- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ve světě jsou země, kde mají dobré fungující zákony, ale naši zákonodárci musí stále vymýšlet něco jiného, specificky českého a pak se diví, že to nefunguje, jak má.
Zas tak černé to není, uber a spol jsou zakázáni nebo sami odešli v mnoha zemích EU, to že legislativa není na všechno připravena opravdu není specifikum ČR, zde naopak díky mizivé vymahatelnosti práva fungují celou dobu i přes různé problémy se zákonem.
Proč je to, že pouze taxikáři v Praze mají pověst jako Robin Hood?
Všude jinde je klid a taxikáři vydělávají, živí rodiny, ale nekradou v takovém měřítku jako ti Pražáci.
Že by příležitost dělala zloděje?
V tom případě se musí nějak zpřísnit pravidla.
Mohou být rádi, že nejezdí v Saudské Arabii, tam by jim za to usekli ruku a bylo by po živnosti.
Je to poměrně běžná věc u metropolí, stejnou a horší pověst mají třeba v Barceloně, Londýně a mnoha dalších městech. Prostě tam kde je anonymita, na malém městě takový prostor není.
Kdyby místo těch trapných zkoušek z místopisu udělali veřejnou databázi taxikářů s číslem jeji licence, kde by třeba byl prostor i pro stížnosti nespokojených zákazníků. Vždyť na tom nic není.
Potom by bylo úplně jedno, která služba zprostředkovává vztah zákazník - taxikář.
Člověk by si mohl ověřit, že jezdí s licencovaným taxikářem - a že je vše v pořádku.
To by přineslo více problémů, jednak jak byste chtěl autorizovat který zákazník je oprávněný hodnotit a který nikoliv, zdali má pravdu atd. Druhá věc je že byste jako zákazník v reálném čase absolutně nebyl schopen kontrolovat jakého řidiče vám kdo posílá, takže dává větší smysl toto přenést přímo na ty zprostředkovatele.
V době "pokročilých informačních systémů" snad není problém aby se ně jedné straně vědělo, že u daného dispečinku je "registrovaný" nějaký taxikář (s licencí vydanou tím a tím úřadem) a na druohu stranu, aby se dispečink rychle dověděl, že "jeho" taxikář o licenci přišel....
A jestli frajer pojede s "nelicencovaným" autem už je pak jen a pouze jeho boj...
Mě to přijde jako slušný kompromis pro to, aby vedle sebe tradiční taxi i alternativní služby mohli fungovat. Jestli platformám vadí strach ze záškodníku, tak ať zakotví nějaké opatření do smlouvy, kterou s řidiči uzavírají. Tohle jsou jen výmluvy.
Proste paskvil se z toho vytvorit musi...
Článek jsem otevřel jen ze zvědavosti, protože mě v nadpisu zaujali ti "šoféři platforem" a chtěl jsem zjistil, co to jsou ty "platformy" za mašiny.
Po přečtení celého článku a prohlédnutí galerie jsem ale žádné platformy nenašel, takže klamavý nadpis
V článku je několikrát uvedeno, že se jedná o mobilní platformy typu Uber. Nevím, co je na tom klamavého.