Informoval o tom v neděli viceprezident Spojených arabských emirátů šejk Mohammed bin Rašíd al-Maktúm na síti X.
„Dnes (v neděli) jsme schválili návrhy nových terminálů pro cestující na mezinárodním letišti Al Maktoum a zahájili jsme výstavbu budovy za 128 miliard AED v rámci strategie společnosti Dubai Aviation Corporation,“ uvedl. Výstavba nových prostor tak vyjde v přepočtu zhruba na 820 miliard korun.
Tento krok značí masivní investici do rozvoje letecké infrastruktury v Dubaji. Nový terminál, který bude největší na světě, nabídne kapacitu pro až 260 milionů cestujících a bude pětkrát větší než současné mezinárodní letiště v Dubaji. Jeho součástí bude 400 odletových bran a pět vzletových a přistávacích drah.
Do nových prostor se tak plánuje přesun provozu některých leteckých společností. Nové letiště se stane například domovem pro vlajkového dopravce Emirates a jeho nízkonákladovou sesterskou společnost Flydubai, spolu s dalšími partnerskými leteckými společnostmi. Do deseti let bude na nové letiště postupně převeden veškerý provoz dubajského mezinárodního letiště.
„Budujeme nový projekt pro budoucí generace, který zajistí kontinuální a stabilní rozvoj pro naše děti a následně pro jejich děti. Dubaj bude světovým letištěm, přístavem, městským centrem a novým globálním centrem,“ dodal Muhammad bin Rašíd Al Maktúm.
Světová letecká křižovatka je pod vodou. Dubaj pozastavila odbavování |
Dubajské mezinárodní letiště je nejrušnějším letištěm v Asii a drží také řadu rekordů, včetně největšího systému odbavování zavazadel na světě. Tamější Terminál 3 je také druhou největší budovou na světě podle podlahové plochy. Během loňského roku letiště zaznamenalo 86 994 365 pasažérů.
Dubajské letiště těží ze své pozice přestupního uzlu pro lety mezi Evropou a Severní Amerikou a asijsko-pacifickým regionem, přičemž většina cestujících prochází letištěm právě v rámci přestupního letu.