Kultovní reklamy
Sledovat další díly na iDNES.tvPříběh muže v obleku, který se v pátek 13. snaží zbavit lejna na botě, dělníci opírající se 1. ledna o lopatu před výkopem s komentářem „Jak na Nový rok, tak po celý rok“ nebo šťastný František, kterému žena jen jednou za rok odjíždí do lázní.
Podobných mikropříběhů na každý den se v roce 2007 objevilo na obrazovkách zhruba 160. Takové množství nekončících dvacetivteřinových spotů je podle odborníků na reklamu ojedinělé i ve světě.
Seriál kultovní reklamyKaždou středu a pátek na iDNES.cz Kožený lákal na desetinásobek (1992) Mrazík propagoval zubní pastu (1993) Kluk upíjel „Plzeň“ ze džbánku (1993) Čokoládové městečko Orion (1994) Svěrákův Saab (1995) Eurotel najal autora Baraky (1998) Kohákův „Rychlý pohřeb“ (1998) Kozel: Divnej vrchní (1999) Fernet: I muži mají své dny (1999) Český spot na redbull oblétl svět (1999) Oscar: počkejte a močte se slevou (2000) Kvůli Fidorce mrskla panenkou (2001) Maminko, vy už tady nebudete (2001) ZOO - povodňové konto (2002) Postaráte se mi o Bobíka? (2003) Kofola: Plaché prasátko (2003) Indulona - Ruce (2005) Přítel alkohol a Sagvan Tofi (2007) Nekonečná kampaň na Korunní (2007) |
„Byla to přelomová kampaň. Přinesla u nás i ve světě úplně odlišný způsob mediálního nasazení. Normálně trvá vývoj, natáčení a postprodukce televizní reklamy dva měsíce i déle. Tým agentury Tanagra přišel spolu se zadavatelem s konceptem nasazování nové reklamy každý den,“ říká reklamní znalec Martin Charvát z agentury PR Konektor.
Tanagra každý den pod vedením Viléma Rubeše vymýšlela, produkovala, natáčela, stříhala, schvalovala a vysílala novou reklamu. „O kampani se mluvilo v hospodě u piva i v kadeřnictví při trvalé. Její obchodní výsledky byly také nadprůměrné,“ dodává Charvát.
Řada spotů byla opravdu povedených, někde už v nekončícím řetězci docházel dech. A našly se i spoty, které byly trochu kontroverzní. Tím je například spot vysílaný v den 588. výročí upálení mistra Jana Husa. Komentář v něm podbarvuje záběr na kluka, který si u táboráku opéká buřt.
Kultovní reklamy
Sledovat další díly na iDNES.tvHlavní myšlenka zůstává stejná ve všech reklamách - životní příběhy se neopakují, ale Korunní můžete pít každý den, protože obsahuje optiminerály (údajně vyvážený podíl minerálních látek).
„Reklamy měly geniální a jednoduché provedení, včetně zhola vymyšleného ‚zázračného‘ optiminerálu, což byla reakce na v té době se rozmáhající úžasné složky jogurtů, džusů a všeho dalšího, co lze alespoň trochu prohlašovat za součást zdravé stravy,“ vzpomíná Vladimír Bystrov z agentury Bison & Rose.