařské unie Ondřej Beránek.
Vinařská turistika
Když měli lidé vybrat nejvýznamnější přínos vinařství, třetina uvedla, že je to udržování tradic, pětina pak zaměstnanost a ekonomický přínos v regionech. Dále následovalo budování dobrého jména České republiky v zahraničí a podpora turistického ruchu.
Průzkum také odhalil, že 44 procent respondentů trávilo v posledních pěti letech dovolenou ve spojení s vinařskou turistikou, což naznačuje pokračující velký zájem o tento druh cestování.