Jsme dobří jak prase a kozy si neděláme, láká univerzita nové studenty

  11:26aktualizováno  11:26
Mendelova univerzita v Brně rozjela další popisnou kampaň, kterou chce přilákat nové studenty. Poté, co lesnická fakulta získala za svůj nábor anticenu Sexistické prasátečko, zkouší sesterská provozně ekonomická fakulta zaujmout jednoduchými metaforami. Například tím, že je "dobrá jak prase".

Fakulta spustila kampaň ve středu a podle svých slov se tak snaží originálním způsobem ukázat na své úspěchy z poslední doby a oslovit potenciální studenty. Na internetových stránkách www.zadnykydy.cz a videu Are You Kydding Me využívá hospodářská zvířata k tomu, aby se vysmála mýtům a falešným představám, které se ke studiu na fakultě spojenou se zemědělskou univerzitou vážou.

Nečum jak tele a přidej se k nám!

Potenciální studenti se tak dozvědí například to, že nemají "čumět jak tele na nový vrata" a zajímat se o dění na škole dál, či že fakulta hledá "alfa samce a alfa samice", kteří se kvůli tomu, aby dosáhli úspěchu v životě, "umí zabejčit". Zaujmout je může dále například sdělení, že fakulta "nemele kraviny", ani "nemlátí prázdnou slámu", a tak se mladí lidé mohou těšit na zajímavé přednášky a kursy napojené na praxi.

Kdo by snad o schopnostech fakulty, která třikrát po sobě získala titul nejlepší ekonomické fakulty na Moravě, zapochyboval, dostane se mu ve spotu ujištění, že si fakulta "nedělá kozy" a kdo vydrží studovat až do konce, přesněji kdo "dočká času jako husa klasu", tak bude "snášet zlatá vejce".

Fotogalerie

"Nechtěli jsme jít tradiční cestou rozesmátých studentů v učebnách. Místo toho jsme vsadili s jistou nadsázkou na slepice, koně, krávy a prasata - každé ze zvířat přitom vždy reprezentuje některý z konkrétních benefitů, které naše fakulta svým studentům nabízí. Chtěli jsme, aby kampaň bavila především je samotné, ale zároveň lákala ke studiu i nové uchazeče," řekla za PR oddělení Provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity v Brně Hana Pindryčová.

Lidé reagují na kampaň pozitivně. Na YouTube si spot prohlédlo už zhruba 11 tisíc lidí. Většina reakcí je příznivých a některé navazují na styl spotu a odpovídají ve stejném duchu. Například Honza Kopacek ohodnotil kampaň jako dobrou, nicméně na fakultu by ho stejně nikdo "nedostal ani párem volů".

Univerzita by se měla vyjadřovat jinak, míní expert na reklamu

Podle marketingového odborníka firmy Provocado Tomáše Bučiny je však kampaň poněkud problematická. Je podle něj sice zpracována profesionálně a je dobré, že hovoří stylem, který je blízký cílové skupině, nicméně by neměla opomíjet také subjekt (univerzitu), jejímž jménem hovoří.

"A já prostě cítím, že by státní vysoká škola neměla hovořit takovýmto způsobem. Že i když to třeba může být pro tu cílovou skupinu přijatelné a bude to v ní vyvolávat požadované pozitivní emoce, tak se to ke škole prostě nehodí. Obecně si myslím, že by se takové výrazy měly používat jen tam, kde to skutečně má smysl, a komerční komunikace vzdělávací instituce k těmhle příležitostem opravdu nepatří," vysvětluje Bučina.

Mendelova univerzita v Brně se už letos jednou náborovou kampaní proslavila. Její lesnická a dřevařské fakulta získala v listopadu anticenu Sexistické prasátečko za nejvíce sexistickou reklamu (více zde).

  • Nejčtenější

KOMENTÁŘ: Rozepře mezi Prahou a Pekingem budou Česko stát 23 miliard

Probíhající rozepře Číny a Prahy se promítnou do českého hrubého domácího produktu negativně, čímž poškodí tuzemskou...

Byty na Manhattanu už nikdo nechce. Cena rapidně klesá, makléři se diví

Američtí realitní makléři čelí zapeklité záhadě. Přestože je ekonomická situace dobrá a úrokové sazby se v USA pohybují...

mBank je na prodej, klientů by se to ale dotknout nemělo, říká její šéf

Před 12 lety vstoupila mBank – jako první „nízkonákladová“ banka – do Česka. Postupně přibyli další hráči a dnes...

Návrat Vindobony a více vlaků kvůli slevám. Železnici čekají od prosince změny

Více expresů do Plzně a Chebu nebo návrat přímého spojení z Berlína přes Prahu a Brno do Vídně a Štýrského Hradce. To...

Miliardová transakce. Korejci získali budovu Amazonu u Prahy

Obří logistické centrum v ­České republice, odkud odbavuje zboží především do Německa největší internetový prodejce,...

Premium

Pokrok po švédsku: mizející pisoáry a genderově neutrální sport

Severská země přichází s revolučními nápady, kterým aplaudují pokrokoví liberálové z celého světa. Mizí pánské pisoáry,...

Premium

Zpěvák Iron Maiden Bruce Dickinson přijede s nehudební show. Získejte vstupenky zdarma

Zpěvák Iron Maiden Bruce Dickinson se předvede v poněkud netradiční roli. V rámci večera mluveného slova představí svou...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky
Premium

Vize světa bez plastů: mobil velikosti batohu, tuny papírových tašek

Jako první na světě začal tým brněnských vědců pod vedením Jiřího Tocháčka zkoumat stárnutí plastů na Antarktidě. Dnes...

Téměř každý sedmý pracující v Česku je cizinec, je jich tu téměř 700 tisíc

Množství cizinců pracujících v ČR se rok od roku zvyšuje. Na živobytí si jich v tuzemsku vydělává téměř 700 tisíc....

Zákaz prodejů o některých svátcích se rušit nebude, rozhodla Sněmovna

Zákon zakazující prodej v obchodech o stanovených svátcích bude i nadále platit. V úterý tak rozhodla Sněmovna, když...

Premium

Firmy trápí falešné objednávky. Zboží poslané do neznáma končí u podvodníků

Na nedostatečném prověření odběratele mohou firmy značně prodělat. Podvodníci totiž rozesílají falešné objednávky...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz