Na reklamu z roku 2001 se sloganem „Když musíš, tak musíš!“ se krátce po odvysílání v České televizi, na Nově i Primě snesla vlna kritiky. Rada pro reklamu ji označila za neetickou, ale vadila i některým divákům. „Podle názoru rady se jedná o porušení zákona o regulaci reklamy,“ uvedl tehdejší mluvčí rady Pavel Barák.
Seriál kultovní reklamyKaždou středu a pátek na iDNES.cz Kožený lákal na desetinásobek (1992) Mrazík propagoval zubní pastu (1993) Kluk upíjel „Plzeň“ ze džbánku (1993) Čokoládové městečko Orion (1994) Svěrákův Saab (1995) Eurotel najal autora Baraky (1998) Kohákův „Rychlý pohřeb“ (1998) Kozel: Divnej vrchní (1999) Fernet: I muži mají své dny (1999) Český spot na redbull oblétl svět (1999) Oscar: počkejte a močte se slevou (2000) Kvůli Fidorce mrskla panenkou (2001) Maminko, vy už tady nebudete (2001) ZOO - povodňové konto (2002) Postaráte se mi o Bobíka? (2003) Kofola: Plaché prasátko (2003) Indulona - Ruce (2005) Přítel alkohol a Sagvan Tofi (2007) Nekonečná kampaň na Korunní (2007) |
Televizím se rozdaly půlmilionové pokuty. Mluvilo se o tom, že reklama nabádá k násilí, ohrožuje morální a psychický vývoj mládeže, zobrazuje malé dítě bez dozoru na ulici...
Spot, který režíroval Agust Baldursson s písní originálu Elvise Presleyho nazpívaného Karlem Zichem, se mohl vysílat až po desáté hodině. Prima i Nova rozhodnutí rady žalovaly a až v roce 2006 Nejvyšší správní soud pokutu zamítl. Tolik k pozdvižení, které krátká, ale bezpochyby výborná reklama vyvolala.
„Reklama byla bezvadná, skvěle natočená, se záběry lidí v autě a hezkou holčičkou. Získala jednu z hlavních cen na prestižním festivalu Golden Drum ve Slovinsku i ceny na dalších festivalech. Po profesionální stránce byla bezvadná, ale dítě ukazovala v nebezpečné situaci,“ říká odborník na reklamu Jiří Mikeš, který v té době jako zástupce Asociace komunikačních agentur dílo hájil.