Rodiče, pěstouni i ti, kteří plánují mít rodinu nebo se vrátí do práce po vážné nemoci, získají významnou podporu, která jde nad rámec platné legislativy. Nové benefity vstoupí v platnost v průběhu léta.
Mezi plánovanými změnami je například dorovnání peněžité mzdy po celou dobu mateřské dovolené a to i v případě adopce. U té navíc Tesco hodlá nabídnout osm týdnů placeného volna pro ty, kteří adoptovali dítě, na které už nevzniká nárok mateřské či rodičovské dovolené. Volno po narození potomka by nově měli dostat i novopečení tatínci, kteří dostanou dva týdny placené otcovské dovolené.
Rodiny zaměstnanců společnosti Tesco se mohou nově těšit i na čtyři týdny neplacené rodičovské dovolené za rok až do doby, kdy nejmladší potomek dosáhne věku 18 let. V případě, že by zaměstnanci společnosti zemřel nezletilý potomek, dostanou dva týdny placeného volno. Pokud přijdou o dítě už během těhotenství, dostanou týdenní placené volno.
Firma chce podpořit i ty zaměstnance, kteří se na založení rodiny teprve chystají. Pro ty, kteří podstupují léčbu plodnosti připravuje týden placeného volna na jeden léčebný cyklus. Ten se může v průběhu zaměstnaní opakovat až třikrát. S jedním týdnem placeného volna mohou počítat i v rámci setkání a příprav na pěstounskou péči.
Podpoří i ty, kteří se vracejí do práce po dlouhodobé pracovní neschopnosti z důvodu vážné nemoci nebo úrazu. V průběhu prvních čtyř týdnů mohou pracovat na poloviční úvazek, přičemž jim bude proplacená plná mzda.
Tesco chce diverzitu a inkluzi
S ambicí vytvořit lepší místo pro práci lidí s různými potřebami se řetězec v letošním roce zaměřuje na podporu žen, rodin a osob se zdravotním postižením.
Nové benefity firma přestavila během Festivalu diverzity, což je čtrnáctidenní série programů o rozmanitosti a inkluzivní kultuře, který má za cíl ukázat různé pohledy na individualitu a jedinečnost a podpořit pracovní prostředí s respektem k rovnému zacházení.
Tesco zvýší zaměstnancům obchodů základní mzdu o 17 procent |
„Chápeme, že je každý výjimečný. Přicházíme do společnosti v různých životních situacích a z různých prostředí. Tři čtvrtiny našich zaměstnanců jsou ženy, 54 procent zaměstnanců o někoho pečuje a 3,8 procent našich kolegů je zdravotně znevýhodněných,“ říká Daniela Hrbková, personální manažerka společnosti Tesco Česká republika.
V minulosti už společnost zavedla například den volna pro rodiče, jejichž dítě jde poprvé do školy, podporu pro rizikové skupiny kolegů během pandemie koronaviru, letní tábor pro děti ze sociálně slabších rodin či charitativní projekt Tesco Anděl na pomoc rodinám kolegů, kteří se ocitli v tíživé životní situaci.
„Usilujeme o to, aby se všichni cítili uznávaní, respektování a byli motivováni k dosažení společných cílů. Věříme, že zavedením nových rodinných benefitů můžeme zajistit, že i nadále budeme skvělým místem pro práci kolegů s nejrůznějšími potřebami a můžeme poskytnout výraznou podporu těm, kteří zakládají rodinu,“ dodává.