„Letošní sezona bude nejrušnější v historii, máme však připravené akční plány, jak zajistit jeho hladký chod, a to i v případě, že se budou opakovat loňské stávky zaměstnanců,“ uvedl mluvčí letiště. Informaci přinesl portál The Guardian.
Očekává se, že počet cestujících letos přesáhne čísla 82,4 milionu, tím by se překonal rekord z roku 2019, kdy jím prošlo 80,9 milionu pasažérů. „Obsloužíme více cestujících a destinací než kdykoli předtím. Jsme připraveni pokračovat v plnění našich cílů,“ nechal se slyšet finanční ředitel letiště Javier Echave.
Odborová organizace Unite však již na začátku tohoto týdne oznámila, že stovky zaměstnanců Heathrow budou stávkovat ve sporu o outsourcing pracovních míst. Dodala, že přibližně 800 jejích členů zahájí týdenní stávku od 7. do 13. května.
Důvody ke spokojenosti
Londýnské letiště Heathrow zároveň zveřejnilo finanční výsledky za první čtvrtletí. Příjmy z maloobchodu podle zprávy společnosti The Moodie Davitt Report vzrostly meziročně o 12,8 procenta na 168 milionů liber (4,5 miliardy Kč). Počet odbavených cestujících se zvýšil o 9,5 procenta na 18,5 milionu. K růstu maloobchodních tržeb přispěl jak vyšší počet pasažérů, tak například i dobré výsledky v oblasti parkování, uvedla letištní společnost.
Výsledky podpořil růst cestujících na klíčových linkách, jako je Dillí nebo Bombaj, silná severoamerická doprava a prudce rostoucí poptávka ve východní Asii (+40 procent ve srovnání 1. čtvrtletím roku 2023).
Londýnské letiště Heathrow je ve ztrátě. Saúdové kupují desetiprocentní podíl |
Celkové tržby letiště Heathrow však ve čtvrtletí meziročně mírně poklesly (-0,7 procenta) na 808 milionů liber (22 miliard Kč), negativní vliv na příjmy z letecké dopravy měly vyšší regulační poplatky zavedené úřadem pro civilní letectví. Provozní náklady v čele se zaměstnaností a výcvikem pilotů se v daném období rovněž zvýšily o dvouciferné číslo.
Heathrow se rovněž vyjádřilo ke spokojenosti svých cestujících. V prvních třech měsících roku 2024 dosáhla celková spokojenost cestujících nejvyššího skóre od prvního čtvrtletí roku 2022. Mnoho kategorií vykázalo zlepšení proti prvnímu čtvrtletí 2023 včetně kvality služeb wifi, snadnosti přestupů, doby čekání na bezpečnostních kontrolách nebo rychlosti odbavení. Naproti tomu se podle cestujících zhoršila úroveň letištních restaurací, barů a kaváren i označení přístupu k terminálům.