Anticenu Sexistické prasátečko dostaly politické reklamy ČSSD a TOP 09

  14:18aktualizováno  14:18
Šestý ročník soutěže o anticenu Sexistické prasátečko vyhrály politické reklamy. Absolutním vítězem se stala reklama zlínské ČSSD před letošními komunálními volbami lákající na odhalený ženský klín.

U veřejnosti nejvíce bodovala reklama zlínské ČSSD, zveřejněná před komunálními volbami. | foto: Facebook ČSSD Zlín

Veřejnost i odborná porota vybírala ze stovky nominovaných reklam. U veřejnosti nejvíce bodovala reklama zlínské ČSSD, zveřejněná před komunálními volbami. Odborná porota zvolila reklamu TOP 09 z Havířova se sloganem „vždy na pravém místě“. Celkově se v letošním ročníku sešlo takřka jedenáct tisíc hlasů. 

Co je Sexistické prasátečko

Anticenu pořádá brněnská nezávislá organizace Nesehnutí. Ta se dlouhodobě snaží prosadit systémové změny, které omezí sexistické a genderové stereotypy v reklamě.

Veřejnost letos volila ve dvou kategoriích: Stereotypy a jazykový sexismus a Objektifikace aneb Ukaž všechno. V první kategorii pomyslnou zlatou medaili získala reklama Radia Spin „Čím rezavější střecha, tím vlhčí sklep“, v druhé kategorii na stejné pozici skončila zlínská ČSSD, která se 638 hlasy zároveň stala absolutním vítězem letošního ročníku.

„Sexismus v politické reklamě je vždy krokem vedle. U politické reklamy veřejnost trvá na vyšších etických standardech a každý přešlap hodnotí přísně. To se projevilo i v letošním Sexistickém prasátečku, kde vyhrály hned dvě reklamy velkých politických stran,“ doplňuje jedna z pořadatelek soutěže Petra Havlíková.

Patnáctičlenná odborná porota složená z expertů a expertek na genderovou problematiku, marketing a veřejnou komunikaci zvolila za nejsexističtější reklamu letošního roku taktéž politickou inzerci, a to havířovskou TOP 09 se sloganem „Vždy na pravém místě“.

Fotogalerie

„Tento billboard je ukázkou devalvace politického diskurzu, místo politického programu se uchyluje k sexismu,“ okomentovala vítěznou reklamu genderová expertka působící v Británii Monika Metyková.

„Podobné zobrazování žen je rizikové zvláště v politických kampaních, protože ztěžují vstup žen do politiky,“ dodala Irena Smetáčková z katedry psychologie Pedagogické fakulty Karlovy univerzity.

Na druhé místo odborná porota zvolila propagační videoklip Slezské univerzity v Opavě. „Scénka v kabince navozující autentický sex se dostává až na hranici porna, přičemž slogan spojující sex s univerzitou svojí snahou o erotický humor je v prudkém rozporu s charakterem propagované instituce,“ zdůvodnil svůj výběr vedoucí katedry marketingové komunikace v Bratislavě Pavel Horňák.


Do trojice odbornou porotou vybraných reklam se dostal také Jazykový a vzdělávací institut, jehož inzerce se sloganem „Dostal jsem ji jazykem“ je podle poroty nejen sexistická, ale také velmi vulgární, prvoplánová a urážející.

Autor:

Nejčtenější

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Nezaúčtoval koláč, dostal pokutu 11 tisíc. Soud se teď prodejce zastal

293 milionů účtenek se již do včerejška vydalo.

Soud se zastal prodejce, který nevystavil EET účtenku za desetikorunový koláček. Místo původní pokuty 11 tisíc korun...

Mince s nulovou hodnotou. Blýskavá past na penzisty má stovky obětí

Sběratelská plaketa s hlavou princezny Diany v nabídce Českého mincovního...

Je to šlendrián, který v Česku běží už léta. Do schránky přijde leták se zdánlivě výhodnou nabídkou lesklých...

Češi prodali radar na nespokojené klienty. Mění call centra po celém světě

Ilustrační snímek

Čeští investoři v čele s Jakubem Havrlantem prodávají zlaté startupové vejce jménem Brand Embassy. Úspěšný nástroj péče...

Další z rubriky

Květnové srážky sice zmírnily sucho, úrodu však už nezachránily

Deštivé počasí v Praze. (20. května 2019)

Vydatné květnové srážky, které byly na mnoha místech intenzivní, částečně srovnaly negativní vodní bilanci. Škody na...

Chybějící zboží a nekonečné fronty. Socialistické centrální plánování selhalo

U Mototechny se tísnil dav zájemců, kteří chtěli koupit Škodu Favorit 136, nový...

Jedním z nejvýraznějších symbolů předlistopadového režimu se staly fronty. Socialistické centrální plánování v...

Dluhy se musí platit, i když soud zruší exekuci, varují exekutoři

Ilustrační snímek

Zrušení exekuce. Dobrá zpráva pro dlužníka, která je však často dezinterpretována. Pokud se totiž kvůli neplatné...

Najdete na iDNES.cz