Většina vlaků už odjíždí z hlavního nádraží téměř načas, zpoždění jsou nanejvýš dvacetiminutová. Zatím největší zpoždění má na cestě z Prahy rychlík Hradišťan do Luhačovic, který jede zhruba o půl hodiny později. S problémy se naopak potýkaly některé spoje mezi Přerovem a Brnem, trojice rychlíků byla zpožděna téměř o dvě hodiny.
Dráhy se potýkaly s novým jízdním řádem. Zatímco podle starého jízdního řádu jezdily vlaky z hlavního nádraží na Moravu vítkovským tunelem, od neděle vyjíždějí z Prahy přes Vršovice a Malešice.
Důvodem jsou plánované stavební práce na novém spojení, které snižují kapacitu tratě přes Vítkov a Libeň. Trasa přes Vršovice ale nebyla na takový nápor vlaků připravená. - více zde
Aby dráhy ulevily přetížené trati přes Vršovice a Malešice, posílají některé vlaky přes vítkovský tunel, tedy stejnou trasou, jíž jezdily před začátkem platnosti nového jízdního řádu. Spoje však nepokračují na východ přes Libeň, ale do Kolína jedou po trati přes Nymburk. Dobu jízdy jim tato oklika prodlužuje nanejvýš o několik minut.
"Vedení Českých drah situaci monitoruje celou noc a zpřísněný dozor bude probíhat i v dalších dnech, aby se podobná situace již neopakovala," přislíbila společnost v tiskové zprávě.