Diskuze

Prozatím mír. Nový zákon o taxících vadí drožkářům i šoférům platforem

Dosavadní rivalové, taxikáři a jejich moderní alternativy, se dočasně spojili v protestu proti novému zákonu o taxislužbě. Možnost vozit cestující bez taxametru sice vadí jen klasickým taxikářům, zavedení povinností a citelných sankcí pro dispečinky a mobilní platformy však už vadí oběma nesmiřitelným skupinám.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

J62i51ř88í 12M23a38c24e62k

13. 4. 2019 19:31

Ve světě jsou země, kde mají dobré fungující zákony, ale naši zákonodárci musí stále vymýšlet něco jiného, specificky českého a pak se diví, že to nefunguje, jak má.

2 1
možnosti

Zas tak černé to není, uber a spol jsou zakázáni nebo sami odešli v mnoha zemích EU, to že legislativa není na všechno připravena opravdu není specifikum ČR, zde naopak díky mizivé vymahatelnosti práva fungují celou dobu i přes různé problémy se zákonem.

1 0
možnosti
VV

Proč je to, že pouze taxikáři v Praze mají pověst jako Robin Hood?

Všude jinde je klid a taxikáři vydělávají, živí rodiny, ale nekradou v takovém měřítku jako ti Pražáci.

Že by příležitost dělala zloděje?

V tom případě se musí nějak zpřísnit pravidla.

Mohou být rádi, že nejezdí v Saudské Arabii, tam by jim za to usekli ruku a bylo by po živnosti.

0 1
možnosti

Je to poměrně běžná věc u metropolí, stejnou a horší pověst mají třeba v Barceloně, Londýně a mnoha dalších městech. Prostě tam kde je anonymita, na malém městě takový prostor není.

2 0
možnosti
MS

M82a50r19c18e97l 35S96u81p

13. 4. 2019 16:39

Kdyby místo těch trapných zkoušek z místopisu udělali veřejnou databázi taxikářů s číslem jeji licence, kde by třeba byl prostor i pro stížnosti nespokojených zákazníků. Vždyť na tom nic není.

Potom by bylo úplně jedno, která služba zprostředkovává vztah zákazník - taxikář.

Člověk by si mohl ověřit, že jezdí s licencovaným taxikářem - a že je vše v pořádku.

5 0
možnosti

To by přineslo více problémů, jednak jak byste chtěl autorizovat který zákazník je oprávněný hodnotit a který nikoliv, zdali má pravdu atd. Druhá věc je že byste jako zákazník v reálném čase absolutně nebyl schopen kontrolovat jakého řidiče vám kdo posílá, takže dává větší smysl toto přenést přímo na ty zprostředkovatele.

1 0
možnosti
DN

V době "pokročilých informačních systémů" snad není problém aby se ně jedné straně vědělo, že u daného dispečinku je "registrovaný" nějaký taxikář (s licencí vydanou tím a tím úřadem) a na druohu stranu, aby se dispečink rychle dověděl, že "jeho" taxikář o licenci přišel....

A jestli frajer pojede s "nelicencovaným" autem už je pak jen a pouze jeho boj...

0 0
možnosti
MP

Mě to přijde jako slušný kompromis pro to, aby vedle sebe tradiční taxi i alternativní služby mohli fungovat. Jestli platformám vadí strach ze záškodníku, tak ať zakotví nějaké opatření do smlouvy, kterou s řidiči uzavírají. Tohle jsou jen výmluvy.

1 0
možnosti
MK

Proste paskvil se z toho vytvorit musi...

2 0
možnosti
ŘK

Článek jsem otevřel jen ze zvědavosti, protože mě v nadpisu zaujali ti "šoféři platforem" a chtěl jsem zjistil, co to jsou ty "platformy" za mašiny.

Po přečtení celého článku a prohlédnutí galerie jsem ale žádné platformy nenašel, takže klamavý nadpis ;-(

2 5
možnosti
MP

V článku je několikrát uvedeno, že se jedná o mobilní platformy typu Uber. Nevím, co je na tom klamavého.

4 0
možnosti